Ik heb sinds een paar dagen een dfi lanparty ultra-d aangeschaft waar een spdif-out aansluiting opzit. Ik plug netjes de kabel in de spdif-out uitgang en op de coaxial 1 ingang op mijn versterker (pioneer vsx-d512) en stel deze ingang in op dvd/ld. Ik heb hierna alle drivers installed van de meegeleverde cd-rom en geprobeert wat muziek af te spelen, dit werkte dus niet. Hierna heb ik geprobeert via PowerDvd af te spelen via de spdif output, ook zonder resultaat. Ik heb toen gekeken in windows volume control, hier staat spdif in het grijs (niet klikbaar dus). Ik ben ten einde raad, is er iemand met hetzelfde probleem? En hoe heb je dat opgelost?
Domme vraag misschien, maar heb je de in de Bios de onboard sound op enabled staan?
Now back up, put the gun down, and get me a pack of Tropical Fruit Bubblicious.........And some Skittles.
Ik kan in de bios alleen voor auto en voor disabled kiezen, hij staat op auto.
Ik heb nog eens goed in de manual gekeken, er staat een plaatje van een jumper in zonder verdere bijschrijving. Daar word ik ook niet veel wijzer van. Zou het ook aan deze jumper kunnen liggen?
als het goed is heb je een aansluiting en een jumper naast elkaar zitten..
ik zie er bij mijn sli-dr geen reet van omdat er van alles voor zit maar de aansluiting is voor als je je spdif extern wil aansluiten zoals op een FrontX ofzo..
de jumper is er om te selecteren of de spdif via deze extern manier wordt geregeld of intern via de karajan audiomodule..
de jumper en aansluiting vind je linksboven op je mobo
je kan dus proberen deze jumper over te plaatsen hoewel ik verwacht dat die standaard goed staat..
ik denk dat je ergens in windows iets nog moet omzetten ofzo
ik zie er bij mijn sli-dr geen reet van omdat er van alles voor zit maar de aansluiting is voor als je je spdif extern wil aansluiten zoals op een FrontX ofzo..
de jumper is er om te selecteren of de spdif via deze extern manier wordt geregeld of intern via de karajan audiomodule..
de jumper en aansluiting vind je linksboven op je mobo
je kan dus proberen deze jumper over te plaatsen hoewel ik verwacht dat die standaard goed staat..
ik denk dat je ergens in windows iets nog moet omzetten ofzo
[ Voor 17% gewijzigd door MaiorDomus op 20-09-2005 00:14 ]
Kijk dat soort uitleg snap ik dan weer wel. Alles werkt nu naar behoren, het lag dus aan dat jumpertje waar er geen van op zat. Heb nu een jumpertje erop gezet en alles werkt.
Bedankt voor de moeite, deze kan dicht.
Bedankt voor de moeite, deze kan dicht.
Het probleem is weer terug. Na de pc een hele tijd niet te hebben aangeraakt ivm kapotte vga kaart werkt de spdif niet meer. Ik heb geprobeert de bijgeleverde drivers te installen wat geen effect bleek te hebben. Ik heb hierna geprobeert de nieuwste drivers te installen wat eveneens geen effect had. De spdif blijft grijs in windows volume control. Het gaat hier om een dfi lanparty ultra-d met realtek ac97 soundchip. Iemand die raad weet?
Pagina: 1