Ik ben laatste jaars student kunstmatige intelligentie.
Voor mijn afstuderen wilde ik onderzoek gaan over het toepassing van echte AI technieken in FPS's.
Welke game zou ik hiervoor het beste als basis kunnen nemen?
Quake2:
+ lekker snel
+ zeer veel mods op internet met betrekking tot bots
+ veel bots zijn "server side", dit geeft je veel meer controle of waar de bot toegang over heeft
+ is ook een c++ poort van
- helaas standaard geen bots
- deathmatch is beetje gelimiteerd
Halflife:
+ veel mods
+ lekker snel
o deathmatch al beter dan quake2
- bijna alle bots werken via een dll met de source(corrent if I'm wrong)
Quake3:
+ betere deatmatch
+ bots reeds aanwezig
- zeer weinig te vinden op het net
Lees op sommige plaatsen dat de bots niet aan te passen zijn (alleen via soort script)
Maar volgens mij is er nu toch een volledige source beschikbaar zodat alles aan te passen is?
Halflife2:
Hier is mij helaas nog weinig over bekend. Ik ben niet in het bezit van halflife2 en kan de source dus ook niet bekijken. (Niet echt standaard open source dus)
Ook kan ik verder op internet nog niet zo veel vinden over mensen die bots aanpassen in Halflife2
Verder zou ik het ook wel op prijs stellen als jullie nog goede ideeen hebben wat er onderzocht/verbeterd kan worden in huidige FPS (op het gebied van kunstmatige intelligentie). En links met betrekking tot dit onderwerp zijn ook welkom
Ik ben hier de komende 3/4 jaar mee bezig dus jullie input is redelijk bepalend voor mijn toekomst
Voor mijn afstuderen wilde ik onderzoek gaan over het toepassing van echte AI technieken in FPS's.
Welke game zou ik hiervoor het beste als basis kunnen nemen?
- Voorwaarde is dat het volledig open source moet zijn omdat ik anders eventueel in later stadium tegen bepaalde onoplosbare limitaties aan kan komen.
- Een pluspunt zou zijn dat er al bots in het spel zitten, of dat er goede bots voor gemaakt zijn die ook netjes geprogrameerd zijn.
Quake2:
+ lekker snel
+ zeer veel mods op internet met betrekking tot bots
+ veel bots zijn "server side", dit geeft je veel meer controle of waar de bot toegang over heeft
+ is ook een c++ poort van
- deathmatch is beetje gelimiteerd
Halflife:
+ veel mods
+ lekker snel
o deathmatch al beter dan quake2
- bijna alle bots werken via een dll met de source(corrent if I'm wrong)
Quake3:
+ betere deatmatch
+ bots reeds aanwezig
- zeer weinig te vinden op het net
Lees op sommige plaatsen dat de bots niet aan te passen zijn (alleen via soort script)
Maar volgens mij is er nu toch een volledige source beschikbaar zodat alles aan te passen is?
Halflife2:
Hier is mij helaas nog weinig over bekend. Ik ben niet in het bezit van halflife2 en kan de source dus ook niet bekijken. (Niet echt standaard open source dus)
Ook kan ik verder op internet nog niet zo veel vinden over mensen die bots aanpassen in Halflife2
Verder zou ik het ook wel op prijs stellen als jullie nog goede ideeen hebben wat er onderzocht/verbeterd kan worden in huidige FPS (op het gebied van kunstmatige intelligentie). En links met betrekking tot dit onderwerp zijn ook welkom
Ik ben hier de komende 3/4 jaar mee bezig dus jullie input is redelijk bepalend voor mijn toekomst
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant