[Outlook2003] Kan niet mailen naar bepaalde 'providers'

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:55

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Hey,

okay, appart probleem, ik kan niet mailen naarbepaalde 'providers' of mailextensies.
Als ik bijvoorbeeld een mailtje naar een hotmail adres wil versturen, krijg ik direct een bericht van "Systeembeheerder" met de text:
Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: RE: blaat
Verzonden: 19-9-2005 10:53

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

'xxxx' op 19-9-2005 10:53
550 5.7.1 Relaying not allowed: xxxx@hotmail.com
ik weet zeker dat dit niet in het netwerk geblokkeerd is ofzo, maar ik heb geen idee wat het wel kan zijn.
het is ook lang niet met alle 'providers' echt de meest stomme dingen kom ik niet bij :/ niet echt handig ofzo.. is dit een of andere wazige optie ofzo? lijkt me sterk maar k kan niks anders bedenken.

De Search en Google hielpen me ook niet veel verden (! :o )

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Verwijderd

Welke provider heb je? Gebruik je hun SMTP-server of heb je zelf een (lokaal) geinstalleerd?

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
hey wacht eens, daar zeg je wat...
K heb idd de smtp van planet nog steeds ingesteld hier, k zit nu alleen op Aruba met 'Setar' als provider.
Zou dat het probleem zijn?

Humankind… be both.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:58
Meestal laten providers je alleen toe als je op hun netwerk zit. Zou zeker het probleem kunnen zijn.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
MADG0BLIN schreef op maandag 19 september 2005 @ 17:02:
Meestal laten providers je alleen toe als je op hun netwerk zit. Zou zeker het probleem kunnen zijn.
hmm.. maar hoezo zou ik dan wel naar andere adressen kunnen mailen, want de meest domme dingen kan ik wel of juist niet naar mailen, lijkt totaal geen logica in te zitten... :/

Humankind… be both.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:12
Volgens mij is de vraag reeds beantwoord. Het enige wat het zou kunnen verklaren is dat je mailt naar het netwerk van de eigenaar. Die zal altijd het mailtje accepteren.

Verder: gewoon lekker de uitgaande mailserver van je provider gebruiken. Klaaaaaar.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Of installeer zelf een mailserver, zoals Agrosoft. Heb je nooit het probleem dat de SMTP-server van je provider offline is :) Of dit soort gezeur...

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
tja... smtp van setar gebruiken werkt ook niet.. zelfde probleem... :/

Humankind… be both.

Verwijderd

Installeer zelf eens een mailserver, zoals Argosoft

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke foutmelding krijg je dan precies? Van welke server? Is er niet een antivirus of firewallproggie wat als een soort mailproxy fungeert, waarin de instellingen niet goed zijn?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
sanfranjake schreef op maandag 19 september 2005 @ 23:56:
Welke foutmelding krijg je dan precies? Van welke server? Is er niet een antivirus of firewallproggie wat als een soort mailproxy fungeert, waarin de instellingen niet goed zijn?
Nou dat bericht uit de TS is de enige melding die ik krijg.
In de zelfde sessie als waarin mijn bericht verzonden word krijg ik een soort mailtje terug van 'administrator' met die tet er in... het mailtje heeft alleen een ander icoontje dan normale mailtjes met een klokje erin geloof ik...

Maar er is verder niks waaraan ik kan zien van wie die melding vandaan komt, omdat het zo snel gaat lijkt het uit outlook zelf te komen.

Humankind… be both.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kijk anders even in de headers?

Mijn spoorwegfotografie

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Zo zien de mailtjes er uit in Outlook:

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.com/got/outlook/sys.jpg

En t kan aan mij liggen.... :| doet het waarschijnlijk ook.... maar ik kan.... met geen mogelijkheid... :/ de header meer tevoorschijn halen.... :/
Help is B) :X 8)7 |:(

Humankind… be both.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Zet Oulook die smileys in je email? Wat een naar ding!

(ik struikelde laatst over een forum wat een limiet van 4 smileys (inclusief quotes) per posting had. Lijkt me geen gek idee.)

I don't like facts. They have a liberal bias.

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Spike_wolf schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 00:31:
Zo zien de mailtjes er uit in Outlook:

[afbeelding]

En t kan aan mij liggen.... :| doet het waarschijnlijk ook.... maar ik kan.... met geen mogelijkheid... :/ de header meer tevoorschijn halen.... :/
Help is B) :X 8)7 |:(
rechtermuisknop -> opties doet wonderen...

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Charlie23 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 00:46:
[...]

rechtermuisknop -> opties doet wonderen...
8)7 Tja... laten we maar zeggen dat ik een vermoeiende dag gehad heb O-) die nog lang niet voorbij is :/

Maargoed...

T bericht heeft geen header, t komt dus idd gelijk uit Outlook...

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.com/GoT/outlook/head.jpg

Humankind… be both.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat doet telnet op poort 25 naar de smtpserver van je provider? Als dat niet lukt, kan je dan pingen? Kan je anders als dat niet lukt een tracert doen?

en nog wel iets belangrijker denk ik: Welke veiligheidssoftware en andere hulpprogramma's heb je draaien?

[ Voor 7% gewijzigd door sanfranjake op 20-09-2005 01:00 ]

Mijn spoorwegfotografie

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
telnetten ben ik niet zo'n ster in B), pingen gaat prima, en een tracert brengt mij in 16 hops naar de WXS (Planet) server, hoewel die hops gemiddeld 2500 ms nodig hebben :/

Humankind… be both.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Start uitvoeren > telnet mailserver.deproviderwaarmeejenusurft.nl 25 >
Zie je dan een message van de mailserver?
Dan moet je je identificeren, als je een specifieke hostnaam gebruikt om met internet te verbinden zal je die waarschijnlijk moeten gebruiken, of doe anders gewoon bijvoorbeeld jedomein.nl. Tik daarvoor:
helo jedomain.nl
Nu zal je zien of je geaccepteerd wordt. Nu kun je eventueel een bericht proberen te versturen:
mail from: afzender@domein.com
rcpt to: bestemming@domein2.com
Tik dan: data
Tik nu je bericht gevolgd door enter. Dan een punt (.) gevolgd door enter.
Nu wordt het bericht verzonden. Je ziet de status.
Maar ik denk eerder dat het op je pc zit. Hoe zit het met je veiligheidssoftware?

Als je niet via het planet netwerk verbonden bent dan kan je die mailserver dus niet gebruiken. Dat gaat blijken uit de error. Dan zal je op zoek moeten naar een alternatief. Bijvoorbeeld de provider waarmee je inbelt. Anders kan je bijvoorbeeld de webmail gebruiken van je provider. Werkt het via telnet wel:
Ga anders naar start > uitvoeren> msconfig >
Klik op het tabblad opstarten, onderaan op "alles uitschakelen" en vervolgens "ok", herstart je pc.
En nu? anders denk ik dat je eens goed op zoek moet gaan naar spyware en virussen :P

[ Voor 18% gewijzigd door sanfranjake op 20-09-2005 01:37 ]

Mijn spoorwegfotografie

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
k ben nu ff met telnet aan het spelen, maar er staat op Norton na niks aan dat de boel kan belemmeren, ook als ik norton (antivirus 2004) uitschakel blijft het probleem...

[edit]

Mail from: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/71303/FFFFFF/000000/1
250 2.5.0 Address Ok.
rcpt to: xxxx@hotmail.com
550 5.7.1 Relaying not allowed: xxxx@hotmail.com

mag dus niet... doe ik daarna

rcpt to: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/71303/FFFFFF/000000/1
zegt ie:
250 2.1.5 Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/71303/FFFFFF/000000/1 Ok.

:?
Toch daar ergens verkeerd ofzo?

[ Voor 59% gewijzigd door Spike_wolf op 20-09-2005 01:49 ]

Humankind… be both.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dat zeg ik, je gebruik de server van planet, dat gaat niet lukken ;)

Mijn spoorwegfotografie

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
sanfranjake schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 01:50:
Dat zeg ik, je gebruik de server van planet, dat gaat niet lukken ;)
maar die van setar mag ik helemaal niet gebruiken, als ik smtp.setarnet.aw instel (wat volgens hun site moet werken, krijg ik deze message bij alle mailtjes.
En die van planet accepteerd niet alleen planet adressen, ook andere die geen verband hebben met planet :?

Humankind… be both.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Jups, alleen wijst de planet server je op iprange af. Vanaf het eigen netwerk is de mail altijd te herleiden in het geval van misbruik. Het is een risico indammen :P

Gebruik even de webmail, heeft planet vast wel. Of gebruik anders een gratis email. Gmail heeft bijvoorbeeld de mogelijkheid om smtp te gebruiken :)

Mijn spoorwegfotografie

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 17:42:
Of installeer zelf een mailserver, zoals Agrosoft. Heb je nooit het probleem dat de SMTP-server van je provider offline is :) Of dit soort gezeur...
offtopic:
Dan zijn er nog altijd legio servers die mail van jouw SMTP weigeren te accepteren omdat je bijvoorbeeld uit een Dynamic IP range komt, oftewel de "voor klanten gereserveerde" IP-ranges van ISP's.
En heb je aandelen Argosoft? :Y) just kidding

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 20-09-2005 02:43 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 17:04
quote van planet:
De uitgaande mailserver van Planet Internet werkt alleen als relaying server wanneer u verbinding heeft via het netwerk van Planet Internet. Wanneer vanaf een andere provider verbinding maakt, dan is relaying niet mogelijk en kunt u alleen e-mail versturen naar @planet.nl adressen. In het verleden is het wel mogelijk geweest om via authenticated SMTP vanaf een andere provider e-mail te versturen, maar deze mogelijk is uit veiligheidsoogpunt enige tijd geleden opgeheven.

Indien u geen verbinding met internet maakt via Planet Internet, dient u - voor het versturen van e-mail - gebruik te maken van de Uitgaande Mailserver (SMTP) van de provider waarmee u verbonden bent. U dient voor het juiste mailserver-adres contact op te nemen met de helpdesk van deze provider.
ze bieden dus ook geen authenticated smtp aan wat betekent dat je de smtp server van je huidige provider moet gebruiken. Ik neem aan dat http://www.setar.aw jouw huidige provider is? probeer dan eens smtp.setar.aw als smtp server

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Spike_wolf schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 01:54:
[...]maar die van setar mag ik helemaal niet gebruiken, als ik smtp.setarnet.aw instel (wat volgens hun site moet werken, krijg ik deze message bij alle mailtjes.
Dûh. Je moet dan ook als afzender adres <username>@setar.aw gebruiken en niet je @planet.nl adres

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 03:07:
[...]
Dûh. Je moet dan ook als afzender adres <username>@setar.aw gebruiken en niet je @planet.nl adres
Tja, dan hebben we dus een probleem :P

Aangezien ik hier op Aruba alleen gebruik maak van internet op m'n werk, waar ik dus geen setarnet.aw adres heb, en thuis in het appartementen complex waar ik de verbinding van de eigenaar gebruik, en dus ook geen setarnet.aw adres heb O-)

Dan kan ik de komende paar maanden alleen maar via webmail malen dus :/
Nouja, beetje omslachtig, maar t moet maar :P
en Gmail en dergelijke vind ik niks, plus dat ik dan m'n adres weer moet weizigen overal enzo :/

Humankind… be both.

Verwijderd

RobIII schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 02:41:
[...]

offtopic:
Dan zijn er nog altijd legio servers die mail van jouw SMTP weigeren te accepteren omdat je bijvoorbeeld uit een Dynamic IP range komt, oftewel de "voor klanten gereserveerde" IP-ranges van ISP's.
En heb je aandelen Argosoft? :Y) just kidding
Sssst O+

• paella
  • Laatst online: 19:55
Spike_wolf schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 04:16:
[...]

en Gmail en dergelijke vind ik niks, plus dat ik dan m'n adres weer moet weizigen overal enzo :/
`Maar met GMAIL mag je weer hun SMTP gebruiken... Dus kijk er toch maar naar. :)

No production networks were harmed during this posting

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
paella schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 09:23:
[...]

`Maar met GMAIL mag je weer hun SMTP gebruiken... Dus kijk er toch maar naar. :)
tja, das wel weer een pluspunt, maar het hele fijt dat ik dan aan iedereen weer andere adressen moet doorgeven, en dat m'n visite kaartjes niet meer kloppen is weer een groot min punt...

Humankind… be both.

• paella
  • Laatst online: 19:55
Wellicht kan je wel de smtp gebruiken (met authenticatie natuurlijk), maar wel je eigen afzender adres? Zelf niet getest....

No production networks were harmed during this posting

Pagina: 1