[XP] BSOD met foutcode 0x000009c

Pagina: 1
Acties:
  • 622 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• silverfaustx
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
stop : 0x000009c 0x00000004 0x00000000 0xb2000000 0x00070f0f

het is n BSOD dat is duidelijk . maar waarom
enige waar we achter zijn gekomen is dat 0x000009c n hardware conflict is ,maar de windows site geeft geen antwoorden.
windows xp (home+pro) is er clean na n volledige format installed (tijdens de setup gaf die trouwens al n foutmelding :s )
maar toch gelukt het te installen na n tijdje, maar nu willekeurig (als die zoizo al wilt opstarten) krijgt die die foutmelding en moet je resetten...

zou het n defecte moederbord kunnen zijn , want die is er new opgekomen samen met n amd 64 en n andere 3dcard (want die oude 3dcard had ook kuren)
de ram is prima en voeding voldoende (300 watt) en het is niet oc en niet heet
tis trouwens n asus a8v deluxe wifi edition moederbord
en n amd 64 3000+ (venice dacht ik)
de 3dcard is n simple ati 9250 td agp

tis de pc van n vriend van me, die kan nu niet online dankzij die klote error's....

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-02 01:01

WPN

http://support.microsoft.com/?kbid=329284&sd=RMVP

check dat eens

check je geheugen met memtest

[ Voor 24% gewijzigd door WPN op 19-09-2005 23:24 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• silverfaustx
  • Niet online
dat is n (bijna) andere fout melding
memtest al eens gedaan op zn pc zag geen fouten, bovendien hebben die ram (kingston hyperx) het al jaren goed gedaan in zn vorige mobo en weet vrij zeker dat het daar niet aan ligt

[ Voor 75% gewijzigd door silverfaustx op 19-09-2005 23:28 ]

• WPN

WPN

heb je ook in de manual de compatibility van dat ram met mobo gechecked?

probeer voor de gein toch eens met ander (compatible) mem te testen als je dat tot beschikking heb

als het goed is staat er bij een BSOD (meestal) ook nog een stuk tekst bij die code die gaf

en hier op GOT is ook ergens een grote thread met BSOD codes, weet alleen ff niet waar

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

^^^With him, je vergeet een stuk van de melding te vermelden en dat is nu net het belangrijkste stuk.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Windows XP en 2000 BSOD guide :)

Deze mag imo wel [XP] vooraan de titel en een tikje naar Windows Operating Systems :)

[ Voor 37% gewijzigd door sanfranjake op 19-09-2005 23:49 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:01

Jimbolino

troep.com

en voeding voldoende (300 watt)
300watt voeding is een beetje weinig met een amd64-3000+

hoe lang heb je memtest gedraaid?
draai het eens een hele dag, soms vind ie de eerste test nog geen fouten...

probeer gewoon wat onderdelen te wisselen, voeding/hdd/mem/cpu
en trek alles wat je niet gebruikt eruit: onnodige usb/pci/sata/wifi devices

lukt het dan nog niet, dan blijft alleen het mobo nog over... en weet je wat je te doen staat...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• silverfaustx
  • Niet online
er zit 0 (nul) usb , wifi , sata op de pc aangesloten
in de bios ook de lan ,de firewire en de raid uitgezet
er zat ook eerst n andere 3dcard in (zelfde probleem)
heeft geen soundcard wel onboard
300 watt is niet weinig als er niet zoveel in zit (offtopic: zelfs als heb je n monster pc is 350w al zat)
de ram was compatible dacht ik ja
hdd zit er maar 1 van in (ide, al getest geen fouten)
2 drives dvd player+burner die doen het ook nog goed

oja dat txt wat bij de error was was iets van machine check en dump van mem
trouwens op google veel andere met het zelfde probleem gevonden met de zelfde mobo en cpu

de hdd wisselen zal niet gaan is er maar 1
de voeding wisselen zal ook niet gaan
de ram zou die er 1 uit kunnen doen per x
de cpu wisselen zal ook niet gaan

maar kwam ook op 1 van die sites tegen dat het probleem ophield na n newe mobo

ik raad hem gewoon aan de cpu en mobo omteruilen in de winkel (is nog heel nieuw + garantie)
de mycom heeft de pc trouwens al n x helemaal nagekeken en konden ook niets vinden >_>

[ Voor 26% gewijzigd door silverfaustx op 20-09-2005 00:15 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft blijkbaar 0,0 met hardware te maken, begin eens met EXACT de VOLLEDIGE foutmelding te geven, maar dan hier...

Move PMG -> WOS

Oslik blyat! Oslik!

• silverfaustx
  • Niet online
dion_b schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 00:17:
Dit heeft blijkbaar 0,0 met hardware te maken, begin eens met EXACT de VOLLEDIGE foutmelding te geven, maar dan hier...

Move PMG -> WOS
dit is 100% zeker n hardware probleem (het crashed al voordat dat het in windows komt)

[ Voor 9% gewijzigd door silverfaustx op 20-09-2005 00:26 ]

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 16:23
silverfaustx schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 00:24:
[...]
dit is 100% zeker n hardware probleem (het crashed al voordat dat het in windows komt)
Dat zegt nix, wat denk je dat er gebeurt tijdens het opstartlogo, dan worden er al drivers/services geladen dus het kan net zo goed een software-fout zijn.

Systeem Specs

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

silverfaustx schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 00:24:
En die melding dat je Microsoft moet bellen komt zeker uit je BIOS? Doe eens wat ze je vragen en post de *volledige* foutmelding eens? Het is even typen, maar dan is er wel te achterhalen *wat* er misgaat.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• silverfaustx
  • Niet online
het is mijn pc niet dus kan het zo niet typen , weet alleen wat ik daar heb over genomen snel

windows/drivers is het probleem niet want die zijn originele en de drivers kwamen uit de doos van de hardware verders niets installed (windows update hielp ook voor geen ene meter)
tis n hardware dat conflict met iets anders en windows kan daar niet tegen en crashed dus (zelf dus niets met windows temaken en hoort hier dus niet thuis)

en trouwens die serie code is de foutmelding , dat zou al genoeg moeten zijn...

[ Voor 9% gewijzigd door silverfaustx op 20-09-2005 14:26 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je zou ook een tekst melding moeten krijgen, en daarover is in Windows XP en 2000 BSOD guide veel te vinden. De bsod-meldingen worden door Windows weergegeven :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• silverfaustx
  • Niet online
ah dat, zal vragen als ik hem weer tegen kom

Verwijderd

Je kunt wel van alles zeggen dat het het niet is, maar iets moet het zijn eh :P..

Als alles goed zou werken, zou die PC ook goed werken. Zo simpel is het.

Wat betreft voeding geef ik je in 1e instantie gelijk, maar in 2e niet. 300Watt is inderdaad meer dan genoeg voor de meeste PC's. De gemiddelde tweaker die een 450 Watt voeding koopt heeft geen benul maar kijkt alleen naar de cijfertjes, hoger = beter.

Toch, in 2e instantie.. een HD + een DVD + een courante CPU + geheugen + vga kaart.. dat soepeert best wel iets. 300 Watt moet daarvoor wel voldoende zijn, het probleem is alleen dat je 300Watt en 300Watt hebt. Niet elke voeding is hetzelfde, veel 'witmerk' voedingen van 300Watt halen hun specificaties bij lange na niet, en dan wordt het ineens een ander verhaal.

Maar goed, je hebt niet de beschikking over een andere voeding, dus voeding ruilen zal niet gaan. Wat wel kan is even je CPU terugklokken en je DVD loskoppelen. Als hij dan nog dezelfde kuren vertoont, is de voeding niet meer zo verdacht (maar nog steeds verdacht).

Dan.. dat drivers op een CD-rom van een fabrikant staan, zegt niets over of het de juiste drivers zijn of niet. Stap 1 is dan ook het opzoeken van alle nieuwe drivers voor de hardware, en uiteraard deze ook installeren.

Overigens wil een 'hardware error' niet persé zeggen dat er iets mis is met de hardware. Het kan ook in de communicatie van windows met die hardware zitten, de drivers dus. Zeker dus wel een punt van aandacht, ook al vind je zelf van niet.

Voordat je met windows verder gaat, of een mobo gaat ruilen, zou ik iets heel anders doen. Download eens een leuke live linux CD, bijvoorbeeld knoppix. Brand deze en start de PC daar van op.

Als je PC dan probleemloos werkt, of althans, zo werkt als normaal is voor de gekozen live-CD, weet je dat het toch aan windows ligt.

offtopic:
wist je dat de 'n' geen woord is zonder verdere toevoegingen? Je kunt bv. eens proberen er 1 of 2 e's voor te zetten, dan krijg je 'een' en 'en'. Of een apostrof, 'n. Dat maakt je teksten een stuk leesbaarder..

Verwijderd

Ik pas de titel nog even aan. Verder neem ik aan dat TS http://support.microsoft.com/?kbid=329284&sd=RMVP al gezien heeft?

• WPN

WPN

silverfaustx schreef op maandag 19 september 2005 @ 23:24:
dat is n (bijna) andere fout melding
memtest al eens gedaan op zn pc zag geen fouten, bovendien hebben die ram (kingston hyperx) het al jaren goed gedaan in zn vorige mobo en weet vrij zeker dat het daar niet aan ligt
ik neem aan dat ie het dan wel gezien heeft ja ;)

TS vroeg in de TS :+ of het een defecte MOBO kan zijn, aangezien er op internet veel meldingen staan over dit soort problemen met hetzelfde mobo kan het antwoord op die vraag waarschijnlijk wel beantwoord worden met JA :D

TS heb je toevallig nog de mogelijkheid om een ander mobo te proberen?

• silverfaustx
  • Niet online
lag dus toch aan zn mobo (EN NIET AAN WINDOWS , zoals ik zei :P )
die asus model is gewoon bout
het schijnt dat die bsod geeft als je in die mobo ,pci cards erin stopt......
dus nu krijgt die n andere van de winkel
Pagina: 1