Toon posts:

[95/98] Unattended + alleen bepaalde progs toestaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een scouting evenement (joti) ben ik wat dingen aan het voorbereiden. Ik loop echter tegen 2 dingen aan:

1. Ik wil mijn windows 95 en 98 installatie unattended laten verlopen. Het liefst nog via de RIS server. Volgens mij kun je dit niet met windows 2000 server? Hoe kan ik dit handig aanpakken.

2. Ik wil dat alleen mIRC en IE toegestaan zijn tijdens het evenment. Het moet makkelijk zijn om die beveiliging er weer af te halen. Het liefst nog iets met een menu structuur, dat makkelijk te begrijpen is voor kinderen. Ik weet dat ik de progs kan beveiligen met de policy editor, maar dit niet handig en netjes. Bestaat hier een tooltje voor om dit makkelijk te regelen?

Bedankt!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En?
Wat ben je zelf al tegengekomen met zoeken over windows 98 unattended bijvoorbeeld?
En hoe je een 98 doos kan proberen dicht te spijkeren?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ben bekend met het dichtspijkeren van windows 98, maar ik wil het nu 'netjes' hebben zeg maar. Dus overzichtelijk dat ook voor kinderen te gebruiken is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel het 1 en ander gevonden over unattended, maar die gaan allemaal uit van een cd en diskette of combinatie ervan. Ik zou dit het liefst via een RIS server hebben.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:18

ThunderNet

Flits!

Kun je als je toch een Win2000 server gebruikt, niet beter NT4/5 er op zetten. Zodat je gewoon met policies kunt werken, en echt de boel goed dicht spijkeren? :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
Heb geen NT4 hier voorhanden. Alleen 95 en 98. Vandaar die keuze. En er zijn nogal een aantal 95 machines bij die niet geschikt zijn voor nt4

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 22:12:
Ik heb wel het 1 en ander gevonden over unattended, maar die gaan allemaal uit van een cd en diskette of combinatie ervan. Ik zou dit het liefst via een RIS server hebben.
http://www.google.com/search?q=win98+RIS

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Met system policy moet je ook wel het een en ander kunnen doen lijkt me? :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1