MSI K8N of MSI K8MM-V

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:54
Hallo,

Voor een budget-systeem, welke gebruikt zal worden voor de normale office-werkzaamheden ben ik op zoek naar een goed Mobo. Nu heb ik een dilemma welke ik het beste kan nemen.

Allereerst heb ik de mogelijkheid voor het nemen van de 'MSI K8N'. Hierbij moet ik alleen een grafische kaart aanschaffen, aangezien dit mobo niet over een on-board beschikt. De tweede mogelijkheid is de aanschaf van de 'MSI K8MM-V', welke *wel* over een onboard-video beschikt.

Afgezien van de prijsverschillen, welke moederborden verdient de voorkeur? Is het voor de (algemene)performance raadzaam een grafische kaart aan te schaffen wanneer de PC gebruikt zal worden voor internet-, word-, winampgebruik ed. of kan ik het geld beter in mijn zak houden en voor de on-board mogelijkheid gaan?

Daarnaast heb ik veel goede dingen over de K8N gehoord; de K8MM-V is mij echter onbekend.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je vergelijkt hier een Socket939 mainboard met nForce chipset met een Socket754 mainboard met VIA chipset en onboard graphics. Appels en peren liggen nog dichter bij elkaar zeg maar ;)

Gezien je wensenlijst, zou ik zeggen: Neem de Vraag & aanbod - complete systemen, en zoek een leuke 2e hands P3/P4/Athlon.
Voor standaard Word/office/internet-gebruik is dat ruim voldoende, en kan je een groot deel van het geld in de zak houden.

Als je toch per sé een nieuw systeem wil: zoek reviews/benchmarks over de verschillen tussen Sockets, de VIA/nForce chipset en diverse onboard graphics/losse kaarten.
Kijk evt. eens in de best buy guides.

Mocht je er dan nog niet uitkomen, neem dan de Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? door, en zet in CSL een topic neer met specifieke weergave van je reden tot keuzes en waar je dilemma's zitten en waarom :)

offtopic:
Wellicht heb je je andere topics niet terug kunnen vinden vanwege het op slot gaan (dan komen ze onder in de lijst met topics te staan), maar lees de replies en sluitmessages ervan eens door; dan weet je hoe je je verblijf op GoT prettiger en verdienstelijker kan maken :)
Budget systeem - Meningen
On-board video: ASUS K8N
Budget PC - 600 EURO

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah