[XFX 6800le] Werkt niet goed, strepen, al voor opstarten OS

Pagina: 1
Acties:

• synthesix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09-2017
Ik heb met een klasgenoot mn FX5600+50,- geruild voor een 6800le, omdat die kaart niet in zn barebone paste (zei hij). Anyway, ik heb hem dus in mn pc gestopt maar hij werkt voor geen kont, gelijk bij het opstarten al zie je door het scherm allemaal horizontale korte streepjes. soms zwart som wit, soms een andere kleur. Na het opstarten van windows xp sp2 word er een nieuwe videocontroller gevonden, die hij dan wil installeren, dat lukt ook maar elke keer als ik reboot wil hij hem opnieuw installeren, en als ik de drivers van de cd erop zet, dan wil hij windows al helemaal niet meer in, mn scherm valt dan gewoon uit, hetzelfde bij de gedownde drivers van de xfx-website. Ik heb de bios ook al gereset.

Iemand nog een idee waar het aan kan liggen?
Ik heb namelijk het idee dat het kaartje gewoon kaduuk is, en dan ik keihard opgelicht ben.

Thnx
Mvg,
Thomas Bosman

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Al andere drivers geprobeerd? forceware 78.03 of misschien die nieuwe 81.** ?
ik heb zelf ook een XFX en ik heb niet het gevoel dat de drivers op de site van XFX de nieuwste zijn.

Wat zijn je specs?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Verwijderd

Ja de drivers van XFX zijn zwaar outdated, maar gezien het feit dat je al voor de OS problemen krijgt kan het daar niet echt aan liggen. Probeer de kaart eens goed aan te duwen, zorg dat alle stroomtoevoer e.d . goed zit. Het lijkt mij anders dat je"vriendje" je een kaduuke kaart heeft verkocht :p

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

Zoals altijd weer: Wat zijn de rest van je specs.

• synthesix
Mobo: Asus P4S800D
Proc: Celeron D 2,4 Ghz
Geheugen: pc3200 ddr 512mb noname
PSU: 350 watt (sweex xenon xb kast)

dat was het wel zon beetje.
Ik neem aan dat mn voeding het toch wel trekt, psu calculator zei iets van 150 watt met mn oude kaart, neem aan dat deze geen 150 watt meer slurpt.

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

synthesix schreef op maandag 19 september 2005 @ 18:32:
Mobo: Asus P4S800D
Proc: Celeron D 2,4 Ghz
Geheugen: pc3200 ddr 512mb noname
PSU: 350 watt (sweex xenon xb kast)

dat was het wel zon beetje.
Ik neem aan dat mn voeding het toch wel trekt, psu calculator zei iets van 150 watt met mn oude kaart, neem aan dat deze geen 150 watt meer slurpt.
maar levert je PSU ook daadwerkelijk 350watt :) gezien het merk qtec is : nee...
zoek voor een tabel op de voeding waar in de amperages staan, verdeelt over de verschillende volt-lijnen.
reken Volt * Ampere = Watt en je weet zeker wat je in je pc hebt zitten :)

anders kan het ook aan je software liggen. bij Winxp doet een format wonderen :)
succes

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:46

RvV

Misschien pipes open gezet met een bios flash terwijl er eigenlijk geen pipes open kunnen of spanning te hoog?

[ Voor 10% gewijzigd door RvV op 19-09-2005 20:46 ]

Y'24

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Maar dan nog... met zo'n voeding hoor je wel normaal beeld te krijgen. En zoals eerder gezegd: drivers hebben er niets mee te maken.
Druk de kaart nog even goed aan en sluit de molex kabel even opnieuw aan. Werkt het dan nog niet, dan heb je helaas een kapotte kaart te pakken gekregen.

Edit:
Hmm, dat wat RvV zegt kan best nog eens kloppen. Check eens met Rivatuner of de kaart op de standaardsnelheden draait en hoeveel pipes/vertexshaders openstaan.

[ Voor 24% gewijzigd door AntonH op 19-09-2005 20:50 ]

Verwijderd

Neem contact met asus op.. de kaart is nog geen jaar oud.. en heeft dus nog gewoon garantie vanuit asus zelf.. kans is dus groot dat je bij asus hem kan laten swappen via RMA

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

anton121 schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:48:
Edit:
Hmm, dat wat RvV zegt kan best nog eens kloppen. Check eens met Rivatuner of de kaart op de standaardsnelheden draait en hoeveel pipes/vertexshaders openstaan.
Zo zeg, dan heb je een leuke maat :9 !
foute BIOS flash, en hoppa verkopen...

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:13
Het zou toch ook wel kunnen dat je voeding 'm niet kan trekken. Geloof me, een Sweex/Qtec voeding van 350 watt kan nog niet tippen aan een A-merk 250 watter!
In ieder geval, probeer de kaart eens in een andere pc! Verder een vreemd verhaal. Als iemand een videokaart koopt en die past niet in z'n pc...?! Zeker bij een barebone, dat informeer je toch van tevoren? 8)7

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Ik dacht dat als je je kaart in een ander systeem stopt de pipelines automatisch uitgeschakeld worden, maar mis doe je je er goed aan om ff te kijken of hij op 8 pipes en 4 shaders staat.

• synthesix
Ik heb het net gechecked, de pipelines en shaders staan gewoon op de defaults, 8 en 4.

Echt jammer dit, en ik kan de bios ook niet opnieuw flashen, want mn floppydrive werkt niet...:(
Kan je de bios niet gewoon flashen in dos prompt onder windows?

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

Probeer een andere voeding. Of op zn minst neem een molex aansluiting waar verder niets aan zit. Want een sweex 350 is niet genoeg geloof me.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Fast Write in bios wel uitgezet?

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Haal alle onnodige dingen van je voeding en probeer het dan ff. Des noods probeert het in een pc van een ANDERE maat :9

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

TrIsTaN_tDb15 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:47:
Haal alle onnodige dingen van je voeding en probeer het dan ff. Des noods probeert het in een pc van een ANDERE maat :9
Precies, er zijn zoooo veel oplossingen.

Doe er wat aan

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:46
ik weet niet of jouw mobo VIA chipset heeft, maar ik had eerst ook n conflict met forceware drivers icm via chipset wat resulteerde in hetzelfde wat jij omschrijft (ik heb ook een 6800le)

Oplossing kwam pas bij 75.xx forceware meen ik, dus neem iig eentje daarboven.

[ Voor 18% gewijzigd door Magnolia op 20-09-2005 18:56 ]

Ontspan.

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 20:35
Heb je em er al uit gehaald en er weer ingestopt?(het klinkt een beetje stom, maar ik had laatst ook vreemde strepen over het beel val voordat windows opgestart was, en dat kon ik zo oplossen...)

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 00:21

McGryphon

Veul vrouwkes!

mmmmmm... ik heb zelf nooit dit soort problemen gehad, maar me maat wel, maar die had het met een radeon 9550. dat kwam doordat ie hem in een systeem met een voeding van 230 watt pleurde terwijl er ook al 2 hdds en nog wat zooi 8) in zat. lijkt me een probleem met je voeding.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• synthesix
Niks werkt helaas..:S

Maar ik heb nog even bij de psu calculator gekeken, en met mn oude kaart had ik 250 watt nodig bij mn nieuwe 257 watt, dat is maar een klein verschil, wel een beetje raar dus dat ie het dan in een keer niet meer trekt.

edit
Bovendien heb ik deze dingen van de voeding afgegooid:
-dvd brander
- musketeer
- 2 fans
- 2 ccfl's

En hij werkt nog steeds niet:(.

[ Voor 25% gewijzigd door synthesix op 20-09-2005 21:24 ]

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Had je al geformateerd?

Al een andere PC geprobeert?

• synthesix
Niet geformateerd nee, en een ander pc probleem, nouja, ik had eerst 2x windows erop, en toen 1tje eraf gegooid en nu staat die er bij het booten nog steeds bij.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
synthesix schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 22:03:
Niet geformateerd nee, en een ander pc probleem, nouja, ik had eerst 2x windows erop, en toen 1tje eraf gegooid en nu staat die er bij het booten nog steeds bij.
Je moet em gewoon uit de boot.ini op de C schijf halen. Is gewoon een regeltje tekst, maar omdat die windows niet meer bestaat, staat het regeletje tekst er nog wel. Boot.ini is hidden, dus moet je ff een optie aanzetten om alle bestanden (secure/bestandsysteem) ook kunt zien.

• synthesix
Ik heb er nu maar een oude pci videokaartje ingestopt (2mb OMG!!!!),
dat kreng kan nog niet op 1024*786 met 32 bits kleuren, hij moet dan terug naar 16 bits kleuren roflol.

Maarja helaas werkt het nog steeds niet, ik heb ook de voeding flink ontlast, alle drives eraf, fans neon eraf, kaart aan een kabel waar voor de rest niks aan hangt...
Denk toch echt dat de kaart kaduuk is.

[ Voor 16% gewijzigd door synthesix op 21-09-2005 15:22 ]

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

synthesix schreef op woensdag 21 september 2005 @ 15:21:
dat kreng kan nog niet op 1024*786 met 32 bits kleuren, hij moet dan terug naar 16 bits kleuren roflol.

Maarja helaas werkt het nog steeds niet, ik heb ook de voeding flink ontlast, alle drives eraf, fans neon eraf, kaart aan een kabel waar voor de rest niks aan hangt...
Maar heb je nu al mijn andere adviezen geprobeerd :D ?
Anders weet je nooit zeker of ie stuk is of niet...

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 17:40
synthesix schreef op woensdag 21 september 2005 @ 15:21:

mooie maat heb je hem eigenlijk al gevraagd of da ding dat ook bij hem deed ??? krijg je vast zon leuk antwoord "oh maar ik dacht dat jij dat wel op kon lossen" ik zou eigenlijk op zn minst om de bon of aankoop bewijs vragen en dan lekker rma'en en hopelijk n 6800le krijge waar je alle pipes en shaders kunt unlocken ;)

• synthesix
hij zegt zelf dat het bij hem wel werkt, dus ik ruil hem toch maar weer terug...
Wel jammer de 6800le is toch een mooi kaartje...
Pagina: 1