Toon posts:

X-Micro 11mbit router.. kan geen naam geven?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even het volgende..

ik heb hier een x-micro router die eigenlijk bedoeld was als cadeau voor mijn vriendin. Maar ik kan deze niet ingesteld krijgen om met @home te werken. Ik meen dat die eraan ligt omdat er nergens specifiek een instelling is om em de cp-blabla naam te geven. Onder wireless is er wel een optie, maar deze lijkt het alsnog niet te zijn. Is dit een bekend probleem of weet iemand waar ik het zou moeten instellen en waar ik op zou moeten letten om em voor @home in te stellen?

Verwijderd

Topicstarter
Ok op dit moment ben ik erachter gekomen dat ik de router wel de goede naam heb gegeven... het probleem is echter dat hij geen ip schijnt te krijgen. Waar kan dat aan liggen? In principe hoef je toch helemaal niets voor @home in te stellen behalve de goede naam. Alle verdere opties kan je toch uit laten staan of niet?

Verwijderd

Staat die router wel ingesteld als DHCP client en hangt dat modem wel aan de WAN poort? krijgt de computer direct een IP adres als je 'm aan het modem hangt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 00:46:
Staat die router wel ingesteld als DHCP client en hangt dat modem wel aan de WAN poort? krijgt de computer direct een IP adres als je 'm aan het modem hangt?
Yep staat ingesteld als dhcp client... hij hangt inderdaad aan de wan poort... de computer krijgt direct een ip als je em eraan hangt. Maar de router zelf laat de computer niet in de client lijst zien.

Buitendat maakt de router ook een heel zacht licht sissend geluid... weet niet of dat er iets mee te maken heeft?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:05:
[...]

Yep staat ingesteld als dhcp client... hij hangt inderdaad aan de wan poort... de computer krijgt direct een ip als je em eraan hangt. Maar de router zelf laat de computer niet in de client lijst zien.

Buitendat maakt de router ook een heel zacht licht sissend geluid... weet niet of dat er iets mee te maken heeft?
Een sissend geluid bij een nieuwe router? ik zou 'm terugbrengen en een iets beter merk kopen.... Sitecom of zo, want sissen wil meestal zeggen "te warm" en het zou minder leuk zijn als dat ding in de fik vliegt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:39:
[...]

Een sissend geluid bij een nieuwe router? ik zou 'm terugbrengen en een iets beter merk kopen.... Sitecom of zo, want sissen wil meestal zeggen "te warm" en het zou minder leuk zijn als dat ding in de fik vliegt
Warm is ie niet.. maar idd ik vind het ook maar vreemd. Toch maar eens met computerland contact opnemen en bij de paradigit voor de 2 euro meer de linksys kopen als ik mijn geld terug krijg. Ik hoop het althans, want dit is niet echt leuk zo als cadeau.
Pagina: 1