Mediaspeler en bestanden op server controleren met clients

Pagina: 1
Acties:

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik heb gisteren een soort mediacenter ingericht op een 1Ghz PIII met 512MB ram en Windows 2003 server. Het idee is dat meerdere computers op het netwerk simultaan de zelfde media kunnen beheren/afspelen op de server.

Ik gebruik Windows 2003 server (wat prima draait) omdat ik op de zelfde server een web/ftp server heb draaien en omdat ik dan de mogelijkheid heb om met meerdere remote desktops tegelijk in te loggen. Dit werkt toch niet helemaal naar wens achteraf gezien (al wil ik dit wel blijven gebruiken voor andere doeleinden). Je kunt wel met meerdere computers tegelijk inloggen, maar dan heb je of ieder een eigen desktop en dus een eigen 'instance' van een mediaplayer. D.w.z. dat je dus niet het zelfde kunt controleren, tegelijkertijd. Programma's als Radmin en PCanywhere wil ik niet gebruiken. Die zijn te traag. Er is wel een mogelijkheid om de zelfde remote-desktop te gebruiken op meerdere clients in het netwerk, maar dan kan het weer niet tegelijk omdat je dan op de zelfde account moet inloggen. Daarbij HOEF ik helemaal niet de hele desktop te zien, ik wil enkel de media kunnen aanspreken en afspelen op de server....via de geluids-/videokaart van de server dus.

Nu komt mijn vraag ...... :) Bestaat er software waarmee je een mediaspeler/server kunt installeren op de mediaserver, die je dan weer kunt controleren met clientsoftware op de client pc's in het netwerk. Al kan het enkel MP3's afspelen....dat zou al een verlichting zijn.

Toevallig is mijn vader iets dergelijks aan het schrijven, maar dat is nog niet eens in de alpha-fase en het is gericht op touchscreens, niet echt wat ik zoek dus.

Iemand suggesties?

• Bram77
Zoiets bestaat niet?

• Bram77
Nog maar een kickje...

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 08:57
Misschien dat dit iets voor je is?
http://www.videolan.org/streaming/

• Bram77
Ik heb al iets vergelijkbaars in gebruik ( http://www.vypress.com/products/tonecast/ ) maar dan wat simpeler en enkel voor geluid. Maar het is toch niet helemaal wat ik zoek.

- De server is aangesloten op de TV en stereo.
- Op die server staan alle media bestanden (films, muziek, foto's)
- De mediaspeler op die server moet alle mediafiles indexeren (dus een continu up to date playlist hebben) en kunnen afspelen m.b.v. een 'remote control' die op elke willekeurige client in het netwerk geinstalleerd is.

VideoLAN werkt eigenlijk de andere kant op en verstuurd veel meer data over het netwerk.

• Bram77
Ik heb een pluging en client voor Winamp gevonden waarmee ongeveer mogelijk is wat ik wil. Het werkt nog niet zo impulsief als ik zou willen, maar het werkt!

http://www.winamp.com/skins/details.php?id=135602
Pagina: 1