Toon posts:

STOP 0x0000007F

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet heb heb deze vragen al eerder naar voren zien komen maar geen antwoordt gevonden op mijn vraag vandaar deze topic.

Ik heb een P4 3.2 Ghz 1 gigh DDR

Sinds een week krijg ik steeds vaker een BSOD.
Eerst was het nog 1 keer per dag, nu soms 1 keer per 3 minuten.
De andere keer 1 keer in de 6 uur.

Ik het mijn geheugen al getest met memtest deze gaf foutmeldingen aan.
Ik heb inmiddels ander geheugen erin gedaan maar het probleem is niet verholpen.

Op de site van microsoft staat een hoop informatie maar niet echt iets concreets waar ik wat aan heb.

Nu vraag ik me af,... zijn er hier meer mensen die dit probleem bekent in de oren klinkt en wat was toen voor hun de oplossing? Want ik wordt echt gek ervan. Als ik weet wat er kapot is kan ik het vervangen. Graag hulp.......!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

En heb je het nieuwe geheugen ook getest?
Kan dat dat ook stuk is...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Krijg je nu nog steeds foutmeldingen met memtest? Dan zou(den) bijvoorbeeld je geheugenbankje(s) kapot kunnen zijn. Dan zou je dus het moederbord moeten vervangen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
Dat nieuwe geheugen geeft geen fout aan in memtest lijkt me dus in orde.
Krijg je nu nog steeds foutmeldingen met memtest? Dan zou(den) bijvoorbeeld je geheugenbankje(s) kapot kunnen zijn. Dan zou je dus het moederbord moeten vervangen.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 23:00 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:48

breinonline

Are you afraid to be known?

Wat heb je verder voor hardware in je computer zitten (hdd-en, voeding, cd/dvd spelers, pci kaarten, videokaart en specificaties van dat alles)?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Heb je toevallig al geherinstalleerd met het nieuwe geheugen? Ik heb 1x meegemaakt dat er een fout in windows was geslopen door slecht geheugen, wat na vervangen nog steeds voor problemen zorgde.

En daarnaast: Temperaturen en voltages allemaal goed?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 23:08:
Heb je toevallig al geherinstalleerd met het nieuwe geheugen? Ik heb 1x meegemaakt dat er een fout in windows was geslopen door slecht geheugen, wat na vervangen nog steeds voor problemen zorgde.

En daarnaast: Temperaturen en voltages allemaal goed?
Ik ga nu de boel opnieuw instaleren ben benieuwd of dit de oplossing is. Ik hoop het wel.
Spanningen lijken allemaal goed te zijn in de bios.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 17:06:
[...]

Ik ga nu de boel opnieuw instaleren ben benieuwd of dit de oplossing is. Ik hoop het wel.
Spanningen lijken allemaal goed te zijn in de bios.

Heb nieuwe installatie voltooid.
Het gaat al even goed,..... nu ale drivers en updates nog,... ben benieuwd, hou jullie op de hoogte

Verwijderd

Topicstarter
Heb de volgende foutmelding al weer gehad!!!

NDIS.SYS

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

0x000000D1 ( 0x086600017 0x00000002 0x00000000 0xf82D57D5

Wie helpt me uit de brand?

Verwijderd

Naast memtest ook even prime95 draaien om je cpu te testen?
Brakke condensatoren op het moederbord?

Genoeg info over dit soort problemen te vinden...

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02 12:55
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:36:
Heb de volgende foutmelding al weer gehad!!!

NDIS.SYS

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

0x000000D1 ( 0x086600017 0x00000002 0x00000000 0xf82D57D5

Wie helpt me uit de brand?
Is dat toevallig niet iets met je HDD? Iemand die dat kan bevestigen?

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02 12:55
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:41:
Naast memtest ook even prime95 draaien om je cpu te testen?

Genoeg info over dit soort problemen te vinden...
Waarschijnlijk ook meerdere oplossingen voor.. ;)

Verwijderd

Topicstarter
the-edge schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:41:
[...]

Waarschijnlijk ook meerdere oplossingen voor.. ;)
Ik ga het testje draaien

Hij houd de cpu belast op zo'n 50%
Voor de rest blijft hij prima draaien.

Ik heb een ftp server draaien en het ijkt erop als mensen bij mij aan het downloaden zijn dat dan de problemen pas beginnen.... hoewel me dit ook zeer onwaarschijnlijk lijkt....

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 18:54 ]

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-02 21:41

yGiDoRp

Sawasdee

Klinkt als een netwerk kaart (driver) probleem.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Topicstarter
yGiDoRp schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:58:
Klinkt als een netwerk kaart (driver) probleem.
Deze staat als goed geinstaleerd en geen conflicten

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-02 21:41

yGiDoRp

Sawasdee

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 19:02:
[...]

Deze staat als goed geinstaleerd en geen conflicten
Dat zegt niets...

Wat voor systeem heb je? Moederbord, Netwerkkaart(en), Videokaart, Wifi Spul, USB spul etc.

Weet je zeker dat je de allernieuwste drivers gebruikt voor je moederbord, netwerkkaart, videokaart?

Wat gebeurt er als je je netwerkkaart uitzet in het BIOS (of de kaart eruit trekt als die niet onboard is)? Krijg je dan ook nog blauwe schermen?

Ik vond nog een interessante post op Hardware Analysis:
Re: driver irql not less or equal with ndis.sys in win xp
Let's get the definitive answer out in the open.

By definition, this message is ALWAYS caused by a network driver/windows mismatch. Whether you think the fault is with the driver or with Windows is immaterial. As far as Windows is concerned it is always the driver which is at fault.

It occurs when the driver attempts an unauthorized call to the NDIS (Network Driver Interface Specification) implementation in Windows. Authorization is dependent upon the context in which the driver process is running - known as its IRQ Level (IRQL).

This has nothing to do with its IRQ number.

There are three levels available to the driver:

PASSIVE - lowest priority, largest list of authorized routines
DISPATCH - higher priority, smaller list
DIRQL - highest priority, smallest list. Basically no NDIS subroutines are available here. The driver runs only its own interrupt service routines at this level.

To make NDIS calls, the driver must be running at a priority level lower than or equal to the context in which the called routine is designed to run. It is possible (and necessary) for the driver software to dynamically set this level as appropriate before issuing the call. If it does not, you get the error.

Windows-certified drivers should not cause this problem. In general, and if possible, let Windows detect and install its own drivers for whatever device you are installing rather than use the proprietary drivers it came with and you shouldn't have the problem - assuming you have a network connection so that windows can check the most current list of drivers for your OS. Windows update also checks for the latest drivers - but if your device is working fine it is not always advisable to install them.

Some devices and software are simply incompatible with certain versions of Windows - particularly network-capable video games and devices designed for previous Windows versions (or just badly written software!). This is simply a fact we must all live with.

Here is MSFT's brief explanation:

" IRQLs:
Every driver function called by NDIS runs at a system-determined IRQL, one of PASSIVE_LEVEL < DISPATCH_LEVEL < DIRQL. For example, a miniport driver's initialization function, halt function, reset function, and sometimes the shutdown function commonly run at PASSIVE_LEVEL. Interrupt code runs at DIRQL, so an NDIS intermediate or protocol driver never runs at DIRQL. All other NDIS driver functions run at IRQL <= DISPATCH_LEVEL.

The IRQL at which a driver function runs affects which NDIS functions it can call. Certain functions can only be called at IRQL = PASSIVE_LEVEL. Others can be called at DISPATCH_LEVEL or lower. A driver writer should check every NDIS function for IRQL restrictions.

Any driver function that shares resources with the driver's ISR must be able to raise its IRQL to DIRQL to prevent race conditions. NDIS provides such a mechanism.

[ Voor 79% gewijzigd door yGiDoRp op 20-09-2005 19:13 ]

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Topicstarter
yGiDoRp schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 19:07:
[...]

Dat zegt niets...

Wat voor systeem heb je? Moederbord, Netwerkkaart(en), Videokaart, Wifi Spul, USB spul etc.

Weet je zeker dat je de allernieuwste drivers gebruikt voor je moederbord, netwerkkaart, videokaart?

Wat gebeurt er als je je netwerkkaart uitzet in het BIOS? Krijg je dan ook nog blauwe schermen?
Ik heb een Pentium 4 3.2 GHz
Moederbord:Asus P5P800
Onboard LAN Markvell Yukon 88E8001 / 8003 / 8010 PCI Gigabit Ethernet controller
Video kaart is een nieuwe: Nvida Geforce MMX 4000
Geen wifi spul
USB: Logitec Mouse

Heb netwerk kaart nog niet uitgezet

Verwijderd

Topicstarter
Zodra er mensen gaan downloaden van mijn ftp server gaat de pc na een paar seconden een blauw scherm weergeven.
STOP 0x0000007F
Mijn volgende stap is:
Onboard lan kaart uitzetten en een PCI netwerk kaart erinzetten.

Wish me luck

Oke ik heb dit gedaan en nog voordat de kaart volledig door windows was herkent had ik de volgende BSOD af weer voor mijn kiezen.... HELP!!!!

Het lijkt erop dat zodra mijn netwerk kaart wordt aangesproken er problemen gaan optreden
ik heb nu netwerk kaart eruit en onboard an uitgeschakeld.
Ik ga nu HOTCPU aanzetten en die gaat de CPU testen.
Hoop er verder mee te komen

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 19:34 ]

Verwijderd

Sorry, prime95 moet je minimaal enkele uren (zo niet dagen) laten draaien om betouwbaar te zijn.
Gezien het feit dat je geen extra harware zoals tv-tuners, soundcard of wifi kaarten hebt lijkt me een hardware conflict uitgesloten.

Wat zijn je cpu temps en heb je al gekeken naar brakke / bolstaande condensatoren p het moederbord?
Je zou kunnen proberen de vcore van de cpu 1 of 2 stapjes te verhogen in de bios...

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24

RammY

Dát!

welke kaart heb je?
Ndis is een driver voor je NIC dus.

Vervang hm is en probeer het nog eens...

ahum

zet je die onboard uit in de bios of in Windows

[ Voor 27% gewijzigd door RammY op 20-09-2005 19:42 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 19:39:
Sorry, prime95 moet je minimaal enkele uren (zo niet dagen) laten draaien om betouwbaar te zijn.
Gezien het feit dat je geen extra harware zoals tv-tuners, soundcard of wifi kaarten hebt lijkt me een hardware conflict uitgesloten.

Wat zijn je cpu temps en heb je al gekeken naar brakke / bolstaande condensatoren p het moederbord?
Je zou kunnen proberen de vcore van de cpu 1 of 2 stapjes te verhogen in de bios...
Heb geen brakke of bolstaande condensatoren
http://www.campinglemmer.nl/chris/
Vervolgens naamloos.png anders weigert de server de links. sorry
Hier een screenshot van tempraturen en dergelijke.

Tot heden een nieuw record: 25 minuten zonder BSOD.
temp ligt normaal rond de 50 a 55 graden schijnt normaal te zijn¿¿
Heb er we een grote koeler op. een Zalman.

Div. testen draaien nu op het systeem tot dusver foutloos....

Hierbij ook nog even de link van mijn moederbord
http://nl.asus.com/products/mb/socket775/p5p800/overview.htm

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 20:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
De testen geven niks nuttigs aan!
Het lijkt erop zaodra de pc teveel netwerk verkeer te verdragen krijgt het is afgelopen en er een BSOD optreed

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Als je alle gegevens zo bij elkaar legt, dan kunnen we zeggen dat je het in je netwerkkaart moet zoeken... :Y)

Heb je al andere drivers geprobeerd of een andere NIC? (PCI)

<edit>
Had je inderdaad al gedaan... :)
</edit>

[ Voor 16% gewijzigd door adoy op 20-09-2005 21:02 ]

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

De site van asus is momenteel ff down, maar je hebt twee soorten netwerk drivers. De "mini" en de normale. Op een lan had ik ook problemen dat als ik veel verzond dat me netwerk het niet meer deed behalve na een restart. Eenmaal thuis nog eens goed gezocht en moest ik de andere driver hebben waar ik meer succes mee had.

Self reflection is the school of wisdom

• maroesjk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10-2025

maroesjk

from the ash rose a great bird

Euuhhmmm..... XPize geinstalleerd? Deze kan crashen op ntdll.dll of shlwapi.dll, bij mij (meestal) met foutcode 0x00000005... ik ben ook een tijd aan het zoeken geweest voor ik het had gevonden... Geluk was dat ik het probleem op 2 machines tegelijk had, zodat een hardware failure bijna was uitgesloten...

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't.

Verwijderd

Vervolgens naamloos.png anders weigert de server de links. sorry
Hier een screenshot van tempraturen en dergelijke.
Die temp. van 71 graden vind ik toch wat aan de hoge kant.. evenals je 15,50 op je +12 volt. Dat is 3,5 volt teveel wat een afwijking is van meer dan 25%...

Edit:

The_Shad0w en ik hebben dezelfde gedachten.... ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 21:23 ]

Verwijderd

71 graden cpu... :X

Er staat 15volt op je 12volt bus 8)7
Er staat 5.5volt op je 5volt bus.
Prescotts hebben een default vcore van 1.4volt, mbm geeft bij jou 2.8volt aan? :?

1 Er is iets serieus mis met je voeding
2 Er is iets serieus mis met mbm

Die te hoge voltages zouden ook de hoge temperatuur verklaren

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 21:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
NightWalker2005 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:01:
De site van asus is momenteel ff down, maar je hebt twee soorten netwerk drivers. De "mini" en de normale. Op een lan had ik ook problemen dat als ik veel verzond dat me netwerk het niet meer deed behalve na een restart. Eenmaal thuis nog eens goed gezocht en moest ik de andere driver hebben waar ik meer succes mee had.
Dit systeem heeft tot een week geleden een half jaarprima gefunctioneerd!
nooit problemen mee gehad en dezelfde drivers gebruikt.
Ook windows al meerdere malen opnieuw geinstaleerd

Het is nu zo dat ik mijn pc redelijk kan belasten.
Maar zodra ik mijn ftp server aanzet en er mensen bij mij gaan downloaden met 200 a 600 kb/s dan houd ie het niet meer en gaat ie rebooten.

Ik kan zelf wel downloaden met 600 a 700 kb/s zonder dat er problemen optreden maar zodra er blijkbaar teveel uitgaand verkeer is kapt hij ermee...

Een week geleden deed hij dit nog niet!
Ik heb er inmiddels 512 DDR 400 NIEUW in gedaan. Dit was dus niet de jusite oplossing.
Zou mijn moederbord overleden kunnen zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 21:30 ]

Verwijderd

Dude, kijk nou eens in je bios naar je voltages... (om het zeker te weten)
Ook kun je even een multimeter op de12v van een molex zetten om te checken of de voltage sensor niet brak is. Met 15.5 volt op je 12volt zou het mij verwonderen dat de pc nog op wil starten...

15.5 volt is niet goed, voor geen enkele harware. Dan ga je dit soort rare problemen krijgen ja.
Zorg ook dat je je pc aan een geaard stopcontact hebt hangen. Het niet-aarden van een computer is ook vaak oorzaak van instabiliteit.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 21:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die waardes waren tijdens een CPU test misschien dat hij op dat moment meer spanning vroeg
hier een nieuwe screenshot van spanningen en waardes tijdens normaal gebruik
vervolgens afbeelding.jpg Anders pakt de server hem niet sorry

Hier lijkten de waardes me heel normaal
Bovendien zonder upload van de ftp server draaid de pc al weer een uur zonder meldingen :S

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 21:49 ]

Verwijderd

Die waardes waren tijdens een CPU test misschien dat hij op dat moment meer spanning vroeg
JA, en op het moment dat er weer stroom gevraagt word (pc wordt belast, ftp uploaden), schieten de spanningen weer omhoog richting 15 volt en vervolgens crashed de boel...
Je zegt het eigenlijk zelf al he, zodra er stroom gevraagt word schieten de voltages omhoog, gevolg: crash O-)

Heb je een soort van monitor programmatje dat constant voltage gegevens naar de harddisk wegschrijft? Misschien kun je dat even een tijdje laten draaien in de achtergrond om te kijken of er niks misgaat. Ook kun je even vannacht (de hele nacht) prime95 laten draaien om te kijken of er geen errors van de cpu komen.

Eerder heb je prime95 gedraaid (voor een uurtje...) en zei je:
Hij houd de cpu belast op zo'n 50%
De laatste keer dat ik gecheked heb hield prime95 mijn cpu gewoon 100% stressed hoor...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 22:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus mijn voeding zou kapot kunnen zijn?
Dat verklaard de crashes?

Als de +5V inde buurt komt van de 5,3 V crasht het systeem dan?
Ik ging zojuist vanaf mijn eigen pc downloaden vanaf me ftp server en ja hoor hij crashte weer
De tempraturen werden bijgehouden maar zijn nu lastig af te lezen
Op het laatst was de cpu 55 graden en de + 5V lag rond de 5.2

Hij crasht nu alleen nog als hij veel netwerk activiteit te voorduren heeft.
Dit komt dus door die 5.171V?
Want Asus PC Probe geeft een rood knipperende 5.171V aan.
En op het moment dat ik over mijn netwerk wil downloaden of wil open kapt hij ermee

is 5.196V ipv 5V genoeg om je pc te laten crashen?

Is dit nu het probleem? voeding vervangen?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 22:33 ]

Verwijderd

Nee, 5.2v is misschien te hoog, maar zou je pc (waarschijnlijk) niet laten crashen
Kijk of je die 15.5v kunt 'reproduceren'. Je hebt nog steeds merk en wattage van de voeding niet gegeven...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 22:32:
Nee, 5.2v is misschien te hoog, maar zou je pc (waarschijnlijk) niet laten crashen
Kijk of je die 15.5v kunt 'reproduceren'. Je hebt nog steeds merk en wattage van de voeding niet gegeven...
Merk van de voeding is chieftek 360WATT

Er hangen 3 harde schijven aan.
DVD brander en een CD rewriter

Maar tot 2 weken geleden hing dit er ook al in en toen waren er geen problemen.

Verwijderd

Heb je ENIGE pci-kaarten in je pc? Tv-tuners, wifi, netwerk whatever. Je videokaartje is AGP neem ik aan?
Kun je niet even een voeding lenen van iemand ofzo om even mee te testen?

Een nieuwe (goede kwaliteits) voeding is trouwens nooit weggegooit geld, en daar heb je vaak een aantal computers lang plezier van :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 22:39:
Heb je ENIGE pci-kaarten in je pc? Tv-tuners, wifi, netwerk whatever. Je videokaartje is AGP neem ik aan?
Kun je niet even een voeding lenen van iemand ofzo om even mee te testen?

Een nieuwe (goede kwaliteits) voeding is trouwens nooit weggegooit geld, en daar heb je vaak een aantal computers lang plezier van :)
Toen ik mijn voeding in december 2004 kocht dacht ik een goede aankoop gedaan te hebben. Deze voeding zat namelijk in een Antec kast. Heb hem toen in combinatie met de Antec kast gekocht dacht dat dat toen wel oke was.
Ik heb een Tv kaart en een kaart naar mijn Creative Sountblaster Pro Live 5.1
En een Capture card voor bewakings camera's maar die heb ik er al uit gehaald.

Ai,... voeding lenen wordt lastig maar kan wel kijken of ik wat kan regelen.
Zou het loskpelen van schijfen en DVD speler helpen om te testen?

Verwijderd

Ik heb een Tv kaart en een kaart naar mijn Creative Sountblaster Pro Live 5.1
Kijk, nou komen we verder...
Dit is dus informatie die je in je startpost had moeten zetten... :/

Gezien het feit dat ik niets hoorde over pci-kaarten etc had ik een hardware conflict zoals mensen hierboven schreven eigenlijk al afgeschreven...
Over het algemeen heeft de hardware op een moederbord zelf natuurlijk geen conflict met overige hardware op het moederbord of met de videokaart aangezien dit door de fabrikant natuurlijk wel getest is, andere combinaties (en dan vooral die sb live) kunnen natuurlijk wel problemen opleveren
Je zegt dat het probleem pas sinds een week is, heb je voor die tijd iets veranderd aan die hardware?

(Voeding blijft verdacht btw.)

edit: probeer je soundblaster eens in een ander pci slot, dit was vroeger nog wel eens de oplossing voor irq problemen, tegenwoordig met windows XP (met ACPI) zijn irq problemen veel minder een issue volgens mij

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 22:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 22:52:
[...]

Kijk, nou komen we verder...
Dit is dus informatie die je in je startpost had moeten zetten... :/

Gezien het feit dat ik niets hoorde over pci-kaarten etc had ik een hardware conflict zoals mensen hierboven schreven eigenlijk al afgeschreven...
Over het algemeen heeft de hardware op een moederbord zelf natuurlijk geen conflict met overige hardware op het moederbord of met de videokaart aangezien dit door de fabrikant natuurlijk wel getest is, andere combinaties (en dan vooral die sb live) kunnen natuurlijk wel problemen opleveren
Je zegt dat het probleem pas sinds een week is, heb je voor die tijd iets veranderd aan die hardware?

(Voeding blijft verdacht btw.)
Ik heb niks meer aan mijn hardware veranderd. Ik ben 3 weken geleden verhuist naar groningen en zit daar nu op kamers pc is uiteraard mee verhuist. Sinds ik hier woon zijn de problemen begonnen. Misschien is er tijdens het verhuizen wat kapot gegaan. Maar de eerste dagen dat ik hier was draaide de pc zonder problemen. En afgelopen vrijdag is er zeer veel gebruik gemaakt van de ftp server en toen waren er pas na een uur of problemen. En nu kan ik nog geen eens 20 mb van de ftp server aftrekken zonder dat deze een blauw scherm geeft.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:48

breinonline

Are you afraid to be known?

Is je computer geaard aangesloten?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Sinds ik hier woon zijn de problemen begonnen.
vervolgens een quote van mezelf
Zorg ook dat je je pc aan een geaard stopcontact hebt hangen. Het niet-aarden van een computer is ook vaak oorzaak van instabiliteit.
edit:
@hierboven: precies :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 23:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee Krijg nou wat!!!lekker dom! 8)7 8)7
Ik ga meteen een stekker omgooien!!!!
edit: probeer je soundblaster eens in een ander pci slot, dit was vroeger nog wel eens de oplossing voor irq problemen, tegenwoordig met windows XP (met ACPI) zijn irq problemen veel minder een issue volgens mij?
Ga ik meteen doen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:12:
[...]

Nee Krijg nou wat!!! 8)7 8)7
Ik ga meteen een stekker omgooien!!!!

[...]

Ga ik meteen doen
Het maakt niet uit.
Spanning ligt nog steeds op 5.191 / 5.22 schommelt een beetje
Stekker zit nu op randaarde gecheked!

Ik heb Creative kaart in een ander PCI slot gedaan
En Tv Kaart eruit gehaald.

Zodra ik nu ga downloaden via me netwerk over FTP krijg ik na 1 seconden al een blauw scherm.
***STOP 0X0000007F ( 0X00000000, 0X00000000, 0X00000000, 0X00000000 )

Ik ben echt zo'n beetje ten einde raad!

Trouwens Tof dat jullie me zo proberen te helpen _/-\o_

Verwijderd

Kijk eens of er een nieuwere bios voor je moederbord beschikbaar is.
Laat anders eens minimaal een paar uur prime95 draaien
Ik ben echt zo'n beetje ten einde raad!
Er zijn nog tig mogelijke oorzaken te bedenken (en net zoveel oplossingen)
:P

edit:
Ook even de driver van je soundblaster-live updaten
Even een andere versie van de forceware drivers voor je videokaart proberen

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 23:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:26:
Kijk eens of er een nieuwere bios voor je moederbord beschikbaar is.
Laat anders eens minimaal een paar uur prime95 draaien

[...]

Er zijn nog tig mogelijke oorzaken te bedenken (en net zoveel oplossingen)
:P
Kon ik prime maar een uur laten draaien na een minuut of 5 zit de tempratuur op 74 graden en stopt het programma ermee ik ga kijken naar een nieuwe bios

Verwijderd

Hehe, dan moet je dus zoiezo even het koelblok controlleren of hij nog strak tegen de core aanzit (transport?), het stof van het koelblok afhalen en misschien voorzien van een *zeer dun* laagje verse koelpasta. Als dat niets help een extra casefan plaatsen om de warme lucht af te voeren.

Wat bedoel je met 'stopt het programma er mee' ??
Krijg je 'harware failure' ? Dat is het hele doel van het programma om te testen op hardware failures van de cpu, en hebben we de boosdoener gevonden...

Als prime95 24uur lang zonder problemen kan draaien kun je de cpu / vcore / voeding / koeling afstreepen van het lijstje van mogelijke boosdoeners en kun je verder gaan kijken naar eventuele hardware conflicten.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 23:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:31:
Hehe, dan moet je dus zoiezo even het koelblok controlleren of hij nog strak tegen de core aanzit (transport?), het stof van het koelblok afhalen en misschien voorzien van een *zeer dun* laagje verse koelpasta. Als dat niets help een extra casefan plaatsen om de warme lucht af te voeren.

Wat bedoel je met 'stopt het programma er mee' ??
Krijg je 'harware failure' ? Dat is het hele doel van het programma om te testen op hardware failures van de cpu, en hebben we de boosdoener gevonden...
Ik heb zojuist me bios geupdate!
Het programma stopt ermee, de melding die ik krijg geeft hij pas als de CPU een tempratuur heeft bereikt van 74 graden. Nieuw koelpasta kan ik er pas morgen tussen doen moet deze eerst halen heb niks meer.

[Tue Sep 13 18:55:50 2005]
FATAL ERROR: Rounding was 0.5, expected less than 0.4
Hardware failure detected, consult stress.txt file.
[Tue Sep 13 19:05:11 2005]
[Tue Sep 13 22:49:08 2005]
[Tue Sep 13 23:00:35 2005]
[Tue Sep 13 23:25:50 2005]

Kan me CPU zomaar naar de klote zijn?
En weet je dit nu 100% zeker?
Hij belast me CPU tijdens het begin van Prime95 ook niet zwaarder dan 54%... beetje vreemd

Verwijderd

En weet je dit nu 100% zeker?
Ja, om het simpel te zeggen: je cpu maakt rekenfouten! 1+1=3 ongeveer dus
Je kunt je voorstellen wat voor gevolgen dit heeft: crashes.

Waarom maakt je cpu rekenfouten? Dit kan helaas veel oorzaken hebben.
- Te hoge temperatuur
- Instabiele spanning (vcore) : voeding dus
- Core crush: (er is een stukje van de core afgebroken, tijdens transport of door het fout/onvoorzichtig monteren van het koelblok). De pentium4 heeft een heatspreader dus dat dit tijdens het transport gebeurd is lijkt me sterk
- Te lage vcore
- Te hoge clocksnelheid
- etc...

De te lage vcore en de te hoge clocksnelheid zijn alleen tijdens het overclocken van toepassing/ mogelijke oorzaak.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 23:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:48:
[...]

Ja, om het simpel te zeggen: je cpu maakt rekenfouten! 1+1=3 ongeveer dus
Je kunt je voorstellen wat voor gevolgen dit heeft: crashes.

Waarom maakt je cpu rekenfouten? Dit kan helaas veel oorzaken hebben.
- Te hoge temperatuur
- Instabiele spaning (vcore)
- Core crush: (er is een stukje van de core afgebroken, tijdens transport of door het fout/onvoorzichtig monteren van het koelblok). De pentium4 heeft een heatspreader dus dat dit tijdens het transport gebeurd is lijkt me sterk
- Te lage vcore
- Te hoge clocksnelheid

De te lage vcore en de te hoge clocksnelheid zijn alleen een tijdens het overclocken van toepassing.
Ik heb zojuist me koeler eraf gehaald en raad is wat ik tegen kwam.
2 condensatoren waarvan de kop een beetje veroest lijkt en een beetje bol staan.
De koelpasta zou wel aan vervanging toe zijn want deze is een beetje taai geworden.
Aangezien het spul van december is heb ik denk ik nog garantie.

Dammm... wat baal ik hiervan!!!!!!

Is nu mijn mammaplank en me cpu kapot?

Verwijderd

2 condensatoren waarvan de kop een beetje veroest lijkt en een beetje bol staan.
Deze onderdelen zorgen dus voor een stabiele vcore spanning.
Je cpu is niet kapot (zal ie ook niet zosnel gaan door een wisselende vcore)
Het komt wel vaker voor dat moederborden voorzien zijn van brakke condensatoren

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:53:
[...]

Deze onderdelen zorgen dus voor een stabiele vcore spanning.
Je cpu is niet kapot (zal ie ook niet zosnel gaan door een wisselende vcore)
Het komt wel vaker voor dat moederborden voorzien zijn van brakke condensatoren
Dus vervanging van me mobo zou voldoende moeten zijn?

GELUKKIG!!!! :+ ik heb de bonnetjes nog met 12 maanden GARANTIE _/-\o_
13-12-2004... Dit moet neem ik aan onder mijn garantie vallen?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 23:58 ]

Verwijderd

Ja, ik zou zeker het moederbord terugsturen naar de garantie. Beetje bolstaande condensatoren hoeft niet direct tot problemen te leiden maar de contensatoren zullen in de toekomst alleen nog maar verder achteruit gaan en dan misschien wel problemen opbrengen.

Het kan ook goed zijn dat de problemen die je nu hebt door die condensatoren komen, maar ik zou ook zeker naar de temperatuur kijken van je processor. Als je hem installeerd op het nieuwe moederbord moet je een *zeer dun* laagje koelpasta over de gehele heatspreader uitspreiden. Het laagje pasta moet zo dun mogelijk zijn, ongeveer zo dat je er doorheen kunt kijken.
Iets van een speldenknop aan pasta gebruiken.

Als je de keuze hebt zou ik een moederbord met een intel chipset nemen en niet meer een VIA ...

Trouwens: de eerste post van mij in dit topic bestond uit:
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:41:
:z

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 08:03:
Ja, ik zou zeker het moederbord terugsturen naar de garantie. Beetje bolstaande condensatoren hoeft niet direct tot problemen te leiden maar de contensatoren zullen in de toekomst alleen nog maar verder achteruit gaan en dan misschien wel problemen opbrengen.

Het kan ook goed zijn dat de problemen die je nu hebt door die condensatoren komen, maar ik zou ook zeker naar de temperatuur kijken van je processor. Als je hem installeerd op het nieuwe moederbord moet je een *zeer dun* laagje koelpasta over de gehele heatspreader uitspreiden. Het laagje pasta moet zo dun mogelijk zijn, ongeveer zo dat je er doorheen kunt kijken.
Iets van een speldenknop aan pasta gebruiken.

Als je de keuze hebt zou ik een moederbord met een intel chipset nemen en niet meer een VIA ...

Trouwens: de eerste post van mij in dit topic bestond uit:

[...]

:z
Ik heb ook naar brakke conensatoren gekeken maar deze heb ik over het hoofd geen omdat ze onder de zalman koeler zater naast de cpu. :? Deze heb ik er pas later afgehaald.
Ik ga er vandaag achter aan bellen.

Thx

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-02 17:11

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik had ook vaak last van die irql not less or equal bsod's, die kwamen opzetten zodra ik een spel gingen spelen in de meeste gevallen, soms ook in windows. Ik dacht dus dat me ram gaar was, maar bepaalde programma's liepen gewoon goed. Toen had ik de timings van me ram (2-2-2-5 1T kingston HyperX) hoger gezet (3-3-3-8 1T) En sinds dien kan ik alles weer draaien en doen. :)

Kom niet aan vervang je ram dan :P Ram is ok maar de cpu (AMD64 2800+) is een beetje pikkie met low latency ram denk ik. :)

Geluidswolk

Verwijderd

Topicstarter
Het valt onder de garantie ik moet langskomen en krijg zo ie zo een nieuw moederbord.
We gaan afwachten.....

Verwijderd

Ik had ook vaak last van die irql not less or equal bsod's, die kwamen opzetten zodra ik een spel gingen spelen in de meeste gevallen, soms ook in windows. Ik dacht dus dat me ram gaar was, maar bepaalde programma's liepen gewoon goed. Toen had ik de timings van me ram (2-2-2-5 1T kingston HyperX) hoger gezet (3-3-3-8 1T) En sinds dien kan ik alles weer draaien en doen. :)

Kom niet aan vervang je ram dan :P Ram is ok maar de cpu (AMD64 2800+) is een beetje pikkie met low latency ram denk ik. :)
Zondra Windows het echt ff niet meer weet geeft ie een 'IRQL not less or equal' BSOD
Kan dus idd het geheugen zijn, kan de cpu zijn, de chipset of een hardware/irq conflict. Het kan zelfs een driver probleem zijn. Een totaal niets-zeggende stopfout dus...
Het valt onder de garantie ik moet langskomen en krijg zo ie zo een nieuw moederbord.
We gaan afwachten.....
Success met je nieuwe bordje :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 15:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog even een plaatje gemaakt van mijn moederbord met daarop 3 brakke condensatoren.
Heb hem nog even goed onder de loep gehad en ik denk dat er 2 condensator gelekt heeft.
Plaatje is niet iedeaal foto is gemaakt met me telefoon... heb niks beters....
hoop dat je het kan zien

http://www.campinglemmer.nl/nieuw/
en dan afb11.jpg Anders pakt de server m niet sorry

Ik hou jullie op de hoogte van m'n nieuwe bordje.
Deze heb ik als het goed is na het weekeind!

En dan maar hopen dat alles weer naar behoren werkt. Maar ik een hoop mensen blij mee,
want de upload is hier echt super!! :9~ 10 mbit! :9~ ideaal om een servertje te draaien...

Als je een goed werkend moederbord hebt temminste :9

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 15:05 ]

Pagina: 1