Toon posts:

Intern netwerk extern beschikbaar via vpn werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste collega's,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Het is momenteel zo dat ik een VPN (PPTP) verbinding opbouw tussen 1 PC in mijn thuisnetwerk en een XP-client, ergens anders op deze aardbol. Dit is gedaan door poort 500 en 1723 in mijn Zyxel Prestige 2606HW te forwarden naar mijn eigen PC, met het vaste IP 192.168.1.33, subnet 255.255.255.0.

Wat ik wil bereiken en wat me dus niet lukt is het volgende. Nu is mijn eigen PC dus VPN-server, mbv de ingebouwde XP-functionaliteit hiervoor. Hierdoor kan ik extern eenvoudig bij mijn eigen bestanden. Wat ik wil bereiken is dat ik makkelijk mijn hele netwerk extern kan benaderen, ipv alleen mijn eigen interne PC, en dat ik een veiligere verbinding krijg. PPTP is halfzacht-VPN, ik wil graag naar L2TP of IPsec toe. Aangezien mijn modem/router deze functionaliteit biedt lijkt me dit haalbaar. Kan ik mijn Zyxel zo instellen dat ik extern met een XP-client in kan loggen op mijn Zyxel, die mijn vervolgens toegang geeft tot mijn hele thuisnetwerk? Dus dat ik extern in Netwerkomgeving al mijn intern gedeelde mappen kan aanspreken?

Kunnen jullie me helpen?? Ik kom er niet uit....

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

hellbringer

Weeeeeeee!

Welkom op GOT, maar misschien is het handig als je eerst ff de
Policy - Professional Networking & Servers Voor dat je gaat (cross) posten, dan zou je weten dat deze vraag hier niet thuis hoort.

Je wilt je netwerk van buitenaf berijken via VPN, kan dat:
Kan ik mijn Zyxel zo instellen dat ik extern met een XP-client in kan loggen op mijn Zyxel, die mijn vervolgens toegang geeft tot mijn hele thuisnetwerk? Dus dat ik extern in Netwerkomgeving al mijn intern gedeelde mappen kan aanspreken?
ehm ja, dat zeg je net zelf:
... ik wil graag naar L2TP of IPsec toe. Aangezien mijn modem/router deze functionaliteit biedt lijkt me dit haalbaar.
Dus het kan wel, maar je moet ff in je handleiding kijken hoe je dat moet instellen :Z

[ Voor 44% gewijzigd door hellbringer op 19-09-2005 21:45 ]

Verwijderd

ik kan alvast een tipje van de sluier oplichten :)
alleen poort 1723 voor PPTP doormappen gaat niet werken,
je moet ook het GRE-protocol doormappen naar je server...

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:29
PPTP heeft geen 500 nodig.

Voor L2TP moet je GRE protocol en TCP1723 open zetten riching je server (controller ook meteen even of je TCP hebt genomen of UDP).

Dit is volgens mij meer een topic voor NT dan PNS
ik wil graag naar L2TP of IPsec toe.
. Perfect gebruik google eens zal ik maar zeggen, of lees de gebruiks aanwijzing van router.
Aangezien mijn modem/router deze functionaliteit biedt lijkt me dit haalbaar
gevalletje van RTFM.
Kan ik mijn Zyxel zo instellen dat ik extern met een XP-client in kan loggen op mijn Zyxel, die mijn vervolgens toegang geeft tot mijn hele thuisnetwerk?
Ja.
Kunnen jullie me helpen?? Ik kom er niet uit....
Professional Networking & Servers :? :?

[ Voor 57% gewijzigd door Rolfie op 20-09-2005 12:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okay.... Neem me niet kwalijk. Dit is misschien niet de juiste plaats voor dit probleem. Bedankt iig!

Verwijderd

Move PNS > NT
Pagina: 1