Toon posts:

Autorun website met PHP

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb het volgende probleem:

Ik wil graag een website als autorun gebruiken op een CD-Rom.

Dit heb ik allemaal aan het werk op een puntje na

De HTML site wordt goed geladen maar het stukje PHP (gastenboek) niet. Ik weet dat PHP server-sided is maar is er misschien toch een manier om PHP website vanaf de CD-Rom te runnen?

Alvast bedankt!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-08 18:55

ThunderNet

Flits!

Dan zou je PHP moeten installeren, op de client :)
Iets wat veel mensen niet fijn zouden vinden.. Daarnaast, wat zou je met een gastenboek op cd-rom willen :? Aangezien, alleen 1 gebruiker in dat gastenboek iets kan zetten..?

Wat je wel zou kunnen doen, is het gastenboek gewoon op een internet-server zetten, en de link op de cd-rom daar heen te laten verwijzen...

offtopic:
Ik zie de link naar WOS niet zo goed :?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gewoon de html die je PHP script uitpoept op de CD zetten. Dan heb je niet de volledige functionaliteit, maar die heb je met een compleet lokaal gastenboek toch al niet. :P

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op maandag 19 september 2005 @ 22:18:

Gewoon de html die je PHP script uitpoept op de CD zetten. Dan heb je niet de volledige functionaliteit, maar die heb je met een compleet lokaal gastenboek toch al niet. :P
Ja dat had ik ook al in gedachten maar ik was ook wel nieuwsgierig naar een oplossing voor dit probleem als je een iets grotere php website hebt.

De reden waarom ik het gastenboek op de cd wil omdat de site een site is van mijn kleinere pasgeboren nichtje. En dit website is nu stopgezet maar ik wil de site nog wel in volle glorie over 5 jaar terug zien.

Natuurlijk kan je dan niet meer in het gastenboek schrijven, da's duidelijk...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Gastenboek of vervangen door statische html, met desnoods de mededeling dat dit dus online een gastenboek is, of dat deel online plaatsen, of statisch gastenboek maken met paar voorbeeld entrys en een link naar demosite.

Zoiezo werkt t niet op CD, de replys moeten toch ergens bewaard worden en ook al draait PHP, t ontbreekt aan schrijfrechten op een cd.

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Dan kun je de uitgepoepte html toch gewoon opslaan?
Je pagina openen in IE of FF, en dan pagina opslaan....
Dan slaat je browser alle plaatjes/uitgepoepte html op.. Deze kun je dan op een cd verzamelen :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 22:22:
[...]

Ja dat had ik ook al in gedachten maar ik was ook wel nieuwsgierig naar een oplossing voor dit probleem als je een iets grotere php website hebt.

De reden waarom ik het gastenboek op de cd wil omdat de site een site is van mijn kleinere pasgeboren nichtje. En dit website is nu stopgezet maar ik wil de site nog wel in volle glorie over 5 jaar terug zien.

Natuurlijk kan je dan niet meer in het gastenboek schrijven, da's duidelijk...
Dan kan je de DB mee kopieren of (wat ik zou doen en als is voorgesteld) gewoon alle pagina's die je oproept opslaan en dan op cd fikken :)

Verwijderd

Topicstarter
We Are Borg schreef op maandag 19 september 2005 @ 22:24:
[...]

Dan kan je de DB mee kopieren of (wat ik zou doen en als is voorgesteld) gewoon alle pagina's die je oproept opslaan en dan op cd fikken :)
Er zit gelukkig geen database bij...

En dat omzetten naar html, wat een pokke werk, er zal toch wel een andere oplossing zijn?!!!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 22:38:
[...]

En dat omzetten naar html, wat een pokke werk, er zal toch wel een andere oplossing zijn?!!!
Waar haalt jou gastenboek zijn inhoud vandaan dan :?
En hoezo is het pokkewerk? :P Paar keer op een knopje drukken, veel simpeler wordt het niet...

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]
Of tekstbestand, maakt niet uit. Maak gewoon een pagina die álle reacties weergeeft en zet het resultaat op CD.

{signature}

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:55
[...]

Pokke werk? Wat dacht je van rechtermuisknop, bron weergeven.
Meer is het niet.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

[...]

Hoezo pokkewerk? Er zijn tooltjes die automatisch je site afwandelen en alles opslaan als html. Laat dit tooltje starten op je homepage en geef aan dat hij de site niet mag verlaten en je hebt je complete site offline beschikbaar. Klaar in een paar minuten en vaak worden alle links ook nog automatisch mee aangepast. Je kunt het resultaat vervolgens dus rechtstreeks als html op de cd zetten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zie de relatie met Windows Operating Systems echt totaal niet? :P

Ik ga je topic verplaatsen naar Software Algemeen waar door de samensmelting van software dit misschien nog het beste tot z'n recht komt :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
Zie o.a. dit bovenste resultaat: http://www.google.com/sea...ebsite&btnG=Google+Search
Je kan hiermee de complete site opslaan. Brand dit resultaat vervolgens gewoon op CD.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-08 07:25
Als je het ding over 5 jaar nog in volle glorie wil kunnen zien, maak je een backup van je PHP files, en je database, die fik je op CD, en over 5 jaar pleur je dat ding een keer online kan je genieten. _/-\o_

Ben ik de enige die dit kan bedenken? :/

/edit

Ik zie dat er geen database bij zit. Nog makkelijker.

Variatietip:Je fikt de installs van Apache en PHP mee, en installeerd over 5 jaar vanaf de CD een locale webserver, bestandjes kopieren naar je docs map en kijken maar :)

[ Voor 45% gewijzigd door _eXistenZ_ op 19-09-2005 23:31 ]

There is no replacement for displacement!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Kwam dit een paar dagen geleden tegen
Have you ever wanted to distribute your dynamic web site on a CD or DVD?
DWebPro is a stand alone web server developed specifically for
distributing dynamic web sites (for example PHP/MySQL, ASP.Net/Ms
Access) on CD or DVD without needing to rewrite the web site code.

Just imagine the look on your client's face when you:

Run their entire web site from a CD or DVD.
Demonstrate their dynamic PHP, ASP.NET, ColdFusion or other language
web site without an Internet connection.
Connect to MySQL, PostgreSQL, Firebird and other databases directly on
CD or DVD.
Send their email order directly from the CD or DVD.
Ship thousands of CDs or DVDs with the cost of a single license.
And more...
Download Your Copy of DWebPro, it's FREE for non commercialuse!
http://www.dwebpro.com/ (8>

edit: @hieronder: had de link al eerder staan dan jij postte :P Maargoed de link was dood in de advertentie..en had ook geen zin om onderzoek ernaar te doen :P Had wel de ad opgeslagen :P

[ Voor 24% gewijzigd door Glashelder op 19-09-2005 23:37 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Pumbaa82
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
glashelder:

DWebPro -> google -> derde link kan je downloaden ;)

Of klik hier

Edit op je edit :D ;)

Thnx iig voor het opzoeken van dit ding... weet dat zo'n vergelijkbaar probleem al vaker voorbij is gekomen.

[ Voor 88% gewijzigd door Pumbaa82 op 19-09-2005 23:40 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Tja; dit is echt niet zo moeilijk. Ook serverside PHP spuugt gewoon HTML code uit die jij vervolgens weer op je cdje kan zetten :) Lijkt me toch niet zo heel lastig te bedenken? Verder zijn er zoals hierboven al aangegeven meer dan voldoende tooltjes om zelfs dat eenvoudige proces nog te automatiseren :) Kwestie van even proberen dus :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.