Toon posts:

[XP] Clients kunnen sommige sites niet openen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

gisteren had ik dit probleem al gepost, maar mijn topic werd gelijk afgesloten omdat ik niet had gezocht op deze site naar antwoorden. Ik heb nu intensief gezocht maar het lukt me nog steeds niet, dus ik hoop dat ik nu op wat hulp kan rekenen ipv iemand die het weer afsluit...

Mijn probleem:
deze pc is de server hier in huis en deze pc heeft ook geen problemen. Alleen als ik via een andere pc mbv een crosslink-kabel of met mijn laptop dmv een wireless-verbinding het internet op ga (dus via deze pc, hier zit de modem in), kan ik sommige sites niet openen. Bijvoorbeeld www.staatsloterij.nl of www.microsoft.com
Na wat onderzoek denk ik dat het een DNS-probleem is. Ik las ook iets over dat het probleem lag bij sites die werken met een CGI-script.
Dit zijn mijn instellingen: ik neem de laptop met wireless als voorbeeld, maar hetzelfde probleem geldt dus voor de andere pc.

Deze pc, de server:
ip: 192.168.0.3
subnet: 255.255.255.0
gateway: 192.168.0.3
dns 1: 195.121.1.34
dns 2: 195.121.1.66
(ik heb planet internet, deze twee dns zijn van planet)

Mijn laptop, een client:
ip: 192.168.0.4
gateway: 192.168.0.3
(dns ook geprobeerd met gewoon ip van server, dus 192.168.0.3)

Alle pcs hebben xp en het helpt niet als ik firewalls uitzet. Ik kan de sites via de clients ook niet pingen. Verder werkt alles dus goed, alleen sommige sites niet.

Ik zal blij zijn als iemand mij kan helpen, mijn ouders blijven maar zeuren dat ze niet meer normaal kunnen internetten!!

Vast bedankt voor de moeite!

Groeten,
Martin

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:04
Aan je netwerkinstellingen zal het niet liggen, aangezien andere sites wel gewoon naar behoren werken ;)

Heb je al eens geprobeerd om een andere browser te gebruiken om op internet te gaan op de client? Is er ook eens goed gescand op virussen en spyware op de client PC?

En definieer "sites doen het niet" eens. Krijg je een melding in de browser dat hij de site niet kan vinden, of blijft misschien het laadbalkje bij het begin hangen?

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Topicstarter
het laadbalke blijft hangen en na een lange tijd krijg je dat standaarrd witte scherm (kan de pagina niet weergeven). Ik heb firefox ook geprobeerd..... Het moet wel aan het netwerk liggen, want de sites doen het wel als ik met mijn laptop op school zit...

• Morax
Nogmaals, het ligt niet aan je netwerkinstellingen, anders had je geeneen site kunnen bezoeken ;) Het ligt waarschijnlijk aan een instelling of feature in routing programma. Waarmee geef je internet door aan de rest, met een extern programma als WinRoute of met het standaard programma van windows?

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Kijk eens of er geen hosts file geïstalleerd is die deze bewuste sites naar een verkeerd adres wil doorlinken. Kan je een ping doen naar de site, en krijg je hetzelfde ip adres te zien als vanop een pc waarop het wel werkt?

• Morax
Charlie23 schreef op maandag 19 september 2005 @ 21:19:
Kijk eens of er geen hosts file geïstalleerd is die deze bewuste sites naar een verkeerd adres wil doorlinken.
Dan zouden die sites het ook niet doen met zijn laptop op school ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Morax op 19-09-2005 21:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik kan de sites niet eens pingen op clients... Ik gebruik gewoon windows...lan-verbinding-->eigenschappen-->tcp/ip zeg maar

EDIT

OK iets nieuws ontdekt...ik kan sites waar de clients niet op komen, ook niet PINGEN met de server, maar ik kom er dus wel gewoon op:S

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 22:05 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 22:01:
OK iets nieuws ontdekt...ik kan sites waar de clients niet op komen, ook niet PINGEN met de server, maar ik kom er dus wel gewoon op:S
Je gebruikt XP met Internet Delen zeker?
Omdat je dat namelijk ook niet in je topictitel hebt gezet ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ik zit nu dus op school en ik kom overal op....op school werkt het wel zo dat ik automatisch een ip moet toewijzen. ik wis dan dus die gegevens die hier boven staan vermeld. Dit werkt alleen niet thuis, daar moet ik wel wat invullen.

Verwijderd

probeer eens andere DNS servers. Kan je wel op IP-adres pingen i.p.v. op naam? zo ja-> DNS probleem.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal thuis eens kijken of ik achter de ip-adressen kan komen van sites waar ik niet op kom en ik zal eens andere dns-servers proberen. Als iemand tips heeft over WELKE dns-servers of even kan uitleggen hoe ik achter een ip-adres van een site kom...zal dat wat tijd schelen ;)

Verwijderd

even op een goed werkende machine een dos-box openen en dan "ping www.website.nl" je krijgt dan 4 replys op het ip adres als het goed is. voor andere DNS servers gewoon even op wat home-pages van internet providers kijken, daar worden ze meestal wel genoemd.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:42:
ik zal thuis eens kijken of ik achter de ip-adressen kan komen van sites waar ik niet op kom en ik zal eens andere dns-servers proberen. Als iemand tips heeft over WELKE dns-servers of even kan uitleggen hoe ik achter een ip-adres van een site kom...zal dat wat tijd schelen ;)
Nou je kan daar uitstekend een berg info over vinden. Als jij gewoon even wat onderzoek doet, bespaar je ons een hoop van onze vrijwillige tijd die we hierin steken. Een dnsnaam resolven doe je met nslookup. Lees de Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens even door. We zijn niet je persoonlijke helpdesk ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
ik kom dus ook niet op de sites via de IP-adressen en ik kan ze ook niet pingen.... ik heb nog een keer gekeken bij planet.nl en dit zijn de goede dns-servers.
Iemand nog een andere suggestie want ik vind het een super vaag probleem worden. Weet echt niet wat ik fout doe. Voor zover ik weet doe ik alles volgens het boekje,

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 21:10 ]

• Morax
Als je de sites gaat pingen van een client, geeft hij daarachter tussen blokhaken dan wel een IP-adres weer waarnaar hij gaat proberen te pingen?

Dus zoiets ongeveer:
Pingen naar google.com [216.239.57.99] met 32 byte gegevens

Of krijg je een melding dat de host-aanvraag niet verwerkt kon worden oid ?

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg wel het IP te zien ja, alleen 4 time-outs

• Morax
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:33:
ik krijg wel het IP te zien ja, alleen 4 time-outs
Dan ligt het probleem in ieder geval niet bij de DNS, de naamomzetting gaat namelijk goed. Maar het internet share protocol op de server laat de connectie niet door. Misschien even goed door de instellingen om te kijken of je iets over het hoofd hebt gezien :)

Verwijderd

Topicstarter
ik kan niets vinden hoor...en..ik heb nooit iets veranderd en vroegaaah werkte alles gewoon. Iemand nog een idee :? :?

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

hellbringer

Weeeeeeee!

Deze pc, de server:
ip: 192.168.0.3
gateway: 192.168.0.3 <- (WTF is dit? Moet dat niet leeg zijn of naar je modem IP verwijzen?)

Nouja zal wel, vind het vreemd, maar zal wel internet delen van MS zijn....

Wat krijg je als je:
nslookup www.google.com
nslookup www.google.com 195.121.1.34

uitvoert vanaf de commandprompt? (PC/Server)?

[ Voor 11% gewijzigd door hellbringer op 22-09-2005 21:16 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

hellbringer schreef op donderdag 22 september 2005 @ 21:15:
Nouja zal wel, vind het vreemd, maar zal wel internet delen van MS zijn....
Dan zou dat 192.168.0.1 moeten zijn, en inderdaad zonder GW.

Dus als dat de ICS 'server' is zou ik de internet delen wizard gewoon nog maar eens doorlopen (eerst eraf en dan weer installeren).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
het is 0.3 omdat dit mijn draadloze netwerk is... bij mijn LAN-verbinding is het wel 192.168.0.1 en... dat maakt niet zoveel uit volgens mij...zelfde ip intypen...want...anders doen de andere sites het toch ook niet? maar ik zal het eens leeg laten, misschien helpt het.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dan zou je eigelijk het volgende moeten hebben:

wlan-adapter:
ipadres: 192.168.0.3
netmask: 255.255.255.0
gateway: 192.168.0.1 <<<<<<<<<
DNS: 192.168.0.1

Probeer dat maar eens.

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd, werkt niet echt... ik krijg het alleen aan de praat met die gegevens die ik aan het begin gaf. EN! de andere pc wil ook niet op die sites, daar is het gewoon met 192.168.0.1 en...OPEENS werkte het niet meer:S heeft het altijd gedaan
Pagina: 1