Toon posts:

[XP] Bureaublad aanpassen dat door werkgever is gefixeerd*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor mijn een werk een laptop met Win XP erop. Echter ik kijk dagelijks tegen een dodelijk saai bureaubladachtergrond aan die ik niet via Eigenschappen voor Beeldscherm kan aanpassen omdat die functie is uitgeschakeld.

Kan iemand mij vertellen hoe ik alsnog een ander bureaublad kan instellen? Ik heb wel lokaal installatie recht en kan dus bij de systeembestanden.

Alvast dank!

Verwijderd

Als je een webpagina bekijkt, werkt dan de optie Set as Wallpaper? Die heb je in Firefox...

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 21:42
Een truukje wat vroeger zeker nogal eens wilde werken, is om in Internet Explorer een afbeelding te openen, en dan rechts-klik daarop en uit het menu kiezen "instellen als bureaubladachtergrond".

Verder kan je natuurlijk ook proberen zo'n desktop-changer te installeren....

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Kan je in het register? B)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om dit op te lossen? Het is wel de goede gewoonte om dat even in je topicstart te vermelden, zoals in Algemene gedragsregels (Netiquette) beschreven wordt. Lees ook de Windows Operating Systems - Policy even goed door, hier in Windows Operating Systems zien we graag je OS vooraan de topictitel. Dat zet ik er nog even in :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Yep, daar kan ik in! Instellen via browsers had ik al geprobeerd en werkt niet. Heb jij goede raad? :) :)

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:45
óf een afbeelding die je als achtergrond wilt hebben opslaan, bekijken, en dan rechtermuisknop -> Afbeelding als Achtergrond gebruiken...

Lijkt op dat van Cherub, maar dit werkt met de Image viewer van XP en niet met een browser ;)

[ Voor 27% gewijzigd door F-Tim op 19-09-2005 23:59 ]

Wanna play?

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op maandag 19 september 2005 @ 23:53:
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om dit op te lossen? Het is wel de goede gewoonte om dat even in je topicstart te vermelden, zoals in Algemene gedragsregels (Netiquette) beschreven wordt. Lees ook de Windows Operating Systems - Policy even goed door, hier in Windows Operating Systems zien we graag je OS vooraan de topictitel. Dat zet ik er nog even in :)
Excuses voor niet vermelden van OS in topictitel. :o Zal dat voortaan zeker doen. :*) Heb al van alles geprobeerd: Via browers, tweakprogramma's en zoeken naar bestandsnaam van achtergrond in systeeminstellingen. Echter, ik kom er niet uit en hoop dat iemand mij kan helpen.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 23:56:
[...]

Yep, daar kan ik in! Instellen via browsers had ik al geprobeerd en werkt niet. Heb jij goede raad? :) :)
Helaas heb ik geen pasklare oplossing, maar ik denk dat dat wel makkelijk te vinden moet zijn. Vaak helpen die rechtermuisklikmenu's 'Stel in als bureaubladachtergrond' ook wel :). Ik zou zeggen: probeer eerst de simpelste manier.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Contact opnemen met de systeembeheerders, en daar vragen of je dat recht mag hebben.

Anders zul je ermee moeten leren leven.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
F-Tim schreef op maandag 19 september 2005 @ 23:58:
óf een afbeelding die je als achtergrond wilt hebben opslaan, bekijken, en dan rechtermuisknop -> Afbeelding als Achtergrond gebruiken...

Lijkt op dat van Cherub, maar dit werkt met de Image viewer van XP en niet met een browser ;)
Helaas! Al geprobeerd en werkt ook niet..... 8) :r :) :)

Verwijderd

Topicstarter
aZuL2001 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 00:01:
Contact opnemen met de systeembeheerders, en daar vragen of je dat recht mag hebben.

Anders zul je ermee moeten leren leven.
Hmmmm. Zal morgen even bellen ok. Denk dat de systeembeheerders me dan direct gaan vertellen hoe ik dat kan aanpassen..... ;) ;)

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 00:07:
[...]
Denk dat de systeembeheerders me dan direct gaan vertellen hoe ik dat kan aanpassen..... ;) ;)
Denk het ook niet, maar er zal vast een reden zijn waarom ze die policy ingesteld hebben.
En om daarmee te klooien is je op glad ijs begeven.
Zowel bij je werkgever, als hier op GoT.

Abort, Retry, Quake ???

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De policies die van het netwerk komen worden sowieso weer opnieuw toegepast tenzij je de toegang expliciet weigert op bepaalde registersleutels. Heb me laten vertellen dat dat mogelijk is, hoe durf ik zo niet te zeggen :P

Mijn spoorwegfotografie

• basz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-10-2025

basz

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 00:07:
[...]

Hmmmm. Zal morgen even bellen ok. Denk dat de systeembeheerders me dan direct gaan vertellen hoe ik dat kan aanpassen..... ;) ;)
En dat zal wel met een reden zijn dat je dat niet mag aanpassen hè? Bovendien is het niet heeel erg verstandig om de beveiliging van je computer te hacken zodat je je achtergrond aan kan passen.. Kan je net zo goed met koeieletters op je voorhoofd zetten "ik heb de server gehackt" en voor het kantoor van de baas gaan ijsberen.

Kortom, ik raad het je af. Leef ermee of zoek een baan waar het wel mag.
aZuL2001 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 00:10:
Denk het ook niet, maar er zal vast een reden zijn waarom ze die policy ingesteld hebben.
En om daarmee te klooien is je op glad ijs begeven.
Zowel bij je werkgever, als hier op GoT.
Helemaal mee eens. :)

[ Voor 36% gewijzigd door basz op 20-09-2005 00:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 00:11:
De policies die van het netwerk komen worden sowieso weer opnieuw toegepast tenzij je de toegang expliciet weigert op bepaalde registersleutels. Heb me laten vertellen dat dat mogelijk is, hoe durf ik zo niet te zeggen :P
Daar lijkt het wel op idd. Had mijn bureaublad al een keer kunnen aanpassen. Lijkt erop dat ze dit nu ook hebben dichtgegooid. Sowieso worden bij iedere update dit soort zaken "gewiped" en tenzij je precies weet waar het bestand staat, kan je volgens mij niets aanpassen. Zal er waarschijnlijk mee moeten leren leven.. :'( :'( 8)

Verwijderd

Topicstarter
iBasz schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 00:16:
[...]

En dat zal wel met een reden zijn dat je dat niet mag aanpassen hè? Bovendien is het niet heeel erg verstandig om de beveiliging van je computer te hacken zodat je je achtergrond aan kan passen.. Kan je net zo goed met koeieletters op je voorhoofd zetten "ik heb de server gehackt" en voor het kantoor van de baas gaan ijsberen.

Kortom, ik raad het je af. Leef ermee of zoek een baan waar het wel mag.
Dank voor je goede raad. Zal er wel mee leren leven. Een andere baan zoeken is wel erg drastisch...

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-03 21:41
het is wel aan te passen in de registery, hier zal wel ergens staan hoe: http://www.winguides.com/registry/
als je die daar zou veranderen zou het tijdelijk wel mogelijk zijn je achtergrond te veranderen. echter wordt dat weer teniet gedaan als de policies geupdate worden. beter is gewoon om jouw zakelijke laptop zakelijk te houden. vaak zijn deze backgrounds om ervoor te zorgen dat je een zakelijk uiterlijk hebt als je een presentatie via een beamer laat zien aan je klanten oid. :)

Verwijderd

Topicstarter
Teckna schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 00:26:
het is wel aan te passen in de registery, hier zal wel ergens staan hoe: http://www.winguides.com/registry/
als je die daar zou veranderen zou het tijdelijk wel mogelijk zijn je achtergrond te veranderen. echter wordt dat weer teniet gedaan als de policies geupdate worden. beter is gewoon om jouw zakelijke laptop zakelijk te houden. vaak zijn deze backgrounds om ervoor te zorgen dat je een zakelijk uiterlijk hebt als je een presentatie via een beamer laat zien aan je klanten oid. :)
Dank voor de link! :) :)

Verwijderd

misschien wel een hele simpele oplossing, maar werkt wel... Achtergrond van je werkgever vervangen door je eigen afbeelding. Bijv werkgever.bmp is orgineel, vervangen door eigen.bmp -> renamen naar werkgever.bmp

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Is topicstarter nou localadmin op die machine? Of hebben ze alleen software-restrictionpolicies nog net achterwege gelaten zodat je de indruk hebt te kunnen installeren?

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1