Toon posts:

Gigabyte GA-K8NF-9 +S-Ata booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Gigabyte GA-K8NF-9 nForce 4 S939 en een S-ata schijf waar ik WinXp op wil zetten.
Dus ik dacht nou ff lekker windows installeren tijdens booten op f6 gedrukt, maar hij geeft aan dat er geen HDD gevonden is.

Als ik niet op F6 druk vind hij de schijf wel en kan ik ook windows install beginnen, maar zodra hij na eerste stuk moet rebooten kan hij niet booten vanaf de sata schijf.

In bios kan ik alleen aangev ndat hij van HD moet booten en niet dat dan een sata schijf is. (er zitten geen IDE hdd's in).

Als ik de cd van het mobo laat booten dan geeft hij bij laden een error dat HDD niet is geinstalleerd.

Weet iemand wat ik verkeerd doe??

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
En wanneer je 'm wel van je sata disk laat booten in de bios?
Dus je primaire boot sata maken?

Verwijderd

Topicstarter
In bios is er bij Boot order wel Harddisk te kiezen, maar niet dat dat dan persee een SATA moet zijn.
Hij herkent hem wel tijdens het booten, want ik zie hem in Bios staan en na detecten IDE devices komt er in een aparte kolom te staan dat er ook een andere schijf is gedetecteert.

Als hij dan moet booten om de setup af te maken blijft ie alleen maar hangen en gebeurd er niets.

In mobo boekie staat niets speciaals over sata vermeldt dus dan zou ie het volgens mij gewoon moeten doen....

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-02 22:39
Welke bios versie heb je? F1 of F2 ofzo?

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Haal van deze pagina de sata raid drivers en probeer het dan opnieuw. Ik had die ook nodig voordat het geheel goed ging werken.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

kan je bij het booten in je bios ook niet kiezen voor raid device of scsi iets degelijks ?
want heel vaak valt de sata daar onder.
en als je opstart zie je dan wel een scherm voorbij komen van de sata dat er een sata schijf aanhangt ?

en kijk ook eens goed bij : integrated peripherals
of daar alles goed staat van sata.
o en hou er ook rekening mee dat niet de bovenste van de 4 de eerste sata aansluiting is maar de 2de van boven zo te zien in de manual.

[ Voor 35% gewijzigd door chucky666 op 20-09-2005 09:02 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Harddisk boot order heb ik nu goed staan en ik heb van de gigabyte site de drivers gedownload op een floppy.

Als ik setup draai en F6 doe en de NVIDIA mass storage driver aan geef, dan begint de installatie met de melding (typisch M$):
Kan (driver voor NVIDIA sata controller) niet vinden op de CD........

Nee gek he ik heb toch gezegd dat ze op een floppy staan!
Als ik dan die files skip dan begint de setup met kopieren bestanden en daarna wil ie rebooten. Als ik dat laat gebeuren komt ie bij hervatten setup met blue screen en verteld ie dat standaard verhaaltje van is dit de 1e keer blablabla

Bij opstarten geeft ie een datum 15/07/2005 ofzo ik weet niet of dat meer zegt over bios versie, zal zo ff exacte bios versie etc noteren.

Iemand ideeen?

Verwijderd

Topicstarter
Nou hij doet het.....
Ik heb nu geen sata drivers geladen en gewoon de setup gestart en nu doet ie het wel goed, dit heb ik gister ook gedaan, maar toen bleef ie hangen bij het vervolg van de winXP install.

Tnx voor de replies allemaal

Greetz Angkasa
Pagina: 1