Toon posts:

IIS 6 vanaf een Samba share

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem.

Er staat hier een fileserver waar al enkele honderden websites op staan. Deze websites worden tot nu toe allemaal door Apache servers aangeboden, maar de bedoeling is om ook ASP aan te gaan bieden. Om zoveel mogelijk gebruik te maken van de bestaande apparatuur (iig in het begin) willen we IIS 6 (2K3) alleen de frontend laten vormen en verder niets op de machines zelf geconfigureerd hebben.
Ik heb NFS geprobeert, maar dat was ontzettend traag en ook SFU crashte regelmatig, dus dit bleek geen optie. Samba geinstalleerd op de fileserver en een share aangemaakt. Samba security staat op user en inloggen vanaf de windows machine werkt gewoon. Mappen is ook geen punt, dat werkt dus gewoon.

Probleem: Als ik in IIS de share gebruik kan ik de share en de inhoud wel zien in IIS manager (wachtwoord en share dus goed ingevuld), maar de index.html (staat in het lijstje met Default content pages) komt niet op als ik de pagina ophaal. Ook directory browsing werkt niet. Ik krijg de melding:

The page cannot be displayed
There is a problem with the page you are looking for, and it cannot be displayed.
--------------------------------------------------------------------------------

Please try the following:

Contact the Web site administrator to inform them that this error has occured for this URL address.
HTTP Error 500 - Internal server error.
Internet Information Services (IIS)

Als ik het probeer met een local dir werkt het prima.

Verder geen errors in m'n logs, noch op IIS of eventlogger, noch op Samba. Heeft iemand enig idee? Ik heb het idee dat IIS nog een extra authorisatie verwacht van Samba, maar ik heb echt geen idee wat er precies mis is.

Alvast bedankt!