dag, wanneer ik mijn harddisk in win98 op dma-mode zet en mijn pc restart, gaat deze weer terug in normale mode. (in de bios staat udma op auto) Kan iemand helpen met dit probleem?
Verwijderd
Harddisk is niet udma had ik ook met mijn quantum firebol bleek hetzelfde probleem mee te zijn jammer maar je zult het ermee moeten doen.
Mvg oldman
Mvg oldman
Verwijderd
Hallo ??
even lezen. Als het vinkje automatisch wordt uitgezet, dan werkt het niet.
Einde verhaal.
even lezen. Als het vinkje automatisch wordt uitgezet, dan werkt het niet.
Einde verhaal.
Ik ken deze persoon en hij heeft wel degelijk een udma harddisk!! Dat geeft hij in dat bios menu vlak voor hij win98 boor weer!! Dus harddisk is UDMA!!!
30x sf175s + gw5000-dt op oost
Heb je zeker je computer (bus dan in dit geval) overgeclocked... dat had ik ook.. met win98... toen ik m'n computer had overgeclocked kon ik m'n hd niet meer dma instellen zonder dat ik gedoemd was windows opnieuw te installeren.. hele reg gaar 
indien overgeclocked: ff terug clocken en kijken of 't d'r aan ligt
indien overgeclocked: ff terug clocken en kijken of 't d'r aan ligt
Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.
Verwijderd
Ik ken deze persoon en hij heeft wel degelijk een udma harddisk!! Dat geeft hij in dat bios menu vlak voor hij win98 boor weer!! Dus harddisk is UDMA!!!
Nietus/wellus is een leuk spelletje bios kent hem udma toe windows dus niet mag je zelf uitmaken wat hij is. maar geloof mij maar geen udma ondanks dat je hem misschien gekocht hebt als udma.
Nietus/wellus is een leuk spelletje bios kent hem udma toe windows dus niet mag je zelf uitmaken wat hij is. maar geloof mij maar geen udma ondanks dat je hem misschien gekocht hebt als udma.
Je moet eerst eerst een busmaster driver instaleren voor de chipset die op je mobo zit..
en dan kun je dma wel aanzetten..
en dan kun je dma wel aanzetten..
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Is het een maxtor?? Zo ja:
Dit probleem heb ik ook gehad. Het bios van een BX mobo (ik neem aan dat dat het geval is) herkent de schijf namelijk als een UDMA4 (UDMA66) schijf in wil die ook zo gebruiken. Het probleem is dat het BX-mobo dat niet aan kan. Dat gaat maar tot UDMA2 (UDMA33), met als gevolg dat DMA transfer helemaal niet werkt.
Bij Maxtor kun je een patch downen om je schijf als UDMA33 in te stellen.
Dit probleem heb ik ook gehad. Het bios van een BX mobo (ik neem aan dat dat het geval is) herkent de schijf namelijk als een UDMA4 (UDMA66) schijf in wil die ook zo gebruiken. Het probleem is dat het BX-mobo dat niet aan kan. Dat gaat maar tot UDMA2 (UDMA33), met als gevolg dat DMA transfer helemaal niet werkt.
Bij Maxtor kun je een patch downen om je schijf als UDMA33 in te stellen.
ik heb een aopen bx bordje met p2-400@400.
Mijn harddisk is een seagate st36421a. Dit is een ultra 66 drive 5400 rpm. Ik heb met een progrje van seagate al geprobeerd om hem op udma33 te zetten, dat is gelukt, maar nog steeds werkte het niet. Ook debug zeht dat ik multiple dma drive heb!
HELP!!!
Mijn harddisk is een seagate st36421a. Dit is een ultra 66 drive 5400 rpm. Ik heb met een progrje van seagate al geprobeerd om hem op udma33 te zetten, dat is gelukt, maar nog steeds werkte het niet. Ook debug zeht dat ik multiple dma drive heb!
HELP!!!
Zoals hierboven al 2x vermeld staat:
Je moet busmaster-drivers installeren; dus drivers voor je moederbord downloaden
Je moet busmaster-drivers installeren; dus drivers voor je moederbord downloaden
Pagina: 1