Mediacenter bestanden draadloos delen met USR8054 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-04 21:52
Ik heb een USR8054 router. Een router die 125 Mbps capaciteit heeft.

Nu is mijn mediacenter pc die in de huiskamer staat met de router verbonden dmv een draadloze verbinding en heeft zo'n 75% signaal.

Ik heb in het netwerk ook een draadloze laptop met een USR 125 MBps kaart en een pc welke via een kabel verbonden is aan de router.

Als ik via het netwerk een DVR-MS bestand open welke op de mediacenter pc staat, krijg ik elke keer dat de videobeelden even stoppen en dan weer verder gaan. De router kan de draadloze hoeveelheid data niet aan.

Als ik een Xvid filmpje afspeel heb ik geen enkel probleem.

Is er een bepaalde instelling in de router waardoor deze wel de hoeveelheid data van een DVR-MS bestand aan kan of niet en zoja welke.

Of is het op dit moment technisch nog niet mogelijk (zonder een officiele media extender) media center files draadloos te delen op het netwerk.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

DVR-MS bestanden hebben een nogal hoge bitrate en een 125 Mbps draadloze verbinding bestaat niet. Dat is gewoon marketingpraat. Waarschijnlijk hetzelfde verhaal als met de 54Mbps AP's, Up en down 54Mbit en dat tellen ze op -> 54Mbit. Op netwerkaarten staat dat ook vaak, 200Mbit. Klopt natuurlijk wel maar het is wel misleidend. Maar ik denk gewoon dat je van je theoretische 62,5Mbit maar 10 of 20 overhoud, en dan trekt hij het niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Glashelder op 19-09-2005 14:34 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-04 21:52
Het gekke is dat ie het soms wel trekt en soms niet.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Misschien dat het een variabele bitrate is (weet ik niet zeker). Of trekt ie een film de ene keer wel en de andere keer niet?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc