Toon posts:

Ondanks aanpassing hosts file, site gewoon bereikbaar? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
naar aanleiding van het aanboren van een oud topic werd mij gezegd dat ik er gerust een nieuw topic over kon maken als ik er niet uit kwam, bij deze.

ik wil dus bepaalde websites blokkeren. heb die gedaan doormiddel van de host file aan te passen maar dit werkt niet. Ik heb een router waarop ik toegang krijg tot het internet.
Ik had iets gelezen van het prgramma CCproxy. dit heb ik nu geinstalleerd. Ik heb daar een gebruiker gemaakt met het ip adres van mijn PC zoals ik die heb verkregen via de netwerk verbindingen te kijken en welk adres daarbij vermeld stond. Ook heb ik ccProxy laten scannen.

Bij de user heb ik een webfilter aangemaakt en daarbij de website opgegeven die "forbidden" moet zijn.
echter kan ik nog steeds toegang tot deze site krijgen...

wat doe ik niet goed?

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 17:04
je hebt enkel een pc met een router? je wilt de sites enkel blokkeren op een pc? of op beide pc's?

als het een pc is, post hier eens je hosts file, op beide, noem de merk & type van je router ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Teckna op 19-09-2005 14:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
3
127.0.0.1 localhost
127.0.0.1 www.google.com
127.0.0.1 www.google.com/

dit staat in de host. ik kan google nu dus gewoon bereiken.
ik heb 2 pc's op de router. ik hoef maar op 1 pc de sites te blokkeren, dus dat er geen enkele connecties tussen gemaakt mag worden.

Verwijderd

Topicstarter
niemand die kan zeggen wat hier verkeerd aan is?
Modbreak:Zou je het kicken van je topic tot 24 uur na de laatste post willen bewaren?

[ Voor 49% gewijzigd door Spider.007 op 19-09-2005 18:43 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je hebt ook een proxy ingesteld in je browser? Of ga je gewoon buiten je proxy om?
Overigens is je topic schoppen binnen 24 uur niet netjes...
Edit: Spider.007 was me voor ;)

Oh, en als je je hostfile hebt aangepast, reboot dan eens. Dan zou het wel moeten werken, waarschijnlijk komt het uit je cache ofzo.

[ Voor 67% gewijzigd door RobIII op 19-09-2005 18:45 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan zodat deze wel duidelijk is :) Welk Operating systeem hebben we het hier over?

websites blokkeren > Ondanks aanpassing hosts file, site gewoon bereikbaar? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 15:39
Misschien dat het helpt, misschien ook niet, maar wat als je "ipconfig /flushdns" uitvoert (Windows) ?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Misschien omdat je naar www.google.nl geredirect wordt.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 15:39
Om geredirect te kunnen worden moet je eerst een verbinding met die server te maken.
Om verbinding met die server te maken moet je het ip-adres weten
Om het ip-adres te weten kijkt je pc in de cache/hosts/zoekt hem op met dns :)

De redirect is dus al een stapje tever in de keten om hier van invloed te zijn lijkt me.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Paul Nieuwkamp schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:13:
Om geredirect te kunnen worden moet je eerst een verbinding met die server te maken.
Om verbinding met die server te maken moet je het ip-adres weten
Om het ip-adres te weten kijkt je pc in de cache/hosts/zoekt hem op met dns :)

De redirect is dus al een stapje tever in de keten om hier van invloed te zijn lijkt me.
Het zou kunnen dat hij gecached wordt. Google stuurt dan wel geen redirect permanently-header, maar afhankelijk van de browser kan hier misschien toch wat mee gebeuren.
Pagina: 1