Toon posts:

CD5400 wordt heet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem en ik vroeg me af of het kwaad kan en of iemand anders daar ervaring mee heeft:

Ik heb een Marantz CD5400 op een Denon AVR-1905. Na een halfuur spelen is de CD5400 warm en na een uur bijna heet. Hij staat op de AVR dus ik dacht dat die zijn warmte afgaf aan de cd speler.
Maar als ik de tuner aanzet op hetzelfde vermogen en de cd speler uitzet, wordt deze niet warm.
Het ligt dus aan de CD5400. Hij blijft echter gewoon goed spelen.

Weet iemand of dit kwaad kan en wie heeft er hetzelfde meegemaakt?

Alvast bedankt

Verwijderd

in princiepe kan het geen kwaad, een transistor (het meest gevoelige component tenopzichte van warmte) kan in de meeste gevallen tot 150 graden hebben. Wat je wel kunt doen is de cd speler open schroeven en kijken waar de warmte vandaan komt. Als dit van een van de koelribben komt dan lijkt mij dit vrij normaal. Als hij maar na dat uur niet meer toeneemt in warmte. je kunt hem eventueel vrij neerzetten zodat hij z'n warmte kwijt kan

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik heb zelf ook de CD5400 en heb echt nog nooit meegemaakt wat ie vanuit zichzelf warm wordt... Lijkt me dus niet goed. Misschien kun je hem open draaien en dan even pinpointen waar de warmte vandaan komt?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Snowman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2025
Ik had zelf een CD5400 en die werd ook flink warm. Nooit problemen mee gehad. Bleef gewoon perfect spelen. :)