[Showcase] Golden Tulip Rally 2005

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 22:38
Afgelopen weekend voor het eerst rallyfoto's geschoten met mijn D70. Dat viel niet mee ! Enerzijds door het vele publiek wat vaak alle mooie fotoplekken al had bezet, anderzijds door de snelle actie en de vele oefening die autosport nu eenmaal met zich meebrengt.

Ik heb een eerste selectie gemaakt van de vele foto's die ik gemaakt heb. Ik hoop dat jullie het wat vinden. Foto's komen zo uit de camera, enige wat ermee gedaan is is resizen.

#1 - favoriet Wevers komt aanstormen
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/arfman/fotos/gtr2005/DSC_2145.JPG

#2 - Wederom Wevers, nu als hij al voorbij is
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/arfman/fotos/gtr2005/DSC_2160.JPG

#3 - Nog een lokale held - Dirk Boers
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/arfman/fotos/gtr2005/DSC_2183.JPG

#4 - Kristian Poulsen die al vierwieldriftend door de bocht gaat
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/arfman/fotos/gtr2005/DSC_2260.JPG

#5 - Maar met een Opel Ascona wil dat veel beter !
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/arfman/fotos/gtr2005/DSC_2314.JPG

#6 - Echter was deze Kadett City GT/E de winnaar van de driftchallenge ;)
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/arfman/fotos/gtr2005/DSC_2340.JPG

Commentaar natuurlijk welkom. Bedenk wel dat dit mijn eerste keer autosport was en dat het bemachtigen van een goed plekje vrijwel niet te doen was. Daarnaast heb ik een beperkt bereik met mijn 18-70 mm, ik voelde me behoorlijk klein toen (volgens mij) Firecow vlak bij me kwam staan met zijn Bigma :P

Houdt daar dus aub. een beetje rekening mee in je opmerkingen :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven... maar er zit weinig "leven" in de foto's. Zo zijn het maar foto's. Jammer dat foto 1 onscherp is, was volgens mij een leuke geweest.
Volgens mij komt het omdat je niet een ideale plek had om te schieten. Volgende keer vroeger heen ;) Lijkt me erg moeilijk om een beetje fatsoenlijk foto's te schieten though, vooral met die snelheidsverschillen, en afstanden (dan weer dichtbij, dan weer veraf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
Plekken die ik had hielpen zeker niet. Ik ging er echter voornamelijk heen om de rally te kijken, dus dat betekent: vaak ergens snel naartoe, 10 auto's kijken en hup, naar de volgende proef. Geen tijd dus om een goede plek uit te zoeken. Dat heeft zeker bijgedragen (of afbreuk gedaan aan) deze foto's. Er zitten heel mooie foto's tussen op mijn HD, maar die heb ik niet geplaatst omdat ze helaas onscherp zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Arfman op 19-09-2005 23:57 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:40

Garyu

WW

De eerste in de serie is ook nogal onscherp. Die had ik niet geplaatst als ik jou was.
2, is wel okay, maar komt door de kadering wat saai over. Je ziet wel waar de auto vandaan komt, maar niet waar ie naartoe gaat. De snelheid zie je wel enigzins terugkomen, maar gewoon nog ff flink oefenen met dat pannen en je kan nog langere sluitertijden nemen ;)
3, zie 2 eigenlijk
4 en 5, tsja, je moet er bij geweest zijn denk ik. Deze foto zijn de mindere broertjes van 6
6, prima gelukt! Dit vind ik echt een mooie actieplaat :). Je ziet wat er gebeurd is, en daar gaat het om. In dit geval precies goeie timing.

Alles bij elkaar had ik geen showcase maar een testcase genoemd, om aan de hand van het commentaar volgende keer een showcase over autosport te plaatsen. Ook op basis van je eigen opmerking dat het je eerste autoshoot was....

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
Bedankt voor je commentaar Garyu, je hebt zeker een punt :)
Het is en blijft moeilijk, pannen. Zeker bij de plek waar foto 1, 2 en 3 genomen zijn stond ik pal naast de weg, dus moet je echt al heel goed weten wat je doet, terwijl ik eigenlijk alleen maar een idee had hoe het zou moeten. Misschien was een testcase beter geweest nu je het zegt, maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:40

Garyu

WW

Misschien zou je 2 en 3 een beetje kunnen croppen zodat de auto rechts in beeld staat en dat je ziet waar ie naartoe rijdt? Zo krijg je een wat spannendere kadering.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Precies het zijn best wel gave foto's maar door de beperking van je lens is het onderwerp wat klein en dat is prima op te lossen door te croppen. Er is nu teveel groen en dat is niet het onderwerp, toch!

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Ik ben ook bij de GTR geweest vrijdag en zaterdag... Heb gewoon wat foto's gemaakt... Met een photoshot a-510... was ook de 1e keer dat ik echt foto's heb gemaakt... Wel eens met een wegwerp ding ofzo maar niet digitaal..

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:22

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Arfman schreef op maandag 19 september 2005 @ 23:47:
Foto's komen zo uit de camera, enige wat ermee gedaan is is resizen.
Ga terug naar start...
... u ontvangt geen 20.000 euro

Waarom heb je ze niet nabewerkt als je er een Showcase van gaat maken?

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Ik wil ze wel posten.. of iig de mooiste.. Nix bewerkt en niks niet instellingen of wat... Gewoon foto's van de rally..

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• Arfman
MartijnGizmo schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:07:
[...]

Ga terug naar start...
... u ontvangt geen 20.000 euro

Waarom heb je ze niet nabewerkt als je er een Showcase van gaat maken?
Sja .. geen PS op de PC staan op dat moment, weinig tijd .. ik weet het, fout. Ondertussen heb ik wel dmv. een action de levels, curves en een USM-metje eroverheen gehaald. Ik zal proberen om deze week nog een update te doen.

Pagina: 1