[XP] NTLDR is missing

Pagina: 1
Acties:

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
nadat ik problemen had met mijn proefversie virusscanner Kaspersky Personal 5.nog.wat. (diverse, niet op een virus wijzende problemen) moest ik opnieuw opstarten.
Dit wilde niet meer en ik krijg de melding: NTLDR is missing. Press ctrl+alt+del to restart.
Dat gedaan kwam ik dezelfde melding enz. enz.
Toen op internet en GoT gezocht wat ik moest doen en niet holp. Dit is wat ik heb geprobeerd:
NTLDR opnieuw gekopieerd vanaf Windows cd.
Ntdeeect.com opnieuw gekopeerd vanaf Windows cd.
Fixmbr
Fixboot
mijn boot.ini gechecked,
maar niest heeft geholpen.
Ik heb ook geen andere oplossingen op dit forum gevonden (en niet op internet), en ben ten einde raad want ik wil alles behalve een format c:\. ;(
Ps: de partities zijn bereikbaar...

Verwijderd

Misschien een floppy in je diskettestation laten zitten :? ;)

• Ewald !
  • Niet online
heb ik niet :D

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:38

Lordy79

Trotse Fundamentalist

gewoon windows eroverheen installeren.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Mogelijke redenen voor NTLDR fout:

1. Computer is booting from a non-bootable source.
2. Computer hard disk drive is not properly setup in BIOS.
3. Corrupt NTLDR and/or NTDETECT.COM file.
4. Misconfiguration with the boot.ini file.
5. Attempting to upgrade from a Windows 95, 98, or ME computer that is using FAT32.
6. New hard disk drive being added.
7. Corrupt boot sector / master boot record.
8. Seriously corrupted version of Windows 2000 or Windows XP.
9. Loose or Faulty IDE/EIDE hard disk drive cable.

bron: http://www.computerhope.com/issues/ch000465.htm

Dus even controleren of je IDE kabel nog goed zit. Je had je ini al gehad, blijkbaar heeft XP het wel gedaan, dus geen fat32, geen boot cd in cd rom? dan optie 8 :( En zou nieuwe install betekenen :(

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• Ewald !
  • Niet online
ja had die site ook gevonden. Vind het alleen raar dat je ide kabel kapot gaat na een installatie (ik trek toch verband)
En het is NTFS (C:\ iig)
Dus misschien punt 8.. maar wacht nog even af ...

Verwijderd

Ik zou ook nog ff de ASR (Automated System Recovery) van Windows draaien. Deze staat op de CD en bij het begin van de install moet je op F3 rammen als ik het me goed herinner...

suc6

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Probeer anders met de cd van windows xp te booten zodat je je windows kan herstellen.

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

Ik had dit ook, ik was ten einde raad. Het lag aan de partities. Meestal zette ik mijn windows op de : D schijf, maar daar kreeg ik die missing files. Toen lukte het wel om het te installeren op de C schijf. En daar heb ik hem erop geinstalleerd en de D schijf verwijderd en een nieuwe aangemaakt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 20:03 ]

• Ewald !
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:59:
Ik zou ook nog ff de ASR (Automated System Recovery) van Windows draaien. Deze staat op de CD en bij het begin van de install moet je op F3 rammen als ik het me goed herinner...

suc6
als dat iets is zoals op http://www.petri.co.il/wh...sr_in_windows_xp_2003.htm staat beschreven ga ik het no way doen. (format c: e.d)
Verder: wat bedoelen jullie recoveren met Windows Xp cd? Ik bedoel: fixmbr of fixboot gaat als via de recovery console vanaf de XP cd (bij booten met cd 'F3')

Verwijderd

Ewald ! schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:03:
[...]

als dat iets is zoals op http://www.petri.co.il/wh...sr_in_windows_xp_2003.htm staat beschreven ga ik het no way doen. (format c: e.d)
Verder: wat bedoelen jullie recoveren met Windows Xp cd? Ik bedoel: fixmbr of fixboot gaat als via de recovery console vanaf de XP cd (bij booten met cd 'F3')
Dat recovery had bij mij niet geholpen. Lees de post boven jou van mij eens.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 20:12 ]

Verwijderd

Boot van xp cd dan in de console het volgende in de juiste volgorde uitvoeren

CHKDSK /P
CHKDSK /R
CHKDSK /P
exit

Als dit het niet oplost zit er niks anders op dan te formatten.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03 13:59

SeatRider

Hips don't lie

Booten vanaf XP cdrom, NIET op F3 rammen, want dan kom je in de recovery console, maar gewoon aangeven dat je een nieuwe install wil doen. Dan komt ie vanzelf met de conclusie dat C:\WINDOWS al een XP install bevat, en of je die misschien wilt fixen. Dat wil je, want dan doet ie zo'n beetje een hele nieuwe XP install, met behoud van settings en geinstalleerde apps. Ik heb dat al 3x gedaan toen mijn IDE controller brak was, en daarna nog een keer toen ik het mobo had vervangen voor een nieuwe (en ie dus een inaccessible boot device had) en alle keren met succes. Ik ben laaiend enthousiast over die optie dus :-)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Ewald ! schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:03:
[...]

my bad... sry :|

• Ewald !
  • Niet online
VisaRider schreef op maandag 19 september 2005 @ 21:00:
Booten vanaf XP cdrom, NIET op F3 rammen, want dan kom je in de recovery console, maar gewoon aangeven dat je een nieuwe install wil doen. Dan komt ie vanzelf met de conclusie dat C:\WINDOWS al een XP install bevat, en of je die misschien wilt fixen. Dat wil je, want dan doet ie zo'n beetje een hele nieuwe XP install, met behoud van settings en geinstalleerde apps. Ik heb dat al 3x gedaan toen mijn IDE controller brak was, en daarna nog een keer toen ik het mobo had vervangen voor een nieuwe (en ie dus een inaccessible boot device had) en alle keren met succes. Ik ben laaiend enthousiast over die optie dus :-)
k kon dus nergens kiezen uit iets te fixen, dus is windows opnieuw opgestart en heeft ie (gelukkig) wel mijn profiles map opgeslagen (mijn documenten e.d.) maar ik moet alles opnieuw instaleren e.d.

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

eerst even geheugen testen: memtest86.com

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-03 11:23
De laatste keer dat ik dit had probeerde mn pc van mn 2de harde-schijf te booten, waar helemaal geen OS op stond,. Dan krijg je deze melding ook.
Ik schrok al. CDtje uit cdla gehaald en opnieuw geboot, en het was weer als van ouds.

Misschien dat mn schijf niet wou opspinnen oid, ik weet het niet. Denk niet dat het CDtje er iets mee te maken had.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Kijk ook even welke partitie actief staat. Dit had mijn manager laatst, zelfde melding.. juiste partitie actief gemaakt en werken.

Pvouput live

• Ewald !
  • Niet online
is al te laat. heb mn windows opnieuw er over heen geinstalleerd maar omdat bv mijn Documents en SEttings profile naam 'Ewald.3500' was (naam gebruiker+computer naam omdat naam gebruiker al bezet was van vorige installatie) gooi ik er windows opnieuw over. Ik heb gelukkig nog wel alle oude bestanden :)

bedankt in zekere zin voor de help
Pagina: 1