gezocht:Software om video op desktop op te nemen

Pagina: 1
Acties:

• Troubleshooter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 23:21
Ik zit met een vraag; hoe kan ik ervoor zorgen dat video die afgespeeld wordt op je desktop, opgenomen wordt als je je desktop 'captured'.
Het zit nl. zo, mijn opleiding biedt de dienst aan om hoorcolleges online te bekijken, echter die bestanden kan ik niet downloaden door 'doel opslaan als' of anderszins, het wordt geopend in een IE scherm, waarbij op een klein videoscherm (created with microsoft producer for powerpoint 2003) de docent zijn verhaaltje doet, en rechts ervan de ondersteunende powerpoint presentatie wordt afgespeeld, en automagisch meeloopt met hetgeen de docent op het filmpje verteld. Hartstikke mooi, maar ik zou die videocolleges graag op enige manier willen vastleggen in niet al te grote bestanden. De colleges duren ong. 1 1/2 uur, ik zou de omvang van een normale DivX accepteren (700 á 800 mb per college)

Naja zeg je; koop een capture kaart en doe het dan. Dát heb ik er niet voor over, het moet toch softwarematig ook wel te realiseren zijn? de kwaliteit hoeft niet geweldig te zijn, zolang maar niet elk beeld wat ik tracht op te nemen met Hypercam, Bulent's Screen Recorder of BB Flashback wel het IE venster opneemt, en ook het geluid wel, maar niet de video die erin wordt afgespeeld. Iemand met tips/ideeën voor de juiste software en andere tips 'n tricks?

• scatman
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:01
http://www.techsmith.com/products/snagit/default.asp

snagit lijkt me datgene wat je nodig hebt, mogelijk om video op te nemen van bepaalde delen vh scherm, of het gehele scherm, etc...

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
camtasia :)

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:10

Garyu

WW

Ik zou zeggen, ga eens praten met die docent dat ie de films ook in een formaat publiceert dat je lokaal kan opslaan. Lijkt me de veel makkelijkere oplossing, die ook nog eens voor je medestudenten handig is.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Troubleshooter
bedankt voor de reacties.

Camtasia en Snag-it zijn hele handige programma's voor als je een keer een paar video's wil maken om te presenteren. Je kunt het vervolgens helemaal bewerken, alleen het wordt ongecomprimeerd opgenomen, dat neemt al waanzinnig veel ruimte in. Vervolgens moet ik het nog weer encoderen naar DivX (omdat ik 't niet zo groot hoef te bewaren) en dat duurt ook weer ellendig lang. Toen ik met Camtasia bezig was kreeg ik de melding dat ik de hardware-versnelling van de player wel uit moet zetten als ik dat ook op wilde nemen. Dat was dus de hele truc. Ik heb vervolgens Hypercam 2 (trial) gebruikt om de boel op te nemen in DivX en dan kan je 1 1/2 uur gewoon in minder dan 900 mb kwijt. met een redelijke kwaliteit. Je hoeft 't niet meer te bewerken, en dat was waar ik naar op zoek was, gewoon software waarmee je met een paar drukken op de knop iets wat af wordt gespeeld op kan nemen, zonder het na te willen bewerken in een acceptabel formaat, dus daarvoor is Hypercam geschikt.

Het zou idd makkelijker zijn om de boel gewoon direct op te slaan, maar ik wou dit college voor de zekerheid alvast kunnen vastleggen dus dat zal ik later wel voorleggen.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Met camtasia kan je ookin 1 keer naar divx/xvid opnemen en bewerken hoezo? (bedoel je omzetten naar divx)?

• Troubleshooter
je hebt helemaal gelijk, ik heb daar overheen gekeken, het is ook mogelijk om direct OP te nemen in DivX of een ander formaat. Ik dacht dat je het alleen maar 'ongecomprimeerd' OP kon nemen, en het pas daarna evtl. kon comprimeren naar DivX dus o.i.d. Maar bedankt.
Pagina: 1