[IIS] Windows authentication via proxy, error 401.2

Pagina: 1
Acties:

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo,

Als ik ik server 2003 via IIS een map beveilig met Windows Authentication (dus anonieme access uitzetten), en ik maak verbinding naar de site door een proxyserver, dan krijg ik het venster niet die om user en pass vraagt, maar ik krijg gelijk de melding dat ik gemachtigd ben de pagina te bekijken. (error 401.2)

Ik snap niet hoe dat door de proxyserver kan komen, al is dit duidelijk wel zo (op een pc met een directe verbinding krijg ik wel het inlog venster)

Wat kan ik hieraan doen ?
Alvast bedankt

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je basic authentication aangezet op die site?

Verder horen vragen over IIS beter thuis in Software Algemeen - ik verplaats je topic nog eventjes :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

• Dark Wanderer
elevator schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:37:
Heb je basic authentication aangezet op die site?

Verder horen vragen over IIS beter thuis in Software Algemeen - ik verplaats je topic nog eventjes :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen
Ja die heb ik gebruikt

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Hmm.. als je inderdaad Windows Integrated Authentication zou gebruiken in plaats van basic zou ik het wel begrijpen.. Wat voor proxy software gebruik je?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Dark Wanderer
axis schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 08:33:
Hmm.. als je inderdaad Windows Integrated Authentication zou gebruiken in plaats van basic zou ik het wel begrijpen.. Wat voor proxy software gebruik je?
Haha nu breng je me in de war, als ik thuis ben zal ik even kijken welke authentication ik nu precies gebruik :P Ik post het hiet wel :P

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
und?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Dark Wanderer
Sorry dat het zo lang duurt, tijdje niet thuis geweest, het komt zsm!

• Dark Wanderer
Euhmm ik heb de boel nu op een thuisserver draaien, ook met windows authentication, alleen kan ik ervanaf mijn stagebedrijf (door een HTTP proxy heen) niet inloggen omdat ik access denied krijg. Maar ik snap dat als ik een inlog account wil maken voor iemand, dat ik dan gelijk een windows account moet aanmaken. Hoe zorg ik ervoor dat een dergelijk account alleen gebruikt kan worden om in te loggen op de website, en dat diegene zich dan niet aan kan melden op windows? Of kun je ergens een lijst maken van accounts binnen IIS zelf die je kunt gebruiken ?

GRTN Marco

Pagina: 1