ASUS A8N-SLI + 2x ASUS EAX550GE TD = 4 monitoren

Pagina: 1
Acties:

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
Wat ik me afvraag is of het mogelijk is om 4 monitoren aan te sluiten op een ASUS A8N-SLI met 2 ASUS EAX550GE TD 256MB videokaarten. (deze heeft 2 vga uitgangen)

Ik gebruik dan dus geen SLI.

Iemand hier ervaring mee?

[ Voor 8% gewijzigd door MeIsTwisted op 19-09-2005 21:43 ]

Multimonitor is relax :P

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 07:44

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

vziw is het mogelijk, als je geen SLICrossfire :P gebruikt ziet de pc het dus als 2 aparte videokaarten waarmee je dus 2x2= 4 aansluitingen beschikbaar hebt :)

edit: extra info:
There's exactly one remaining reason why a dual 6600 GT system might appeal to you, though. When it's not in SLI mode, you've got a regular twin-video-card box, with four monitor connectors - some 6600s even have dual DVI sockets.
Volgens mij gaat dit dus ook op voor ATi kaarten :).

edit2: Het kan dus wel :)
AI Selector allows select different graphics modes:

1. Single video card mode
2. Dual video card (SLI) mode

-Two identical SLI-ready graphics cards running on SLI mode
-Two graphics cards operating independently providing multiple display output

[ Voor 85% gewijzigd door SleutelMan op 19-09-2005 22:40 ]

Logius | Somda | Twitter

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
okido, thnx! van de week maar eens halen :)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Maar die tweede videokaart zal dan wel op maar PCI-E 1x draaien :X. Voor 2D genoeg, maar zwaar werk zal je aan zijn broertje over moeten laten.

• SOCO_cola
  • Laatst online: 28-02-2024
vcb

Nintendo SWITCH! FTW

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

The__Virus schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 06:57:
Maar die tweede videokaart zal dan wel op maar PCI-E 1x draaien :X. Voor 2D genoeg, maar zwaar werk zal je aan zijn broertje over moeten laten.
nee, die tweede draait op 8x, dat kun je instellen. Je kunt kiezen voor Dual video card (SLI) of single card. Het eerste betekent dat er wordt overgeschakeld op 2 8x PCIe. Of het SLI of niet wordt, ais afhankelijk van de ondersteuning van de videokaart, SLI-bridge en het instellen in de drivers :).

[ Voor 27% gewijzigd door SleutelMan op 20-09-2005 13:37 ]

Logius | Somda | Twitter

• The__Virus
  • Laatst online: 27-05 11:34
SleutelMan schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 13:32:
[...]

nee, die tweede draait op 8x, dat kun je instellen. Je kunt kiezen voor Dual video card (SLI) of single card. Het eerste betekent dat er wordt overgeschakeld op 2 8x PCIe. Of het SLI of niet wordt, ais afhankelijk van de ondersteuning van de videokaart, SLI-bridge en het instellen in de drivers :).
Dit is echt niet mogelijk hoor. Je zult (bij de A8N-SLI) dus de switch om moeten zetten naar Dual Videocard. Maar de tweede videokaart zal niet aangestuurd worden, zolang er geen SLI-bridge is en/of SLI is ingeschakeld in de drivers. Voor zover ik weet is het NIET mogelijk wat jij hier zegt. Maar laat de TS het maar proberen, dan horen we het vanzelf. Ik heb namelijk vaker van dergelijke ondernemingen gehoord, die wel zijn mislukt...

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:12
The Virus dat is onzin want het wordt gewoon genoemd in de handleiding van de SLI SLI-deluxe en de SLI-premium.
Als je twee graka's wilt kan je ze allebei op 8x laten draaien zonder dat ze in sli-hoeven te staan.

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

leonbong schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:41:
The Virus dat is onzin want het wordt gewoon genoemd in de handleiding van de SLI SLI-deluxe en de SLI-premium.
Als je twee graka's wilt kan je ze allebei op 8x laten draaien zonder dat ze in sli-hoeven te staan.
inderdaad, die info die heb ik uit een review over de A8N-SLI Premium (het ging toen over de AI selector, dus zonder kaartje :)). Ik zie trouwens ook diverse reviews van de A8N-SLI (Deluxe) met iets dergelijks erin.

[ Voor 10% gewijzigd door SleutelMan op 20-09-2005 17:30 ]

Logius | Somda | Twitter

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
Ik heb dus nu een A8N-SLI met een EAX550 en een EAX700. Ik kan dus niet 4 monitoren aansluiten! Alle instellingen al nagelopen.

De EAX550 wil zoiezo alleen maar draaien in single vga mode. Zodra ik een andere vga kaart in het systeem erbij stop (de EAX700 of een gewoon pci vga-kaartje) doet die EAX550 helemaal niets meer. Ook in windows wordt hij niet meer herkend.

Zou het nou liggen aan de EAX550 of kan het toch niet met een A8N-SLI?
Iemand een idee?

edit:
hier hebben ze het wel werkend met een X700 en een X800:
http://graphics.tomshardw...3/sli-performance-31.html

[ Voor 14% gewijzigd door MeIsTwisted op 22-09-2005 01:01 ]

• leonbong
Je moet de sli-dingetje op het mobo wel omdraaien op de sli stand.
Dan moet het werken en ook de extra stoomplug aansluiten.

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
leonbong schreef op donderdag 22 september 2005 @ 01:08:
Je moet de sli-dingetje op het mobo wel omdraaien op de sli stand.
Dan moet het werken en ook de extra stoomplug aansluiten.
heb ik ook gedaan. Maar zodra er naast die eax550 een kaart zit, doet die kaart niets meer. Ook als stop ik die eax500 in het bovenste slot, en de eax700 in de onderste, dan krijg ik alleen maar beeld van de eax700 en in windows apparaatbeheer zie je ook alleen de eax700 maar. (ook geen dingen met uitroeptekens ervoor etc)

Verwijderd

Het KAN in iedergeval wel.
Ik kan mijn 2 6600GTs via de driver in NIET SLi modus zetten en dan geven alle 4 de uitgangen beeld.
Ik heb dan gewoon de sli bridge erop zitten, mijn mobo maakt geen onderscheid tussen wel of geen sli, beide sloten zijn 16x.
Ik had een desktop van 4 schermen breed.
Ik kan zelfs een photo laten zien van iemand anders die het met hetzelfde mobo ook voor elkaar heeft gekregen.

Ik denk dat de asus het wel kan maar ik vraag me af of die ati kaarten het wel allemaal snappen.

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

het probleem zou kunnen zitten in het feit dat het ATi kaarten zijn en niet gelijk aan elkaar, echter dat zie ik online nergens vermeld, er wordt gerept over dual video setup (non-SLI), maar niet dat per se een Nvidia kaart is vereist. Crossfire zou in principe ook mogelijk moeten zijn op de A8N-SLI (met de goede drivers), en die heeft ook geen SLI bridge...
Some may wonder if you can run two PCI Express graphics cards in SLI mode in such a configuration, but the answer is no. MSI does not include an SLI adapter in the box, and the ports themselves are spaced in a way so that other SLI adapters will not work on this board. While SLI is not an option on this board, you still can run dual PCI Express graphics cards for quad monitor support, an attractive feature for high-end workstation users who want lots of display space.
Stukje uit de review van de MSI K8N-Neo4 (met ultra chipset, maar het verschil tussen de SLI en de Ultra is miniem). Klaarblijkelijk wordt dual-view dus wel ondersteunt, maar er wordt met geen woord gerept over merk en type. Vreemd...
(de EAX700 of een gewoon pci vga-kaartje)
Als een normale PCI videokaart het ook al niet doet verdenk ik niet zozeer de ondersteuning van het moederbord voor dual ATi maar meer de instellingen van je BIOS. Kun je vertellen wat de instellingen van de videokaart in de BIOS zijn?

[ Voor 65% gewijzigd door SleutelMan op 22-09-2005 12:45 ]

Logius | Somda | Twitter

• leonbong
@Catscit
Ik denk het wel handig is om te vermelden dat jij een mobo hebt met twee 16X sloten die ook 16X bandbreedte hebben en ook nog eens allebei op een eigen NB zitten.

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
SleutelMan schreef op donderdag 22 september 2005 @ 12:40:
<knip>

Als een normale PCI videokaart het ook al niet doet verdenk ik niet zozeer de ondersteuning van het moederbord voor dual ATi maar meer de instellingen van je BIOS. Kun je vertellen wat de instellingen van de videokaart in de BIOS zijn?
Met de EAX700 en een pci kaartje werkt perfect alleen de EAX550 met een pci kaartje (of de EAX700) werkt niet.
Dus ligt dan denk ik toch aan die EAX550.

In bios staat over SLI op auto (kheb handmatig en normal ook geprobeerd)

• leonbong
Kan je van iemand een andere PCI-E kaart lenen om te kijken of X550 ligt.

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
ik had een fx 5900(agp)en ik kon dan dualvieuw krijgen,alleen werkt een van de 2 monitoren (bij dvd iig) als 2d
situatie was dus uitgang 1> monitor,en uitgang 2> beamer.
als ik naar mijn beamer ging kijken moest ik 2 als primarie instellen,anders was het beeld blokkerig.
ik vraag me af of dat met games dan ook zo is (niet geprobeert)
nvida graka's zijn immers niet echt dualhead als bv de matrox parelia.
van radeon's weet ik het niet.

ik heb een msi 8kn sli(2x 16x),en ik ben benieuwd of het gaat lukken op dit bord

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
jeeeeeeee, het werkt eindelijk.
2x EAX700 werkte niet.
toen EAX700 + XFX 6600 geprobeerd, werkte ook niet. (een EAX700 kaart in 2e slot werkt niet)

Maar een EAX700 en een EAX600XT werkt wel :)

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Vaag :? In ieder geval werkt het :)

Het blijft een vreemd probleem, in feite zou het syteem net zo moeten werken als een AGP kaart icm een PCI-videokaart, waarmee de gekste combinaties mogelijk zijn :P. Misschien toch iets wat in de Nforce4 SLI chipset ligt...

[ Voor 113% gewijzigd door SleutelMan op 27-09-2005 23:58 ]

Logius | Somda | Twitter

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
of een kaart moet specifiek iets ondersteunen, ofzo.
Ik ben iig blij dat het werkt

Pagina: 1