[Audigy 2 ZS Platinum Pro] Breakout box stand-alone

Pagina: 1
Acties:

• TimeClypse
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-03-2024

TimeClypse

Microtus Arvalis

Topicstarter
Ik ben van plan om voor mijn DJ praktijken een nieuwe geluidskaart aan te schaffen. Nou is mijn oog gevallen op de nu relatief goedkope Audigy 2 ZS Platinum Pro (PCI kaart + Externe Breakoutbox).
Nu is mijn bedoeling om die breakoutbox eventueel eens mee te nemen zodat ik die op een andere pc kan gebruiken tijdens het draaien.
Maar kan deze externe box alleen draaien met de bijbehorende PCI kaart, of zou deze (via fire-wire geloof ik) ook zonder die kaart kunnen draaien?

Heeft iemand hier ervaringen mee, aangezien dit nergens wordt gemeld, altijd in combinatie met de kaart?

Paulvogel ©

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Een kameraad van mij heeft de Audigy 2 ZS Platinum Pro en daar moet je de Externe box linken aan de geluidskaart door middel van een soort parralel-achtige kabel. Deze past dus alleen op de bijbehorende audigy 2 kaart en niet zomaar in elke pc.

Ik zou btw voor een X-Fi gaan, deze is veel nieuwer en biedt waarschijnlijk meer mogelijkheden.

Goud is geen geld

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

Topicstarter
Frank_Knopers schreef op maandag 19 september 2005 @ 18:34:
Een kameraad van mij heeft de Audigy 2 ZS Platinum Pro en daar moet je de Externe box linken aan de geluidskaart door middel van een soort parralel-achtige kabel. Deze past dus alleen op de bijbehorende audigy 2 kaart en niet zomaar in elke pc.
Klopt. Maar ik had ook op plaatjes NOG een aansluiting gezien (AD_link2). Deze heeft wel een 'normale' aansluiting, namelijk die firewire!
Zie hier de achterkant met AD_link2
Frank_Knopers schreef op maandag 19 september 2005 @ 18:34:
Ik zou btw voor een X-Fi gaan, deze is veel nieuwer en biedt waarschijnlijk meer mogelijkheden.
Inderdaad mooie kaart!! Maar voor diezelfde optie (kaart + breakoutbox) betaal je nu wel bijna het dubbele :'(. Ik had deze kaart gezien op Alternate voor 149,-. Dat lijkt me nog wel een aannemelijke prijs.

[ Voor 5% gewijzigd door TimeClypse op 19-09-2005 19:21 ]

Paulvogel ©

Verwijderd

De break-out box is zeker niet stand-alone. De enige manier om op andere PC's aan de slag te kunnen lijkt mij een USB geluidseenheid (kaart kan je het niet noemen), maar zelfs daarmee zal je niet ver geraken zonder eerst een resem drivers te installeren.

Waarom ga je er niet gewoon van uit dat andere pc's ook wel een geluidskaart hebben. Met wat kabeltjes (cinch naar jack en zo) op zak geraak je even ver. Op de break-out zitten eigenlijk niet veel aansluitingen die je niet even makkelijk met een normaal kabeltje ook kan bekomen.

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:25:
De break-out box is zeker niet stand-alone. De enige manier om op andere PC's aan de slag te kunnen lijkt mij een USB geluidseenheid (kaart kan je het niet noemen), maar zelfs daarmee zal je niet ver geraken zonder eerst een resem drivers te installeren.

Waarom ga je er niet gewoon van uit dat andere pc's ook wel een geluidskaart hebben. Met wat kabeltjes (cinch naar jack en zo) op zak geraak je even ver. Op de break-out zitten eigenlijk niet veel aansluitingen die je niet even makkelijk met een normaal kabeltje ook kan bekomen.
Daar zit het probleem juist, ik wil een mogelijkheid hebben om de externe box mee te nemen naar andere pc's, zonder dat ik daar zonder slechte kaart zit. Ik wil namelijk ook een pctje bouwen zonder geluidskaart oid er in, om zo die box te kunnen wisselen tussen mijn (thuis) pc en die DJ pc. Die drivers kunnen het probleem niet zijn, die zijn zo geinstalleerd.
Maar om nou thuis alleen op een USB geluidsapparaat te werken lijkt me nou ook niet echt optimaal. Daarom leek mij dit idee wel aardig met die imho verplaatsbare breakoutbox. Niet dus...

Daarbij komt, dat vele externe eenheden niet echt een power in zich hebben om twee afzonderlijke signalen aan te sturen met nog een beetje vermogen in zich om wat redelijks te laten horen, tenzij je weer bakken met geld neerlegt voor een goede externe kaart.

Ik zie al dat ik beter geld kan neerleggen voor een goede interne kaart.

[ Voor 4% gewijzigd door TimeClypse op 19-09-2005 19:32 ]

Paulvogel ©