Ik heb inmiddels diverse DriveCage uitgeprobeert zoals:
3Ware RDC4000 SATA 1 jaar Garantie (universeel) Duur
StorCase RJR400 SATA 2 jaar Garantie (universeel) goedkoper
Chenbro HOT-SWAP Serial ATAII BK CC1012 3 jaar (Chendro kast afhankelijk) duurder
De 3Ware vindt ik gammel, deurtje wil nog wel eens eruit vallen, scharnieren willen indien ze iets zijn verschoven ervoor zorgen dat de cage niet past in de PC/Server behuizing. Dit is zelf wel aan te passen..maar toch
De StorCase vindt ik prettiger werken, makelijke installatie disks in slede (wel met 4 schroevjes) Slede in en uit schuiven gaat flexibel. de FAN van de storcase vindt erg veel lawaai maken en voor mij reden om geen Storcase te nemen. Storcase is goedkoper dan de 3Ware en heeft 2 jaar garantie t.o.v. 3Ware die maar 1 jaar garantie heeft.
De Chembro is echt helemaal top, heeft geen FAN maar aangezien deze in een Chenbro kast zit en daar direct een FAN achter zit worden de disk prima gekoeld. (De originele Chenbro FAN vervangen voor een Nexus want de Chenbro FAN is van het type straal aandrijving a la F16. De Chenbro DriveCage heeft behalve ledjes die branden zodra er een disk in zit ook disk activity leds. Disk fail is ook te gebruiken en aan te sluiten maar is afhankelijk van je gebruikte controller en is L2C compatible. Sledes gelijden prima en disks zijn ook eenvoudig te plaatsen.
Ik vermoed alleen dat de Chenbro DriveCage niet te gebruiken is in een andere dan de originele Chenbro kast.
A friendship founded on business is better than a business founded on friendship