Toon posts:

Laptop icm dvd speler (surround geluid)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment een laptop met een spdig uitgang erop maar ik wilde deze graag op een goed geluid setje aansluiten met surround geluid? Wat is de beste manier om dit te doen.

Ik wilde namelijk een dvd speler aanschaffen met ingebouwde decoder en deze dan aansluiten op de laptop maar heb ik dan ook surround geluid als ik bijvoorbeeld een spel speel of een dvd kijk op de laptop? worden alle speakers ook gebruikt als ik een mp3'tje luister?

Andere of betere suggesties natuurlijk welkom

Alvast bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die hier ervaringen of iedeen over heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Niet kicken binnen 24 uur!

Er zijn surround-geluidskaarten die je in je PCMCIA-slot kunt stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:08

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als het digitaal word ontvangen door je geluidskaart, zou het volgens mij wel mogelijk kunnen zijn :)

Wat heb je zelf eigenlijk gevonden toen je met dit probleem aan kwam?
En je mag je topic niet kicken binnen 24 uur, houd daar rekening mee ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:40

Notna

Where are you?®

Allereerst, Welkom @ GoT :) :w

Een paardingen moet je weten over surround setjes:

• Spelers als Winamp ondersteunen 5.1 sets NIET c.q slecht. Dus je zal een speler moeten vinden die dat wel doet of een plugin ervoor vinden.
spdif boxen moet je dus hebben. Deze kan je rechtsreeks aansluiten op je laptop, kabeltje eruiit en aansluiten aan je dvd-speler.
• Je kan van Creative ook een 5.1 geluidskaart kopen die je in je PCMIA slot doet van je laptop. Werkt ook prima :) en kan je andere boxen eventueel kopen :)
• Heb je al naar de voorwaarden gekeken en de FAQ @ GoT :?

Succes :)

[ Voor 16% gewijzigd door Notna op 19-09-2005 14:29 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oeps inmiddels zelf de FAQ gelezen, zal me er aan houden....

Ik heb de externe geluidskaart mogelijkheid al bekeken alleen vanwege het feit dat ik films toch liever afspeel op een dvd speler en niet via tvout op mn tv wilde ik een home cinema setje aanschaffen, de mogelijkheid om met deze geluid af te spelen via de mijn laptop vond ik erg weinig info over.

De geluidskaart die ik in mijn laptop heb is de AC 97 S/W audio-SoundBlaster Pro Compatible

Deze ondersteunt volgens wat ik erover kopn vinden geen 5.1 audio dus vandaar dat ik dacht als de dvd speler een ingebouwde decoder heeft kan het signaal vanaf de pc wel omgezet worden, de nieuwe versie van winamp ondersteunt trouwens wel 5.1 maar ik begrijp nog steeds neit optimaal.

Maar ik was benieuwd of iemand hier ervaring mee had of mij dit juist afraden voordat ik weer mijn zuurverdiende geld investeer in een dure dvdspeler en er niet de gewenste functionaliteiten uit kon halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

Tomba84, lees je eens wat meer in de materie :)

Geef wat meer info, bijvoorbeeld wat voor laptop je hebt. Ik snap bijvoorbeeld niet waarom je een externe DVD speler aan je laptop wilt hangen (er zit blijkbaar geen DVD speler in je laptop :? )
Hier kunnen we namelijk helemaal niks mee.
en wat Notna zegt: er zijn speakersets die je rechtstreeks op je spdif aan kan sluiten etc...

Met andere woorden doe wat meer je best, ik laat je topic voorlopig nog even open maar dan moet je wel wat meer inzet tonen :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:40

Notna

Where are you?®

SPDIF geeft idd het signaal door, maar daar heb je niet echt een DVD speler met decoder voor nodig--> wel een boxenset met decoder/versterker. Vraag is of dat goedkoper is dan een dvd met decoder ingebouwd.

Zorg wel dat die dvd speler een optie heeft op SPDIF IN te ontvangen. anders heb je er nog niks aan ;) :P

Xbox Live ID:Notna8310

Pagina: 1