Remote Control Host For Dos

Pagina: 1
Acties:

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 16:57
Hoi,

Ik heb een vraag over een probleem die ik heb. Ik wil een dos pc (6.22)overnemen via ethernet en bekijken op verschillende pc's. Om dit te realiseren heb ik al veel gelezen en gezocht op google maar nergens staat concreet de oplossing. Het enige wat ik heb kunnen vinden is PCAnyWhere voor Ms Dos. De laatste versie hiervan die onder dos behoort te werken is versie 5.0. Het probleem hier weer van is dat ik die nergens meer kan vinden of downloaden. Collegae van me had het er over dat het een paar jaar geleden mogelijk was om deze versie te downloaden van de symantec pagina. Ik heb de hele pagina zo'n beetje afgezocht maar niets gevonden. Ook heb ik geprobeerd te hebben met Symantec maar naar 3 keer door verbonden te worden kreeg ik een bandje dat me naar een vage niet zeggende URL verwees.

Mijn vraag is nu of iemand weet waar ik deze versie toch nog vandaan kan halen. Of dat iemand een ander idee heeft om de dos pc over te nemen via ethernet. Ik heb namelijk wel een VNC viewer werkend gekregen onder dos maar een server is nergens te vinden.

Hopelijk kan 1 van jullie mij helpen.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Wat bedoel je precies met overnemen? Wil je commando's naar de PC kunnen sturen? Of wil je kunnen lezen wat een ander typt op de command prompt?

Voor het eerste zou je PSExec van Sysinternals kunnen gebruiken, of misschien OpenSSH.

Voor het tweede zou je een batchscript in de autoexec kunnen zetten dat alle getypte commando's eerst logt en daarna uitvoert.

/Edit:
Ik weet niet precies wat je doel is, maar misschien is FreeDOS een optie? Dat is 100% compatible met DOS (ook qua drivers) alleen het is compleet gereverse-enginered, open source en gratis. Je kan er alles mee dat je met DOS kan en veel, heel veel meer, waarschijnlijk ook wat je wilt.

[ Voor 33% gewijzigd door CmdrKeen op 20-09-2005 11:31 ]

Bloed, zweet & koffie

• GAEvakYD
Ik wil inderdaad het hele scherm overnemen en kunnen bedienen. Gewoon een soort vnc/pcanywhere actie.

Aan een soort telnet/ssh actie heb ik dus helaas niet genoeg.

[ Voor 25% gewijzigd door GAEvakYD op 20-09-2005 22:31 ]

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Kon NetOp dat niet?

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-08 06:44
Graaf graaf graaf..

Wij gebruikten daar hotlook voor, klein, oud, maar fijn...

Maar ik moet toegeven, dat is al even geleden, zelfs bij ons zijn de DOS PC's (bijna, nog 1, en die gaat morgen, nog uitgerust met een bootrommetje op een NE2000) de deur uit.

PcAnywhere zou het overigens ook moeten doen, dat was onze voorloper van Citrix. Per remote client een host :)

/edit :Hotlook kan ik nog wel vinden denk ik in de bittenbak, laat maar even weten of je dat wilt.

[ Voor 33% gewijzigd door treslem op 20-09-2005 23:23 ]

La dolce vita - non farmi ridere

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
http://josh.com/tiny/ misschien ook wel een goede :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Oude versie van Norton Commander anders geen optie? Wat wil je eigenlijk bereiken? Misschien zijn er wel andere mogelijkheden.

/Edit:
Haha, die eerste alinea op de site van Tiny:
TINY is a set of programs that lets you control a DOS computer from any Java-capable machine over a TCP/IP connection. While it is unlikely that this functionality will be usefully to anyone these days, the Java-based viewer has some interesting code in that is able to exactly replicate the appearance of an old-style DOS text screen with correct colors and fonts. This code might be useful (or at least nostalgically interesting) to someone.
Dit is wel precies wat de TS vraagt.

Wel grappig, de maker van Tiny zegt eigenlijk: waarschijnlijk een nutteloos programma maar het is zo mooi dat het kán :D

[ Voor 74% gewijzigd door CmdrKeen op 21-09-2005 08:57 ]

Bloed, zweet & koffie

• GAEvakYD
Ik heb vandaag van iemand PCAnyWhere 5.0 gekregen. Ik ga die proberen en kijken of het daar mee lukt. Anders ga ik kijken naar de alternatieven die treslem en sanfranjake aandragen.
Alvast bedankt voor het meedenken

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Vilenin schreef op woensdag 21 september 2005 @ 08:12:
Wel grappig, de maker van Tiny zegt eigenlijk: waarschijnlijk een nutteloos programma maar het is zo mooi dat het kán :D
Dat vind ik persoonlijk ook het geweldige aan tiny :D

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• GAEvakYD
hmmm vandaag ben ik uitgebreid aan de slag geweest met TinyH. Eerst geprobeert op een HP d530SFF, dat is een pc met twee PCI sloten. Ik heb hier kaal dos opgezet en daarna de tinyh spullen. Ik heb er een 3com 90x PCI kaart gebruikt en het geheel werkte binnen 10 min. Helemaal super!!!!!!.

Hierna heb ik het op een Pentium 1 geprobeerd. Dit is de PC waar het geheel ook moet gaan fungeren. Deze pc heeft 3 ISA sloten en 4 PCI sloten. Ik heb dezelfde netwerkkaart gebruik met dezelfde files en settings. Het probleem is nu dat de LAN driver van 3com de netwerkkaart niet kan detecteren. Zoals de maker van TinyH al zegt op de website moet je proberen te spelen met de SLOT variable als je PCI sloten gebruikt. Ik heb alle mogelijkheden geprobeert alleen hij vind geen netwerkkaart. Dat terwijl de kaart wel goed werkt op die als ik een Ghost bootdisk gebruik met netwerkondersteuning.

Heeft iemand een idee waarom deze netwerkkaart icm deze drivers en instellingen wel werkt op de nieuwe PC (p4) en niet op de oude???
Pagina: 1