[ALG] Binary set operations, transitive,irreflexive etc

Pagina: 1
Acties:

• hemaworst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2022
He,
Ben bezig om een repository te ontwikkelen voor relational algebra+(binary) relations etc.
Nu ben ik op het punt om eigenschappen van binary relations te implementeren. Ik weet dat deze er zijn:reflexive,symmetric,transitive,equivalence, asymmetric, antisymmetric, intransitive, acyclic,irreflexive.

Gevonden op:http://en.wikipedia.org/wiki/Binary_relation

Nu weet ik dat sommige eigenschappen "gemaak" kunnen worden door andere eigenschappen samen te combineren:
equivalence = reflexive+transitive+symmetric
asymmetric = antisymmetric +irreflexive

Kan ik andere eigenschappen ook nog verder opdelen of zijn dat al basis eigenschappen?

Aangezien ik het niet kan vinden op Wikipedia en andere pagina;s op internet Wikipedia allemaal quoten kan ik er niet achter komen

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
De binary relations die ik ken zijn de volgende:

reflexief: voor alle x geldt xRx
symmetrisch: alle x, y waarvoor geldt xRy geldt ook yRx
antisymmetrisch: alle x, y waarvoor geldt xRy en yRx geldt x = y (symmetrisch en antisymmetrisch sluiten elkaar niet uit!)
transitief: als geldt xRy en yRz, dan geldt ook xRz

Ik heb even snel gekeken, en volgens mij kan je de andere relaties allemaal uitdrukken in deze basisrelaties.