Toon posts:

Trage overdracht bestanden binnen eigen thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens een bestandsoverdracht tussen twee computers in mijn thuisnetwerk is een probleem gekomen en moest ik één van de computers opnieuw opstarten. Nu, wanneer ik het bestand opnieuw wil overdragen duurt dit echter ontzettend lang, 5MB duurt ongeveer 30min en na 10 minuten krijg ik dan de foutmelding dat het bestand niet langer beschikbaar is op de netwerkbron ...

We gebruiken een USRobotics router, beide computers zijn gewoon dmv een kabel aangesloten ...

Iemand enig idee waar het probleem kan zitten?

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:36

Nobby

Nuts!

Probeer eens de nieuwste drivers te downloaden voor je netwerkkaarten.

Kijk eens of je de pc's op elkaar kunt aansluiten met een crosscable zodat je de router eventueel kunt buitensluiten als bron van problemen.

Probeer eens allebei je netwerkkaarten op half-duplex te zetten.

Zet op een van de pc's een ftp server op en probeer op die manier bestanden over te zetten van de ene pc naar de andere, dan heb je niet te maken met de manier waarop windows zijn bestanden deelt.

Draai je bepaalde firewalls op je pc's? Sommige firewalls kunnen de snelheid van je netwerk verminderen, zet ze eens tijdelijk uit.

Wat voor een hardeschijven heb je in je pc's? Als je probeert bestanden van een 386 af te trekken met een trage gefragmenteerde hardeschijf is het goed mogelijk dat het niet zo snel gaat. Kortom, post ook wat meer details over je pc's. Welk OS je draait e.d.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
De computer van waar ik de bestanden wil overdragen is een AMD Athlon XP 2200+ 1,80Ghz, 512MB Ram, harde schijf draait 7200 RPM (dacht ik), Windows XP Professional met support pack 2 en als firewall, zonealarm.

De computer waar naar ik de bestanden wil overdragen is een (nieuwe) toshiba Satellite A60-122 http://be.computers.toshi...UCT_ID=98219&DISC_MODEL=0, eveneens met Windows XP Professioal support pack 2. En daar staat nog geen firewall op.

En de router is een USR805470 http://www.usr-emea.com/p...sp?prod=net-5470&loc=emea

En voor dat opnieuw opstarten ging die bestandsoverdracht aan een goed tempo...

Verwijderd

Wat voor netwerk kaarten gebruik je? toch geen US-Robotics 10/100/1000?? Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem, maar nog geen oplossing gevonden. Nog meldingen in je eventlog? bij mij staat er in de system-log iets van een ongeldig pakket voor I/O subsystem.