[x64] Werkt iTunes wel met WinX64?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heej mensen,

Keb net een Ipod Shuffle gekocht en hij lijkt niet te werken samen met iTunes in Windows XP X64. Iets over bekend?

Edit:
Hmmm lamaar. Voor de geinterreseerden:
http://www.planetamd64.com is er al bekend mee

Edit 2:
Heb getest om de shuffle als hardeschijf in te stellen, zoals PlanetAMD64 voorstelde... Dit werkte echter niet.

Het probleem is dat Windows de Shuffle wel ziet maar zodra je Windows (open popup) venster weg klikt, en iTunes ermee aan de slag gaat, de Shuffle verdwijnt uit je Windows Verkenner lijst van schijven. Vaag dus en terug bij af...

any idea's?

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK! Alternatief gevonden!

Stap 1:
Zorg ervoor dat de Ipod service uit staat (msconfig uitvoeren en uit de services/opstart lijst halen). Hiermee zorg je er wel voor dat iTunes totaal geen nut meer heeft.
Maar goed, dat boeit niet omdat die toch al niet werkte. :P

LET OP!
Wel eerst met een 32 bit Windows machine met iTunes de "iPod_Control" directory laten installeren op de iPod!

Stap 2:
Download de Winamp pluging: ml_iPod (Winamp moet je natuurlijk ook geinstalleerd hebben hebben).

Stap 3:Open Winamp en vervolgens de Media Lib.

Stap 4:
Kopieeren Maar!

Werkt als een trein dus! En ook nog van die rottige iTunes af! Woehoe :D

Edit:
Nog ff een puntje, als de iPod service niet draait kan je niet aan het lampje zien of die vol is of niet. hij knippert de hele tijd orange.
Dat betekend dat de Shufle bezig is (connectie heeft) met een applicatie en vica verca. Het lampje zou groen of orange (vol/laden) moeten zijn. Dat is dus de bug in x64.
Als iTunes (lees: iPod service) namelijk de boel overneemt verdwijnt de x: schijf uit her systeem. Altans, de Generic volume controller (?) verdwijnt.
Waarna het dit dus niet meer te adresseren valt door de verschillende aansturing van 32 en 64 bit systemen (lijkt me). 8)7
Maar goed.. het lampje doet het dan goed en kan je zien of die vol is of nie..

tot zo ver het nieuws van het Shuffle front

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok lekker veel reply :P maar goed.. DE BOTTOM LINE

Windows XP x64 (of 32 blijkt) samen met iTunes en de iPod Shuffle (gewone iPod niet getest...)
Het punt is dat als je de Shuffle in je usb poort dauwt alles eerst prima werkt, totdat iTunes opstart! Dan gaat het mis. iPodservice verneuqt de boel. Als eerder gezet stopt de Generic Volume controller ermee. Ik heb nog niet echt een oplossing gevonden maar wel wat handigheden.

TIPS:

1.
Schakel ALTIJD iTunes auto opstarten uit. Je begrijpt waarom, je kan de USB drive niet meer berijken via windows als je dat doet.
Ik heb ervaren dat het niet lukt via de normale manier in iTunes met x64. Het alternatief is de iPod service uitschakelen met run>msconfig. Daarmee is dat (iPodservice) probleem ook opgelost.

2.
Als je nu vervolgens je Shuffle in het gaatje stopt :P dan kan je je shuffle probleemloos benaderen, via Verkenner that is! Als je nu iTunes opstart kan je de Shuffle, als je de "iPod permanent in de navigatie weergeven" optie aan hebt, 1 keer beschijven en daarna verdwijnt ie weer.
Dit komt omdat iTunes dee service weer automatisch opstart. Daarna ben je dus weer terug bij afen kan je weer ipodservice opnieuw stoppen en je shuffle disconnecten en weer erin proppen enz enz enz.. :(

3.
Gebruik iTunes gewoon alleen voor het opladen. Voor de rest heb je de Winamp plugin (zie boven). Het probleem hierbij is dat je alle automatische opstart mogelijkheden moet uitschakelen! anders is overschrijft iTunes (als die het doet ;))alle nummers met de ingestelde playlist.

Meer kan ik er niet van maken met iTunes... helaas hoor, dat wel. Tis heel gemakkelijk als het werkt...

Suc6 ermee,
KC

ps:
OP? mischien verplaatsen naar apple talk?

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Volgens mij heeft Apple de problemen verholpen met iTunes 5.01... Laten we zeggen dat ik er 99% zeker van ben. :P

Greetz and may this topic be usefull 2 you all ! 8)

Edit:
Ik was wat te enthousiast.. alles werkt nog steeds k#t...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 21:35 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over iTunes zijn beter op z'n plek in Apple Talk, ik verplaats je topic eventjes :)

Windows Operating Systems >> Apple Talk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt erop alsof ik het probleem nu ook met WinXP 32bit heb, nouja ik weet het wel zeker ;)... Andere ervaringen met de Shuffle en iTunes 6 (inmiddels) en de Shuffle die steeds "verdwijnt" (lees boven)?
Ik zou het hier graag horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 19:26:
blabla blaat lalalala
3.
Gebruik iTunes gewoon alleen voor het opladen. Voor de rest heb je de Winamp plugin (zie boven). .. blablablaaat
Mooi eenling topic trouwens ;) , maar even een andere opmerking/vraag.
Wat bedoel je met gebruik iTunes alleen voor het opladen?
Als je die shuffle aansluit op een usb poort, dan gaat ie sowieso toch lopen opladen? Daar heb je volgens mij helemaal geen iTunes voor nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
falcon4ever schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:20:
[...]

Mooi eenling topic trouwens ;) , maar even een andere opmerking/vraag.
Wat bedoel je met gebruik iTunes alleen voor het opladen?
Als je die shuffle aansluit op een usb poort, dan gaat ie sowieso toch lopen opladen? Daar heb je volgens mij helemaal geen iTunes voor nodig...
Dat klopt, ik heb op m'n werk itunes niet geinstalleerd, maar toch kan ik 'm opladen. :)
Is trouwens met een mini, maar zal geen verschil in zitten vermoedt ik omdat het over de usb bus gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heej!!! REACT'S! :P

Hmm ok.. Het gaat mischien meer om de indicatie van het opladen. Of liever gezegt, het ontbreken daarvan.

Als ik hem in een computer druk (met of zonder iTunes) gaat het ledtje rood knipperen. Volgens de handleiding is de Shuffle dan bezig en mag je hem niet afkoppelen.
Als ik hetzelfde met iTunes doe, brand het lampje ononderbroken rood door. Dit betekend volgens de handleiding dat ie aant opladen is en dat je hem tevens WEL veilig kan loskoppelen. Als het lampje vervolgens groen word is die klaar met opladen. Dit laatste doe ie bij mij dus niet zonder iTunes.
Snap ie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

Bij mijn pc blijft het lichtje van mijn shuffle altijd oranje knipperen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:06

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Dat staat in de handleiding hoor!
Dat is als je em ook als HD instelt dan knippert 't lampje sowieso als ie aan je PC hangt
(en niet alleen tijdens opladen)

[ Voor 4% gewijzigd door kaassouffle op 19-10-2005 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GSL schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:40:
Bij mijn pc blijft het lichtje van mijn shuffle altijd oranje knipperen :?
GSL,
Ook als je iTunes hebt gebruikt en de data transfer gestopt is?
Als het goed is zegt de "iPod service" dan tegen de iPod dat het lampie continu aan moet blijven. Bij opladen orange en bij volgeladen groen.
Je snapt, geen iPod service geen aansturing lampje. En het probleem; wel iPod service, geen iPod in je verkenner meer (na een aantal handelingen te hebben gedaan, vraag me niet welke want er lijkt geen continuiteit in te zitten...).

En Kaassoufle,
Hele topic wel gelezen?
Ik schreef,
Edit:
Nog ff een puntje, als de iPod service niet draait kan je niet aan het lampje zien of die vol is of niet.
Dat is dus niet normaal. Als je hem in je PC steekt en er is geen dataverkeer hoort het lampie niet te knipperen. Dit betekend namelijk dat hij BEZIG/BEZET is. Niet dat hij aan opladen is. En vervolgens word het lampie niet groen als ie klaar is met opladen (continu groen). Ik heb me shuffle niet als HD ingesteld.

Maar het gaat hier meer om het probleem dat de iPod in de Windows verkenner (en rest van het systeem) verdwijnt waarna hij niet meer aanspreekbaar is voor applicaties. Inclusief iTunes. De lampjes bug kan ik wel mee leven. Alleen het reconnecten van het ding na elke transfer is gewoon k#t...

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:10:
[...]

GSL,
Ook als je iTunes hebt gebruikt en de data transfer gestopt is?
Als het goed is zegt de "iPod service" dan tegen de iPod dat het lampie continu aan moet blijven. Bij opladen orange en bij volgeladen groen.
Je snapt, geen iPod service geen aansturing lampje. En het probleem; wel iPod service, geen iPod in je verkenner meer (na een aantal handelingen te hebben gedaan, vraag me niet welke want er lijkt geen continuiteit in te zitten...).

[...]

Dat is dus niet normaal. Als je hem in je PC steekt en er is geen dataverkeer hoort het lampie niet te knipperen. Dit betekend namelijk dat hij BEZIG/BEZET is. Niet dat hij aan opladen is. En vervolgens word het lampie niet groen als ie klaar is met opladen (continu groen). Ik heb me shuffle niet als HD ingesteld.
.[/b]
Om nog even leven in dit topic te schoppen: Mijn iPod shuffle knippert alleen oranje, niet groen of iets anders dan ook. Zowel op mijn mac en pc doet hij dat, en verder werkt ie perfect. Mss klein foutje maar ik zit er niet mee aangezien ie goed werkt en ik niet aan het lichtje hoef te zien of ie opgeladen is (kan ook aan de achterkant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNNeR-Ism
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 07:42

SiNNeR-Ism

DMFD

ik vind iTunes dus echt wel fijn werken .. zeer goed muziek programma, voor mij de reden geweest om van WinAMP af te tsappen .. en dat terwijl ik op het moment van gebruiken nog niet eens een iPod had... maar ik vind de iTunes library gewoon vele malen fijner en sneller werken

Disproportionately disappointed in the human beings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GSL,
Blijkbaar is het lampje bugje 'normaal' bij de shuffle. Maar het meest vervelende probleem op deze topic is dat de Shuffle uit windows verdwijnt nadat je hem met iTunes hebt benaderd.
Op het moment dat je iTunes start (met iPodservice) verdwijnt de iPod uit Windos.. Vervolgens kan je hem niet meer als USB stick gebruiken... Ook iTunes ziet hem niet meer.

Om het te laten werken moet ik er al een sport van maken, ik leg uit. Je hebt 1 minuut ofzo alvorens de iPod "verdwijnt". Dus heel snel een transfer aanzetten of het ding opnieuw in je USB poort drukken... uitermate vervelend, maar het lijkt erop dat ik het enigste eenzame ziel ben die dit probleem ondervind...

SiNNeR-Ism,
Mee eens.. maar ik heb er dus niks aan. Bij mij het tegenovergestelde dus. Ik ga denk ik iTunes er helemaal af gooien en ga wel 100% over op Winamp...

Van 1 ding ben ik zeker, de veroorzaker van de problemen is iPod service! Maar er is vast geen iTunes programmeerder aanwezig op GoT... 8) ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 10:22 ]

Pagina: 1