[OC] Freezes + crashes bij kleine OC

Pagina: 1
Acties:

• optimizer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-10-2021
Mijn probleem: ik kan mijn videokaart, een 6800 GT, helemaal niet meer overclocken zonder superveel freezes te krijgen sinds ik nieuwe mobo en proc heb (MSI K8N neo2 platinum, venice 3500+) terwijl hij eerst makkelijk naar 6800 Ultra snelheden ging. En ook mijn processor gaat maar tot 2,35 Ghz (2,2 standaart) terwijl hij maar max 32 graden is en véél hoger moet kunnen. :(

Wat ik al geprobeerd heb: Nieuwe drivers van mobo, vga en andere bios.
Mijn processor onderclocken naar 1,6 Ghz en wat apparaten afsluiten om te kijken of me vga dan miss meer stroom\spanning krijgt en wel te ocen is.
Gekeken naar site die uitrekend hoeveel watt je gebruikt, ik kwam op +- 300 uit terwijl ik 400 Watt voeding heb. Ook heb ik geen qtech dus lijkt me geen slechte voeding, en de spanningen lijken goed.

Zou het toch nog de voeding kunnen zijn? Ik heb niet zo veel zin om voor niks een 500 Watt voeding te kopen. :|

Help me!!! :'(

Verwijderd

het is niet omdat het geen Qtech is dat het dan direct wel een goeie voeding zou zijn. Stel dat het een Sweex is, heb je nog geen schitterende vast...

edit: vraag was dus welk merk

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 19:11 ]

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-02 15:13

Hoogie2004

Whohooooo

et kan ook zijn dat dit moederbord gewoon slechter overclockt dan dat vorige, heb je daar niet aan gedacht?

My iRacing profile | Strava

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:46
stuur eens de (redelijk volledige) specs van je oude en nieuwe setup op

Al is jou oude setup namelijk een stuk voeding vriendelijker dan is het probleem zo aan te wijzen. Qtecs zijn niet sterk, maae een simpele setup+6800GT@Ultra moet ie wel kunnen houden

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• optimizer
Hoe kan het nou aan me moederbord liggen dat ik niet goed kan overclocken? Ten eerste zou deze goed moeten kunnen overclocken, en ten tweede, een videokaart overclocken heeft toch weinig tot niks met je mobo te maken? Mijn voeding is van ATX trouwens.

Eerst had ik een Gigabyte GA 700VT 1934 met XP 3000+ en nu dus een MSI K8N neo2 platinum met venice 3500+ en 2x512 cl 2,5 corsair mem en een club3d 6800GT 256 MB.

Verwijderd

Je voeding is een ATX, daar hebben we helemaal niks aan, geef merk + type.
Als je geen merk ziet (alleen ATX, wat het soort type voeding is, net zoals AT) dan is het waarschijnlijk een merkloos ding..

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 20:33 ]

• optimizer
Oké sorry wist ik niet :Y) Er staat vrees ik alleen "X-gear" op, wat overigens de merknaam van mijn behuizing is :| , dus = merkloos.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-02 15:13

Hoogie2004

Whohooooo

optimizer schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:11:
Hoe kan het nou aan me moederbord liggen dat ik niet goed kan overclocken?
.....
Dit kan doordat het moederbord de communicatie moet verzorgen tussen alle onderdelen, als die onderdelen op snelheden lopen die et moederbord niet ondersteund oid dan kan dit tot fouten leiden

My iRacing profile | Strava

Verwijderd

Maar een neo2 kan dat makkelijk aan. kijk maar is rond, zijn heel veel mensen die veel hoger zitten, waaronder ikzelf.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 17:45 ]

• m9nossie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-08-2025
op http://www.xtremesystems.com/ had ik gelezen dat meer mensen het probleem hebben dat hun pc freezed als ze hun 6800 kaartjes overclocken op een msi k8n neo2.

Bij sommige mensen hielp het om het AGP-voltage iets te verhogen of deze bios te gebruiken ( is een mod van de laatste 1.B bios GEBRUIKEN OP EIGEN RISICO !! :> ) :

http://www.swjka.com/neo2/view_thread.php?fid=39&tid=66 en dan de standaard versie downloaden.

ik gebruik hem zelf ook, hij voelt iets stabieler aan als de standaard 1.B.

Als je hierna nog steeds niet kan overclocken, tja mischien is het toch je voeding die het niet trekt.

EDIT : hier het topic op xtremesystems.com http://www.xtremesystems....ghlight=msi+neo2+platinum

erg veel info in te vinden

[ Voor 14% gewijzigd door m9nossie op 20-09-2005 21:05 ]

http://www.image-shared.com Fast and most reliable Image Hosting

• optimizer
Ten eerste weet ik wat een moederbord doet ;) En het lijkt me zéér stug dat het aan mijn moederbord ligt dat én mijn vga totaal NIET overclockbaar is en mijn cpu zo slecht overclockbaar is.

Ik vrees dat ik ook voltage al hoger had gezet, vergeten te zeggen bij wat ik al geprobeerd had (ik wist dat ik wat vergeten was) ! O-)

Ook had ik die bios al geprobeerd, omdat ik mijn fsb nu op 237 en mijn mem op 166 heb is die dus ondergeclocked naar 197, hetgeen de ergste nachtmerrie is voor een overclocker 8)7 Ik wou de mem 183 multiplier proberen maar mijn geheugen wil ook totaal niet overclocken (210 max) dus dat was ook een kansloze onderneming.

Toch lijkt te weinig voeding me ook sterk, door die site (http://www.jscustompcs.co...ly_Calculator.php?cmd=AMD) , persoonlijke ervaring, en het feit dat als ik mijn dvd speler, brander, en mijn 5 casefans afsluiten en mijn vga cooler minder stroom geef het nog voor geen **** wil lukken. Zóveel extra stroom kan die betere mobo + cpu toch niet nodig hebben? :/

• Smoothcrimineel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik ken het probleem van jou. Ik zie overal de mhzén om de oren vliegen bij de gtjes van XFX enzo
En ik kan hem amper 20 mhz overklokken Alleen het geheugen kan wat verder....
Ook ik heb een k8neo -2
En ik baal er stevig van. Laatst had ik nforce drivers 5.03 gedaan en dat hielp toch aardig d8 ik...
Maar het wil gewoon niet met dit bord ik weet niet wat het is ;(

• Smoothcrimineel
Owja ik heb een Enermax Noisetaker 430 watt dus daar ligt het ook niet aan.

Verder MSI K8N Neo-2 54G
3500+ Winnie
Corsair 2048 MB/ XMS
WD Raptor 74 GB (S-ATA op Channel 3)
Maxtor DMP 9 80 GB (S-ATA op Channel 4)
Maxtor DMP 10 80 GB (IDE)
5.1 Live Van Creative (sound dus uit op het mobo)
DVD Drive
En BENQ DW1640

Oeps had beter kunnen editen 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Smoothcrimineel op 24-09-2005 19:37 ]

• Smoothcrimineel
Mja ik koop binnenkort wel een KT800 bord eens kijk hoe dat gaat.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:11:
het is niet omdat het geen Qtech is dat het dan direct wel een goeie voeding zou zijn. Stel dat het een Sweex is, heb je nog geen schitterende vast...

edit: vraag was dus welk merk
hey, nie focken met mijn 650watt sweex voeding he.... ding loopt als een trein..

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Pagina: 1