Ik loop weer tegen probleempjes aan die volgens mij heel simpel op te lossen moeten zijn, googleen en GoT zoeken lijkt niets op te lever daarom dit topic.
Probleem
Ik heb een tabel met bedrijven info, deze info wordt in een formuliertje weergegeven. Er is een tabel met contactpersonen die gelinkt is aan de bedrijven tabel zodat er per bedrijf meerdere contactpersonen kunnen worden geregistreerd. In het bedrijven is een knop die naar een formuliertje met Contactpersoon(door filter worden alleen de contactpersonen die behoren tot het in het 1e formulier geselecteerde bedrijf weergegeven) info verwijst. Op dit contactpersonen formulier is een knop die verwijst naar een formulier voor het toevoegen van extra contactpersonen.
Bij het openen van het "NieuwContactPersoon"-formulier wordt dit uitgevoerd:
DoCmd.GoToRecord , , acNewRec
zodat er meteen een nieuw rekord kan worden ingevuld. Nu kan ik met:
[Datum] = Date
zorgen dat de datum automatisch wordt ingevuld.
Ik wil dat met een [bedrijf] = me!... constructie dat automatisch het bedrijf wordt ingevuld dat in de vorige formulieren actief was!
Maar ik krijg het maar niet voor elkaar? Wie weet raad?
Probleem
Ik heb een tabel met bedrijven info, deze info wordt in een formuliertje weergegeven. Er is een tabel met contactpersonen die gelinkt is aan de bedrijven tabel zodat er per bedrijf meerdere contactpersonen kunnen worden geregistreerd. In het bedrijven is een knop die naar een formuliertje met Contactpersoon(door filter worden alleen de contactpersonen die behoren tot het in het 1e formulier geselecteerde bedrijf weergegeven) info verwijst. Op dit contactpersonen formulier is een knop die verwijst naar een formulier voor het toevoegen van extra contactpersonen.
Bij het openen van het "NieuwContactPersoon"-formulier wordt dit uitgevoerd:
DoCmd.GoToRecord , , acNewRec
zodat er meteen een nieuw rekord kan worden ingevuld. Nu kan ik met:
[Datum] = Date
zorgen dat de datum automatisch wordt ingevuld.
Ik wil dat met een [bedrijf] = me!... constructie dat automatisch het bedrijf wordt ingevuld dat in de vorige formulieren actief was!
Maar ik krijg het maar niet voor elkaar? Wie weet raad?
Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...