[HTML] &nbsp's worden omgezet naar spaties

Pagina: 1
Acties:
  • 1.668 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022
Vooraf excuses voor twee posts in zo'n korte tijd :). Ik heb nu eenmaal twee vragen waar ik al een tijd mee worstel. In de datbase heb ik het volgende stukje tekst:
HTML:
1
   Hier mijn tekst

Ik haal deze tekst op en wil hem in een textarea zetten zodat de gebruiker dit kan bewerken. De bedoeling is dat de tekst in precies dezelfde vorm in de textarea wordt gezet. Dit gebeurt alleen niet. De &nbsp's (ingetikt door de gebruiker) worden omgezet naar spaties:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
// De source van mijn pagina ziet er als volgt uit:

<textarea>&nbsp;&nbsp;&nbsp;Hier mijn tekst</textarea>

//In de browser wordt dit echter weergegeven als:

+----------------------------------------------+
|   Hier mijn tekst                            |

// Ik wil echter als output:

&nbsp;&nbsp;&nbsp;Hier is mijn tekst           |

Moet ik hiervoor een property van de tekstarea aanpassen? Ik heb op de search gekeken, maar vind alleen maar topics waarin &nbsp's juist naar spaties omgezet moeten worden ... andersom dus...

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-04 22:34
&amp;nbsp;

Op die manier zal het lukken :) Misschien via javascript/php/whatever een replace eroverheen gooien?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je vanuit PHP werkt: htmlspecialchars eroverheen gooien.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022
-NMe- schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:14:
Als je vanuit PHP werkt: htmlspecialchars eroverheen gooien.
Bedankt, dat werkt perfect. Wat gek alleen dat   wel in de source te vinden was maar in de textarea vervangen werd door een spatie. Als ik het goed begrijp komt dat dus omdat de & daarvoor aangeeft dat ook de   letterlijk moeten worden overgenomen?

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

&& (lezen zoals je het zíét) codeert voor de &. Als je gewoon een & laat zien met daarachter nbsp dan wordt dat niet door de browser geïnterpreteerd als &nbsp; :) . Pas overigens even je post anders zo aan dat je het ziet zoals je het bedoelt, niet dat de input zo is als je het het bedoelt. Doe anders even view bij de mijne, of die van .Peter. :) .

[ Voor 4% gewijzigd door JHS op 19-09-2005 20:05 ]

DM!