[Access] Problemen met formuliertjes

Pagina: 1
Acties:

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:18
Ik loop weer tegen probleempjes aan die volgens mij heel simpel op te lossen moeten zijn, googleen en GoT zoeken lijkt niets op te lever daarom dit topic.

Probleem
Ik heb een tabel met bedrijven info, deze info wordt in een formuliertje weergegeven. Er is een tabel met contactpersonen die gelinkt is aan de bedrijven tabel zodat er per bedrijf meerdere contactpersonen kunnen worden geregistreerd. In het bedrijven is een knop die naar een formuliertje met Contactpersoon(door filter worden alleen de contactpersonen die behoren tot het in het 1e formulier geselecteerde bedrijf weergegeven) info verwijst. Op dit contactpersonen formulier is een knop die verwijst naar een formulier voor het toevoegen van extra contactpersonen.

Bij het openen van het "NieuwContactPersoon"-formulier wordt dit uitgevoerd:
DoCmd.GoToRecord , , acNewRec

zodat er meteen een nieuw rekord kan worden ingevuld. Nu kan ik met:
[Datum] = Date
zorgen dat de datum automatisch wordt ingevuld.

Ik wil dat met een [bedrijf] = me!... constructie dat automatisch het bedrijf wordt ingevuld dat in de vorige formulieren actief was!

Maar ik krijg het maar niet voor elkaar? Wie weet raad?

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• borgdaville
een dinsdagochtend schopje! Is mijn probleem duidelijk omschreven?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• borgdaville
neej..haha dit is een topic van mij van vorige week..dat probleem is opgelost maar wat ik nu omscrhrijf is anders.

Ik wil niet in een een formulier een bepaald bestaand record openen, ik wil een in formulier een nieuwe leeg record openen...dit lukt eenvoudig. nu wil ik echter dat een veld automatisch wordt ingevuld met een waarde uit een actief veld op ander formulier.

Dus: op contactpersonen formulier van bedrijf A een knop naar een formulier waarin automatisch een nieuw record wordt geopend. Het veld bedrijf moet standaard ingevuld zijn met A.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Je moet je eigen topic dan nog eens goed lezen. De oplossing is er, als je even goed leest, namelijk wel in vinden. ;)

- geef de bedrijfsnaam mee voor 'openargs'
- lees bij het openen je argument uit
- niet leeg --> dan vul de bedrijfsnaam in.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• borgdaville
Niesje schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:21:
Je moet je eigen topic dan nog eens goed lezen. De oplossing is er, als je even goed leest, namelijk wel in vinden. ;)

- geef de bedrijfsnaam mee voor 'openargs'
- lees bij het openen je argument uit
- niet leeg --> dan vul de bedrijfsnaam in.
sorry ik zie het, maar toch krijg ik het niet voor elkaar.

Om het 1 en ander te testen open ik het formulier zo:

DoCmd.OpenForm stDocName, , , "Bedrijf = 'test'"

Bedrijf is een openarg, test is een gewoon even een waarde om te testen of het doorkomt.

Nu doe ik in het formulier dat wordt geopend bij de gebeurtenis: "openen" :
[bedrijf] = me.openargs

maar het veld blijft gewoon leeg...I doe vast iets fout...maar wat?

[ Voor 9% gewijzigd door borgdaville op 22-09-2005 09:48 . Reden: typo ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

De grootste fout die je maakt is dat je niet oplet bij het intikken van docmd.openform. ;) De IDE geeft dan keurig aan welke argumenten in welke volgorde meegegeven kunnen worden. Als alternatief kun je F1 raadplegen, die zeker in Office best nuttige informatie bevat.

Bv:
DoCmd.OpenForm formuliernaam[, weergave][, filternaam][, where-voorwaarde][, gegevensmodus][, venstermodus][, argumentenopening]
[...]
U hoeft niets op te geven bij een optioneel argument midden in de syntaxis, maar dan moet u wel een komma voor het argument opnemen. Als u een argument aan het eind achterwege laat, hoeft u geen komma op te geven achter het laatste argument dat u opgeeft.
Even kijken: openargs is het zevende argument. En nu maar komma's tellen. :)

Samengevat: lees de handleiding vóór je een topic dropt

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1