Toon posts:

Thuisnetwerk beschikbaar maken via VPN-router

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste collega's,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Het is momenteel zo dat ik een VPN (PPTP) verbinding opbouw tussen 1 PC in mijn thuisnetwerk en een XP-client, ergens anders op deze aardbol. Dit is gedaan door poort 500 en 1723 in mijn Zyxel Prestige 2606HW te forwarden naar mijn eigen PC, met het vaste IP 192.168.1.33, subnet 255.255.255.0.

Wat ik wil bereiken en wat me dus niet lukt is het volgende. Nu is mijn eigen PC dus VPN-server, mbv de ingebouwde XP-functionaliteit hiervoor. Hierdoor kan ik extern eenvoudig bij mijn eigen bestanden. Wat ik wil bereiken is dat ik makkelijk mijn hele netwerk extern kan benaderen, ipv alleen mijn eigen interne PC, en dat ik een veiligere verbinding krijg. PPTP is halfzacht-VPN, ik wil graag naar L2TP of IPsec toe. Aangezien mijn modem/router deze functionaliteit biedt lijkt me dit haalbaar. Kan ik mijn Zyxel zo instellen dat ik extern met een XP-client in kan loggen op mijn Zyxel, die mijn vervolgens toegang geeft tot mijn hele thuisnetwerk? Dus dat ik extern in Netwerkomgeving al mijn intern gedeelde mappen kan aanspreken?

Op de Zyxel sites kan ik geen informatie vinden over het configureren van mijn modem/router. Verder heb ik veel geprobeerd met de modem/router instellingen. Ik kom er gewoon niet uit.

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-03 13:17
Op de Zyxel site staat bij het VPN gedeelte van de support wat over het verbinding maken met een zyxel router en een VPN Client, dit is waar je naar moet zoeken. Wat je wilt kan iig wel :)

Je gaat dan alleen wel een probleem krijgen met de VPN passthrough die al aanstaat tbv je Windows VPN server, dit gaat namelijk niet samenwerken met hetgene wat je erbij wilt.

Een quote van de Zyxel site:
Let op: Als de router zelf als VPN-IPsec-client of VPN-IPsec-server wordt gebruikt dan zal de router al het inkomende IPsec VPN verkeer afvangen. Dan is VPN-pass-through van IPsec dus onmogelijk, ongeacht de mogelijke ondersteuning van de router. L2TP en/of PPTP VPN verkeer kan eventueel nog wel door.

Verwijderd

Topicstarter
Okay, bedankt. Ik zal dat straks even proberen.

Die passtrough kan dan inderdaad de prullenbak in, die is dan iig niet meer nodig!

Ik kan dan met de Xp-client VPN-functie gewoon inloggen op mijn router dus? Ik vind de IPsec instellingen verwarrend onder XP...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je zoekt op de MSKB op ipsec VPN tunnels kom je vanzelf wat voorbeelden tegen.
Deze zijn weliswaar gebaseerd op Server to Server VPNs maar het idee is hetzelfde; enige is dat je Zyxel het andere endpoint is.

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;885407

^^^
dat is nog wel even een aandachtspuntje in dat geval.

[ Voor 36% gewijzigd door alt-92 op 21-09-2005 14:39 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-03 10:46
Kijk anders eens op www.logmein.com

Werkt prima hier; de gratis versie that is :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik ben liever niet afhankelijk van een andermans servers (of services, behalve de ISP dan) om een remote connection te kunnen maken, thank you very much ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• tinus73
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-02 11:02
Een vraagje, is je dit algelukt om de vpn server van de Zyxel 2606 te gerbuiken? Zo ja wat zijn je instellingen hiervoor en welke VPN-client gebruik je?
Iemand anders ervaring om dit juist in te stellen? ik kom er namelijk niet uit.
Pagina: 1