Ik probeer op mijn Transtec Ultra 10 cloon Solaris 10 te installeren, ik kom echter vast te zitten nadat ik alle netwerkinstellingen opgegeven heb en hij echt begint met "Starting Solaris Installation..." na 5% krijg ik de melding:
No Disks found.
Check to make sure disks are cabled and powered up.
Press OK to Exit.
Hierna kom ik in een terminal.
Ik heb vanuit de terminal de disks opnieuw geformatteerd en gelabelled. De schijven staan gewoon in het filesystem /dev/rdisk/c0.....etc.
Ik heb vanaf een debian cd de schijven getest met badblocks. Gefdisk met 1 partitie als partnr 82 wat ik gelezen heb op een ander forum, vond het zelf erg vreemd omdat 82 linux swap is. probe-scsi in rom geeft ook de juiste output.
Het gaat hier om een:
Transtec Ultra 10
1 GB ram
440mhz IIi processor
3 scsi schijven, 2x seagate cheetah 36GB 10k, en een keer een 18 GB model
Ik heb gezocht met google en het schijnt een bekend probleem van sol 10 te zijn maar er ontbreekt een duidelijke oplossing.
Ik ben overigens Solaris/Sun noob dus het kan zijn dat ik iets stoms over het hoofd gezien heb.
No Disks found.
Check to make sure disks are cabled and powered up.
Press OK to Exit.
Hierna kom ik in een terminal.
Ik heb vanuit de terminal de disks opnieuw geformatteerd en gelabelled. De schijven staan gewoon in het filesystem /dev/rdisk/c0.....etc.
Ik heb vanaf een debian cd de schijven getest met badblocks. Gefdisk met 1 partitie als partnr 82 wat ik gelezen heb op een ander forum, vond het zelf erg vreemd omdat 82 linux swap is. probe-scsi in rom geeft ook de juiste output.
Het gaat hier om een:
Transtec Ultra 10
1 GB ram
440mhz IIi processor
3 scsi schijven, 2x seagate cheetah 36GB 10k, en een keer een 18 GB model
Ik heb gezocht met google en het schijnt een bekend probleem van sol 10 te zijn maar er ontbreekt een duidelijke oplossing.
Ik ben overigens Solaris/Sun noob dus het kan zijn dat ik iets stoms over het hoofd gezien heb.