Toon posts:

installatie multi-pc speedtouch 510 bij speedlinq

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoihoi!
ik heb nu een Speedtouc 510 v4 en die wil ik gebruiken voor mijn Tiscali/BaByXL aansluiting bij Speedlinq.
In de modem zelf zit een easy-set up, maar blijkbaar is dat helemaaaal niet easy, want van speedlinq zelf heb ik de volgende installatie info gekregen:
protocol: PPPoA
VpI/VcI: 0/34
maar dat protocol is volgens een andere website weer niet goed, want het gaat om een ethernet iets en dat moet het Eth..nogwat zijn. Dat kun je alleen niet kiezen in de easy-set up
Vervolgens is dat VpI/VcI niet te vinden in de set up, wel 0/33 en 0/35, maar 0/34 staat er niet tussen...
Hij werkt dus ook niet.

Nu heeft mijn huisgenoot de modem bij hem onder XP wel aan de praat gekregen (hoewel hij alleen niet meer goed weet hoe) alleen doet ie het bij mij niet.

Weet iemand hoe we deze modem gewoon simpel kunnen instellen, ik kan me niet voorstellen dat het allemaal zo lastig is, blijkbaar doen we iets verkeerd....????
Begrijp me goed (hadden jullie vast al begrepen) ik heb hier totaal geen kaas van gegeten en anderen die er meer vanaf weten hebben het ook al geprobeerd maar snappen er ook niets meer van..ik begin ondertussen flink te balen...'easy' set-up my MFass dus...

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:15

Valkyre

Kitesurf FTW!

er zit toch ? gewoon een cd bij, die er in je abonnement kiezen, je gebruikers gegevens en klaar dacht ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Valkyre op 19-09-2005 21:55 ]

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
nee er zat geen cd bij, want ik heb bij speedlinq gekozen voor een single pc modem (zo'n klein ufo achtig dingetje) en nu mijn huisgenoot ook mee wil delen in het plezier dat internet heet hebben we een multi-pc modem aangeschaft.
In principe moet het toch lukken met die easy-set up? Alleen die instellingen, die kloppen voor geen meter dus, zoals ik hierboven al schreef.... :(

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Pak ze gewoon van speedtouch.nl die configuratie en die in je modem zetten: http://www.speedtouch.nl/macinstruct.html#510

Even die bij juiste firmware d'r bij pakken voor je modem en de "Download Routed Ethernet Tiscali/BaByXL" om je modem als router te laten werken.

't Is in iedergeval geen PPPoA voor BBned en ook niet voor Tiscali/BaByXL bij Speedlinq. Die informatie is onjuist.

Of anders via de tool die op de CD-ROM staat, daar moet het ook lukken al moet je even weten welke je moet kiezen..

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 19-09-2005 22:35 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik had hem gister even aan de praat, hoewel de verbinding wel aan en uit floepte...daarna viel ie weg, mijn huisgenoot zet zijn pc aan (heeft gewoon verbinding met i-net) en daarna is het bij mij helemaal gebeurd...

Ik ga morgen even een nieuwe UTP kabel kopen, want ik vermoed ook een kabelbreukje..nu hopen dat daar het probleem ligt..hoewel ik wel gewoon in de modem kan (en dan soms dus ook niet, vandaar dat ik een breuk vermoed) en ik een ander IP adres heb genomen, werkt het allemaal niet meer..het is gewoon erg maf allemaal...

hopelijk biedt de nieuwe UTP de oplossing! Duimen maar!!

EDIT: nu heb ik toch nog een keer de set up geprobeerd waar het gister goed op ging en dan nu weer voor 'bridged' aangevinkt en nu doet ie het dus weer WEL!!!
Alleen wanneer mijn huisgenoot dan online zou gaan, gaat er iets mis...waar kan dat dan aan liggen?? Overigens blijft de verbinding af en toe wegvallen, maar dat kan -nogmaals- aan de kabel liggen...het wordt steeds vreemder voor mij..ook is de verbinding retetraag...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 20:25 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Als je DSL lijn uitvalt (lijn valt weg, lampje gaat uit op modem) zit het in je bekabeling tussen hoofdaansluitpunt KPN (ISRA) en modem. Toestel voor je splitter zitten? Enorme verlengkabels? etc.

Als je modem in bridge hebt staan kan je niet twee computers aansluiten, je krijgt maar één IP van Speedlinq immers. Dan is het niet gek dat de boel uitgaat als andere PC aangezet wordt ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
over dat 'bridged' dat wist ik wel, maar ik vond het wel maf dat ie het in die 'stand' (of hoe je het ook noemt) wel deed en in de andere 'standen' niet..vandaar... nu zit ik trouwens op het nieuwe modem en niet in de 'bridged' stand, dus hij begint als het ware steeds beter te werken :)

Ik raak steeds meer overtuigt van die breuk in die kabel. Het zit natuurlijk niet in de kabel tussen de modem en de splitter, want mijn huisgenoot heeft nergens last van. Het zal mijn UTP wel zijn tussen pc en modem. Het is een oudje dat al tussen veel deuren klem heeft gezeten, dus morgen een nieuwe en hopelijk zijn al mijn problemen dan verleden tijd.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!! _/-\o_

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 23:55

lSltAlKeR

Time destroys everything!

In bridge mode route hij niet :+
Je ip wordt gewoon afgepakt door je huisgenoot. Vandaar dat jij eruit knalt. Dat heeft nix met kabelbreuk dan te maken.

EDIT

wat BJCK al zei

[ Voor 9% gewijzigd door lSltAlKeR op 20-09-2005 23:45 ]

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
ah, gewoon alleen mijn verhaaltje drie posts terug niet goed lezen, de rest laten zitten en meteen de reply erin knallen over de 'bridged' modus dus :D (gebeurt mij ook zo vaak)

zoals ik al aangaf, ik wist al wat het betekende en het is logisch dat het dan misgaat wanneer een volgende user op de modem connectie probeert te maken :)
ik vond het alleen vreemd dat mijn pc in eerste instantie alleen connectie maakte wanneer de modem in 'bridged' modus stond...achteraf blijkt nu dat ie het ook doet wanneer ik steeds automatisch een IP krijg toegewezen...het was gewoon toeval dus ;)
Pagina: 1