Aangezien ik hier totaal nieuw in ben, wil ik vragen of ik het volgende probleem goed oplos:
Ik krijg m.b.v. een SQL-query ongeveer het volgende bestand binnen:
M.b.v. DataSet.ReadXML lees ik dit in een DataSet. Vervolgens wil ik dit in een DataGrid tonen, maar als ik de volgende code uitvoer, krijg ik de error dat de kolommen niet kunnen worden ingesteld:
Wat moet ik hier nog aan veranderen? Het XML-bericht wordt door de server waar ik de request heenstuur automatisch gegenereerd, ik kan hier verder niets aan veranderen. Moet ik met views gaan werken?
Met een DataList wil het wel, maar ik moet het in een soortement van tabel krijgen, vandaar mijn keuze voor de DataGrid.
Edit: dit is de precieze foutmelding: DataGrid with id 'DataGrid1' could not automatically generate any columns from the selected data source.
Ik krijg m.b.v. een SQL-query ongeveer het volgende bestand binnen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| <BBXML>
<SIGNONMSGRS>
<DTSERVER>2005-09-19T11:35:51</DTSERVER>
<APPVER>0700A</APPVER>
</SIGNONMSGRS>
<SQLQUERYRS> <xsd:schema id="SQLQUERYRS" xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema" xmlns:msdata="urn:schemas-microsoft-com:xml-msdata">
<xsd:element name="SQLQUERYRS" msdata:IsDataSet="true">
<xsd:complexType>
<xsd:choice maxOccurs="unbounded">
<xsd:element name="crs_select" minOccurs="0" maxOccurs="unbounded">
<xsd:complexType>
<xsd:sequence>
<xsd:element name="add_by">
<xsd:simpleType>
<xsd:restriction base="xsd:string">
<xsd:maxLength value="10"/>
</xsd:restriction>
</xsd:simpleType>
</xsd:element>
<xsd:element name="cng_date" type="xsd:dateTime" minOccurs="0"/>
</xsd:sequence>
</xsd:complexType>
</xsd:choice>
<xsd:anyAttribute namespace="http://www.w3.org/XML/1998/namespace" processContents="lax"/>
</xsd:complexType>
</xsd:schema>
<crs_select>
<add_by>S</add_by>
<cng_date>2005-09-16T11:28:52</cng_date>
</crs_select>
<crs_select>
<add_by>S</add_by>
<cng_date>2005-09-16T11:29:10</cng_date>
</crs_select>
</SQLQUERYRS></BBXML> |
M.b.v. DataSet.ReadXML lees ik dit in een DataSet. Vervolgens wil ik dit in een DataGrid tonen, maar als ik de volgende code uitvoer, krijg ik de error dat de kolommen niet kunnen worden ingesteld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| TextReader sr = DoSqlQuery(); // dit gebeurt anders, maar dit is ook niet van belang. In sr komt dan het xml-bestand te staan die ik hierboven heb geplaatst.
DataSet ds = new DataSource("SqlQuery);
ds.Locale = CultureInfo.InvariantCulture;
ds.ReadXML(sr);
ds.AcceptChanges();
DataGrid1.DataSource=ds;
DataGrid1.DataBind(); |
Wat moet ik hier nog aan veranderen? Het XML-bericht wordt door de server waar ik de request heenstuur automatisch gegenereerd, ik kan hier verder niets aan veranderen. Moet ik met views gaan werken?
Met een DataList wil het wel, maar ik moet het in een soortement van tabel krijgen, vandaar mijn keuze voor de DataGrid.
Edit: dit is de precieze foutmelding: DataGrid with id 'DataGrid1' could not automatically generate any columns from the selected data source.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 12:50 ]