Toon posts:

Bepaalde type bestanden niet laten opslaan op server *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medebeheerders,

Ik zoek een programma waarmee ik clients in een domein de toegang kan weigeren om jpeg en bitmap bestanden op te slaan. (win 2000 server)

Suggesties e.d zijn ook welkom.

Mvg Gerard Klijnstra

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Waarschijnlijk is daar geen programmatuur voor.
Je zou waarschijnlijk een policy moeten opstellen of bezig te gaan in het register.
En een firewall gebruiken heeft weinig nut, dan kan je internetpagina's niet bekijken.

Blijkbaar is er wel software voor

[ Voor 11% gewijzigd door Outerspace op 19-09-2005 13:21 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:37
Het is niet de bedoeling van Professional Networking & Servers om hier gewoon je vraag neer te pleuren.

Wat heb je zelf al gevonden, want er bestaan producten genoeg hiervoor. Je moet alleen wel zelf even gaan zoeken

Wat zijn precies je eisen waaraan het moet voldoen, want wat je neer zet is een beetje summier.

Maar om jouw energie te besparen: Veritas Storage Exec doet wat je summiere beschrijving vraagt. We gebruiken het bij ons op het Windows 2003 File Cluster en werkt goed. File Blocking, Quota Management

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
NTP QFS (quota and file sentinel) kan dit.

www.ntpsoftware.com

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

spaceguard ...

Verwijderd

google???

veritas storage central kan het ook volgens mij.

overigens kijk er mee uit. er zijn natuurlijk valide jpg's en bmp's

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 14:21 ]

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 09:23

LauPro

Prof Mierenneuke®

Gaat dat wel werken als je browser zijn temp bestanden op wil slaan?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Rolfie
LauPro schreef op maandag 19 september 2005 @ 14:18:
Gaat dat wel werken als je browser zijn temp bestanden op wil slaan?
Op de server?

Op zich een goede vraag, aangezien de startings post zeer mager en summier is.

Er wordt niet aagegeven of het voor de servers of werkstations gedaan moet worden.

Het enige wat we weten is dat er gebruik gemaakt wordt van een "win 2000 server".

[ Voor 45% gewijzigd door Rolfie op 19-09-2005 14:24 ]

Verwijderd

tenzij je je temp dirs redirect naar een server, maakt dat geen bal uit natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik zo weinig info gaf....

Het gaat hem niet om jpeg'jes op te slaan van internet maar vanaf een verwisselbaar medium.
iedereen heeft een eigen home directory. en niet iedereen mag downloaden van internet(ook niet iedereen heeft internet). het gaat erom om juist ook weer een groep de permissie te geven om wel of geen jpeg en bitmap op te slaan.

in geval van wel opslaan moeten zij een limiet kunnen krijgen om een beperkt aantal bitmap en Jpeg 's op te slaan. en in het geval dat zij op 10% na, hun limiet overschrijden, moeten zij een melding kunnen krijgen dat zij nog 10% te gaan hebben.

Veritas hebben we al meedere malen geprobeerd maar heeft bij ons totaal geen voorkeur.

Mvg Gerard

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-01 16:54

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:03:

Het gaat hem niet om jpeg'jes op te slaan van internet maar vanaf een verwisselbaar medium.
iedereen heeft een eigen home directory. en niet iedereen mag downloaden van internet(ook niet iedereen heeft internet). het gaat erom om juist ook weer een groep de permissie te geven om wel of geen jpeg en bitmap op te slaan.

in geval van wel opslaan moeten zij een limiet kunnen krijgen om een beperkt aantal bitmap en Jpeg 's op te slaan. en in het geval dat zij op 10% na, hun limiet overschrijden, moeten zij een melding kunnen krijgen dat zij nog 10% te gaan hebben.

Veritas hebben we al meedere malen geprobeerd maar heeft bij ons totaal geen voorkeur.

Mvg Gerard
Die limieten kan je makkelijk oplossen door gebruik te maken van Disk Quata`s. Hiermee kan je gebruikers limieten toewijzen. En als de gebruiker bijna aan zijn max zit kan die een melding krijgen dat hij bijv. nog maar 10MB aan opslag heeft.

Is dit een oplossing?

[ Voor 5% gewijzigd door loodgieter op 19-09-2005 16:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Twix schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:09:
[...]

Die limieten kan je makkelijk oplossen door gebruik te maken van Disk Quata`s. Hiermee kan je gebruikers limieten toewijzen. En als de gebruiker bijna aan zijn max zit kan die een melding krijgen dat hij bijv. nog maar 10MB aan opslag heeft.

Is dit een oplossing?
Ok tot daar aan toe maar nu wil ik ze nog toegang ontnemen om geen jpeg's meer op te slaan... Let wel: win2000 server en gewoon win2000 prof.

Verwijderd

Mvg Gerard
als je het met storage central niet voor elkaar krijgt, dan vrees ik dat je het met geen een programma gaat lukken. Dit is m.i. het beste quota programma wat er is (zeker qua rapportage mogelijkheden). Het verslaat bijv. spaceguard met gemak.

edit: overigens kan je ook simpelweg 's nachts een batch draaien die bepaalde filetypes verwijdert (evt. verplaatst), zodat de gebruikers begrijpen dat het niet opschiet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 16:42 ]

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mogen willekeurige andere bestanden wel dan?

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 14:25
Ik vraag me af wat je hiermee wilt bereiken ? Als je slimme gebruikers hebt hebben ze converters zo te pakken, of alles in een docje plakken.

[ Voor 13% gewijzigd door Taigu op 19-09-2005 16:49 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-01 16:54

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Kijk voor de grap eens in je temp_dir van IE dan staan daar alleen maar plaatjes in (gif, jpg, png, bmp etc). Als die opeens worden verwijderd op een internet pagina dan kan de hele opmaak vern**kt zijn.

Als ik vragen mag voor wat voor een soort gebruikers wil je dit eigenlijk doen? Werk je op een school ofzo of andere overheids instelling?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het er mee eens dat de gebruikers de bestanden kunnen converteren of in kunnen pakken etc. dus de regel kunnen omzeilen. maar daar gaat het in mijn geval niet concreet om.

Ik loop stage bij een bedrijf met meerdere vestigingen (50) en dus 1 hoofd vestiging met een kleine 400 gebruikers in totaal. ik moet als soort project ervoor zorgen dat gebruikers niet direct een Jpeg of Bitmap op kunnen slaan. het maakt niet zo heel veel uit als ze, ze eerst inpakken ( des te beter! ) en dan opslaan.

Het gaat er niet om dat er niet op het werkstation opgeslagen word, maar juist op de server. de server is bedoeld voor standaard toepassingen en zakelijke bestanden. niet voor catalogus of vakantie foto's.

O ja mischien ook wel leuk om te weten... ik had ook in gedachten dat als een bestand ouder is dan b.v. 2 jaar de gebruiker er een melding van krijgt hem binnen b.v. 2 weken op cd-rom te zetten en te verwijderen van de home directory.

Dus: Geen foto bestanden op de server en liever ook niet op het werkstation, en in geval van wel mogelijk doormiddel van groepen met rechten, diegene die een bestand langer dan 2 jaar niet in heeft gekeken moet een melding krijgen om het bestand te back up'en op een eigen media en verwijderen binnen een bepaalde periode.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Titel edit

Tijd voor een nieuwe sig..

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 09:37:
Ik loop stage bij een bedrijf met meerdere vestigingen (50) en dus 1 hoofd vestiging met een kleine 400 gebruikers in totaal. ik moet als soort project ervoor zorgen dat gebruikers niet direct een Jpeg of Bitmap op kunnen slaan. het maakt niet zo heel veel uit als ze, ze eerst inpakken ( des te beter! ) en dan opslaan.

Het gaat er niet om dat er niet op het werkstation opgeslagen word, maar juist op de server. de server is bedoeld voor standaard toepassingen en zakelijke bestanden. niet voor catalogus of vakantie foto's.
Dit soort technische 'beperkingen' zijn volgens mij niet de beste manier om hiermee om te gaan.
Hoe weet je bijvoorbeeld zeker dat een gebruiker een plaatje niet voor zijn werk nodig heeft?
Eerst gebruikers duidelijk maken dat vakantie foto's niet op de server thuishoren en dan eventueel een automatisch scanner maken lijkt me beter.
Ik zou de spellingscontrole nog even toepassen. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Olaf van der Spek op 20-09-2005 09:59 ]

• Rolfie
Zoals eerder gemeld wij gebruiken Veritas bij ons het file cluster. Er zijn een aantal policies die we actief gebruiken,
oa geen PST files het de data directories van het netwerk,
Geen JPG op de home directories,
Quoates van 20Mb voor het roaming profile en 65 voor de home drive (80% Melding 100% Deny)
overschreidingen worden via Email en net send naar de gebruiker gedaan, en werkt goed.
Qua cluster settings ben ik er niet 100% te vreden over, maar het werkt wel.
Renamen van files werkt niet, veritas herkend dan toch het bestand :+ Als je het inpakt in ZIP weet ik het niet 100% hoe die dan werkt, en ja zo kan je nog wel een aantal mannieren bedenken om het te omzeilen........
Pagina: 1