Toon posts:

[ROUTER] Sitecom 4s router + snel internet?

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier thuis 2 routers liggen. 1 router is de sitecom 4s, de ander is de sitecom 202 router. Met bijde nooit problemen gehad.

Totdat ik mijn internet abbo eens ging upgraden en mijn downloadsnelheid van +/- 200 naar +/- 400 zou moeten gaan. Als ik mijn 4s router aansluit kom ik niet boven de 200 uit. Zodra ik mijn 202 router in plug kan ik wel rond de 400 komen. Hoe kan dit? De 4s router zou dit toch ook aan moeten kunnen?

Ik heb de router al een hardware matige reset gegeven, en ik heb de laatste firmware erop gezet. Waaraan kan dit liggen?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand een suggestie / idee waar het aan zou kunnen liggen?

Verwijderd

Topicstarter
Laatste poging dan maar ;)

Mijn netwerk geeft trouwens wel weer dat het een 100.0 Mbps verbinding heeft. Het zou dus echt geen probleem moeten zijn.

Hoop dat er nog iemand anders reageerd hierzo behalve ik 8)7

alvast bedankt :*)

Verwijderd

Nou, ik weet niet hoe oud die router is, maar met name de oudere routers hebben gewoon een bottleneck. De cpu in het ding kan dan gewoon niet meer aan, en je maxed hem out op het maximum van zijn kunnen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 00:13:
Nou, ik weet niet hoe oud die router is, maar met name de oudere routers hebben gewoon een bottleneck. De cpu in het ding kan dan gewoon niet meer aan, en je maxed hem out op het maximum van zijn kunnen :)
Op 200 KB/s? Dat is nog geen 2 Mbit. Lijkt me stug hoor..... Misschien tijd voor een firmware-upgrade?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 00:16:
[...]

Op 200 KB/s? Dat is nog geen 2 Mbit. Lijkt me stug hoor..... Misschien tijd voor een firmware-upgrade?
Ik heb de router al een hardware matige reset gegeven, en ik heb de laatste firmware erop gezet.
Of het ding is gewoon stuq, maar ik heb het al vaker meegemaakt, onder andere met mijn oude brakke E-tech. Die deed krap 250K/s 8)7

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-02 15:49

redyak

Try and Fail

Heb je hem ook getest door de modem aan te sluiten op een LAN poort ipv de WAN/Uploadpoort ?
Als hij het dan wel goed doet zit het in de uploadpoort in combi met de modem

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 00:18:
[...]

[...]

Of het ding is gewoon stuq...
Dat lijkt me dan waarschijnlijker. Toen we bij mijn ouders thuis @home kregen (in 2000 ofzo) was die verbinding al bijna 4 Mbit en mijn oude simpele Edimax router (was een BR6004+ volgens mij, kostte me bijna 400 piek in die tijd.)had daar absoluut geen problemen mee.

Verwijderd

Nogal wiedes dat hij dan wel wil, hij zit dan direct in een switch samen met je pc. Om dan meteen te concluderen dat het aan de modem - router combinatie ligt is een beetje voorbarig, toch? :)

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-03 12:27
Als je onderop deze router kijkt, staat daar een model-nummer DC-xxx

Wat staat daar precies??

Want zo te zien heb je een DC-202 , maar er zijn verschillende versies daarvan.....

[ Voor 32% gewijzigd door Weerz op 23-09-2005 16:30 ]

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Verwijderd

Topicstarter
Weerz schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 16:29:
Als je onderop deze router kijkt, staat daar een model-nummer DC-xxx

Wat staat daar precies??

Want zo te zien heb je een DC-202 , maar er zijn verschillende versies daarvan.....
Zoals in mijn eerste post vermeld staat heb ik dus inderdaad een dc-202 router. Die werkt prima. Mijn andere router is een sitecom 4s router. Die heeft dat probleem dus. Wel normaal een 100 mbps netwerk verbinding. En deze snelheid haal ik ook bij het copieren van data over het netwerk. Alleen bij de internet snelheid kom ik niet hoger dan ongeveer 200 kb/s, terwijl ik met de 202 het dubbele haal.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 22:31:
[...]

Zoals in mijn eerste post vermeld staat heb ik dus inderdaad een dc-202 router. Die werkt prima. Mijn andere router is een sitecom 4s router. Die heeft dat probleem dus. Wel normaal een 100 mbps netwerk verbinding. En deze snelheid haal ik ook bij het copieren van data over het netwerk. Alleen bij de internet snelheid kom ik niet hoger dan ongeveer 200 kb/s, terwijl ik met de 202 het dubbele haal.
Ik wil niet heel lullig doen, maar de DC-202 is "dezelfde" als een 4s.

Maar aangezien er 5(!) verschillende versies uit zijn, die allemaal dus voluit DC-202 - Broadband xDSL / Cable Router 4S heten, kan ik me voorstellen dat het enigzins verwarrend is.

Die 5 versies zijn allemaal verschillend qua hardware en firmware. Ze verschillen onderling ook wat in performance, zo heeft de v2 een overbemeten Texas Instruments TNETW5305, en heeft de v5 een snelle ARM9.

Het is dus sterk afhankelijk van de router zelf.

Daarnaast zijn de instellingen van de router ook nog eens van grote invloed. Als je alle filters aanzet, samen met alle logfuncties, dan gaat dat z'n weerslag hebben op de doorvoer.

Je kan aan de sticker onderop, maar ook aan de firmware-versie in het statusscherm, zien welke versie het betreft. Als je die weet, kan je beter uitzoeken waar het probleem nu echt ligt.

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-03 12:27
Vandaar ook mijn vraag wel DC-202 dit is ;)

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Verwijderd

Topicstarter
Weerz schreef op maandag 26 september 2005 @ 15:05:
Vandaar ook mijn vraag wel DC-202 dit is ;)
Op de sticker onderop de router staat xDSL/Cable Router 4S vandaar dat ik het de sitecom 4S router noem. En ja ik weet dat dit ook uit de 202 serie komt. De artikel code die op de sticker vermeld staat is dan ook DC-202. Dit is dus de 4S versie van die serie.

Zover ik weet kan elke 10/100 router 400kb/s aan, zeker als de netwerk verbinding wel gewoon met 100mb kan overpompen zoals het in dit geval zo is. Maar het internet verkeer wil dus niet sneller op een of andere manier.

Verwijderd

Ik heb dus ook de 202 router (versie 2). Het probleem is dat de verbinding regelmatig wegvalt. Het lijkt aan de router te liggen want op het modem branden alle lampjes nog gewoon. Iemand een idee/soortgelijke ervaringen?

Bvd...

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Anders kick je even een topic van bijna 2 jaar oud 8)7

Start maar een eigen topic, met veeeeel meer info. Wat je al geprobeerd hebt, en waarom dat niet hielp.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.