Ik heb mijn Club3d 9800XT vervangen door een Asus Radeon AX800XT, meteen hierna windows XP opnieuw geinstalleerd om driver problemen te verkomen.
Maar als ik mijn creative drivers installeer en daarna de catalyst drivers blijft windows hangen tijdens het opstarten
Als ik alleen mijn catalyst drivers installeer zonder creative drivers start windows gewoon, en als ik de creative drivers installeer zonder catalyst drivers start windows ook goed, maar als ik beide installeer blijft windows hangen in het start scherm met het groene horizontale balkje.
Ik heb zelf het vermoeden dat het een irq conflict is.
Wat ik allemaal al geprobeerd heb.
- Verschillende catalyst drivers geprobeerd catalyst 5,8 en 5,6 en de laatste omega drivers.
- Verschillende versies van de creative drivers geprobeerd.
- CPU terug clocken op standaard snelheid.
- Nieuwste intel chipset drivers geinstalleerd, loste niks op.
- Windows 2000 pro sp4 geprobeerd, precies hetzelfde probleem als met WinXP pro sp2.
- Creative kaart in alle mogelijke pci sloten geprobeerd, in alle sloten zelfde probleem.
- Memtest gedraait, geen fouten gevonden.
- Videokaart temps zijn 35 idle en 55 stressed met zalman vf700 op 12v, lijkt mij wel oke.
- Met irq instellingen gespeeld in me bios, geen effect.
- Audigy met oude 9800XT samen, werkt perfect.
- Nieuwe AX800XT geprobeerd zonder Audigy 2 ZS, werkt perfect.
Hier nog mijn systeemconfiguratie:
Pentium-M 1,6ghz @ 2,4ghz.
1GB pc 3200
Asus p4c800-e deluxe
2x 36gb raptor's in raid 0
160gb Maxtor diamond 9
Creative audigy 2 ZS
Asus Radeon AX800XT (was Club3d Radeon 9800XT)
Enermax 465W silentmax.
Ik weet niet meer wat ik nog kan proberen, de hardware lijkt gewoon helemaal goed te zijn maar het heeft gewoon een probleem met de combinatie.
Hopelijk kunnen jullie mij nog wat tips geven die ik kan proberen.
Maar als ik mijn creative drivers installeer en daarna de catalyst drivers blijft windows hangen tijdens het opstarten
Als ik alleen mijn catalyst drivers installeer zonder creative drivers start windows gewoon, en als ik de creative drivers installeer zonder catalyst drivers start windows ook goed, maar als ik beide installeer blijft windows hangen in het start scherm met het groene horizontale balkje.
Ik heb zelf het vermoeden dat het een irq conflict is.
Wat ik allemaal al geprobeerd heb.
- Verschillende catalyst drivers geprobeerd catalyst 5,8 en 5,6 en de laatste omega drivers.
- Verschillende versies van de creative drivers geprobeerd.
- CPU terug clocken op standaard snelheid.
- Nieuwste intel chipset drivers geinstalleerd, loste niks op.
- Windows 2000 pro sp4 geprobeerd, precies hetzelfde probleem als met WinXP pro sp2.
- Creative kaart in alle mogelijke pci sloten geprobeerd, in alle sloten zelfde probleem.
- Memtest gedraait, geen fouten gevonden.
- Videokaart temps zijn 35 idle en 55 stressed met zalman vf700 op 12v, lijkt mij wel oke.
- Met irq instellingen gespeeld in me bios, geen effect.
- Audigy met oude 9800XT samen, werkt perfect.
- Nieuwe AX800XT geprobeerd zonder Audigy 2 ZS, werkt perfect.
Hier nog mijn systeemconfiguratie:
Pentium-M 1,6ghz @ 2,4ghz.
1GB pc 3200
Asus p4c800-e deluxe
2x 36gb raptor's in raid 0
160gb Maxtor diamond 9
Creative audigy 2 ZS
Asus Radeon AX800XT (was Club3d Radeon 9800XT)
Enermax 465W silentmax.
Ik weet niet meer wat ik nog kan proberen, de hardware lijkt gewoon helemaal goed te zijn maar het heeft gewoon een probleem met de combinatie.
Hopelijk kunnen jullie mij nog wat tips geven die ik kan proberen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 19:21 ]