• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 14:13
Ik vind er hier op GoT eigenlijk weinig over terug; de eenbeen statief. Heeft iemand suggesties voor een goede? Mag wel wat kosten maar uiteraard niet overdreven ;)

Her en der zijn ze te vinden voor rond de 30 euro, maar nu weet ik niet of dat kwalitatief hoogwaardig materiaal is. Hij moet wel weersbestendig zijn, alhoewel ze dat allemaal wel zullen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door BlackB1rd op 19-09-2005 16:36 ]

Een hele zooooi

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-01 16:07
Misschien dat het helpt als je zoekt op monopod

Dan kom ik namelijk zat tegen. Suc6

Probeer anders eens te kijken op het forum van dutchphotozone of het forum van belgiumdigital of het forum van fredmiranda

Have fun

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

* Floor-is heeft een Bogen/Manfrotto 055B.

Loodzwaar, maar retegoed :) (Wel iets van € 140,- met kopje (486rc3))

Bericht hierboven

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:09

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Zelf heb ik deze. Aardig stevig, en meer van Manfrotto vind je hier.

Als je iets echts superdeluxe wilt, check Monostat, of hier.

Floris, da's toch gewoon een driepoter?

[ Voor 6% gewijzigd door Hillie op 19-09-2005 17:26 ]

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

Zelf staat er ook eentje op mijn wishlist

Dat zal worden de "Manfrotto/Bogen 680B of met 484RC balhoofd".

Hier had ik zelf een topic over: Ik ben op zoek naar een monopod.

one more thing...

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Floris schreef op maandag 19 september 2005 @ 17:25:
* sdomburg heeft een Bogen/Manfrotto 055B.

In augustus had je nog een rc2...

• Acid_Burn
  • Laatst online: 29-01 08:11

Acid_Burn

uhuh

Floris schreef op maandag 19 september 2005 @ 17:25:
* Acid_Burn heeft een Bogen/Manfrotto 055B.

Uhmm de 055B is een tripod.. geen monopod ;)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Hoeveel stops winst kun je nu maken met een eenpoot, vraag ik mij af :? En maakt de zwaarte/build kwaliteit van de monopod daar nog wat bij uit?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• BaRF
  • Laatst online: 30-01 15:13

BaRF

bijna kerst

onze vertegenwoordiger van statieven e.d. kwam eergisteren aanzetten met een nieuw velbon pootje, en normaal ben ik niet zó velbon minded (manfrottooo! :D) maar dát ding was wel super! Ik kon er makkelijk op leunen en het dingetje week bijna niet uit! (en ik weeg best wat :+), ingeklapt met een ingenieus systeempje zonder klemmetjes, slechts één draaibeweging, en superlicht! Adviesprijs was voor de 'kleine' (schouderhoogte bij mij) iets van 45 euro, en de 'grotere' op SLR hoogte was vijf euro duurder.

geloof de ULTRA STICK 50(LX)

[ Voor 6% gewijzigd door BaRF op 19-09-2005 23:15 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Titelfix, een eenbeen statief heet toch echt monopod ;)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

breinonline schreef op maandag 19 september 2005 @ 22:53:
Hoeveel stops winst kun je nu maken met een eenpoot, vraag ik mij af :? En maakt de zwaarte/build kwaliteit van de monopod daar nog wat bij uit?
Zwaarte maakt de stabiliteit uit, materiaal (de build) hoe stevig/onbeweegbaar het is. Je gaat geen loodzware body + lens op een "stukkie plastic" zetten. Andersom neem je geen peperduur titanium statief voor een superlichte camera. Je wint er ca 1-3 stops mee afhankelijk van je camera en je hand waarmee je je camera mee bedient/cq. hoeveel koffie je hebt gedronken ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 23:48:
[...]

Zwaarte maakt de stabiliteit uit, materiaal (de build) hoe stevig/onbeweegbaar het is. Je gaat geen loodzware body + lens op een "stukkie plastic" zetten. Andersom neem je geen peperduur titanium statief voor een superlichte camera. Je wint er ca 1-3 stops mee afhankelijk van je camera en je hand waarmee je je camera mee bedient/cq. hoeveel koffie je hebt gedronken ;)
Hoewel plastic voor mij eigenlijk altijd een no-go is, aangezien je je statief na drie keer gebruiken kan weggooien als je plastic in plastic aandraait.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 00:00:
[...]

Hoewel plastic voor mij eigenlijk altijd een no-go is, aangezien je je statief na drie keer gebruiken kan weggooien als je plastic in plastic aandraait.
Carbon fiber mono's zijn best goed, maar té zwabberig. Ook al hebben ze een (in de duurdere klasse) een metalen schroefdraad.

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 08:27

wiewatwaar

whatever

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 00:21:
[...]
Carbon fiber mono's zijn best goed, maar té zwabberig. Ook al hebben ze een (in de duurdere klasse) een metalen schroefdraad.
Absoluut niet mee eens. Ben een maand geleden speciaal naar Konijnenberg gereden omdat ik op zoek was naar een goede eenpoot en niet vanaf het scherm wilde besluiten. De grappemakers aldaar hadden de statieven niet geprijst dus ik kon blind proberen. Stabiliteit en voldoende lengte waren mjin argumenten. Ik kwam uit bij Gitso in een carbon uitvoering en ze hadden er een stuk of tien eenpoters hangen dus keus genoeg. Ik vond hem zelfs zo veel beter, en fraaier afgewerkt dat hij mij de meerprijs waard was.

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

Pagina: 1