[iTunes] Bestand automatisch van map in bibliotheek

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:14
Vraagje waar ik al een tijdje mee zit, en kan echt niets vinden :S

Wanneer ik een liedje in een map heb gezet wil ik dat dat liedje gelijk ook in de lijst (library) van iTunes komt. Ik heb al het volgende ingesteld:

Edit>Preferences>Advanced>iTunes music folder location: D:/mp3 <--mijn eigen map.. het werkt niet.. in de help van iTunes kan ik het ook niet vinden.

Kan dit, is dit mogelijk? Moet toch kunnen neem ik aan, anders moet ik steeds nieuwe nummers handmatig gaan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Kan niet, wat wel kan is automatisch de bestanden in die folder laten zetten wanneer je ze aan de library toevoegt.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
Niet? Dan vind ik het echt een waardeloos programma :P Is hier ook geen plugin voor? Of een ander trucje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

even voor de leek...

Ik rip mijn cd's met audiograbber en plaats de MP3 tjes in "My Music". Ik begrijp dus nu dat deze niet automatisch in mijn bibliotheek worden opgenomen op het moment dat ik iTunes opstart. Hoe krijg ik deze dan op een eenvoudige maier in mijn bibliotheek?

Heb ook gezeik met legaal gekochte mp3's trouwens...de license komt nioet door op een of andere manier..maar dit is wellicht iets offtopic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 19:11

chem

Reist de wereld rond

De enige manier is het handmatig in je iTunes te gooien...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
Dus je zal altijd wanneer je mp3tjes in een map download altijd moeten kijken welke nieuw zijn en deze dan handmatig moeten toevoegen.. vind ik wel een beeeeetje heel erg vreemd moet ik zeggen.

Meteen de laatste keer dat ik iTunes gebruik. Bedankt iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 12:34

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

hmm, bij mij worden de nummers die ik voor de eerste keer afspeel direct in de iTunes-bibliotheek gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Laatst online: 21:30
Ja, als je ze afspeelt ja :) De mensen hier klagen over het volgende:
1. kopieer bestand naar "fysieke" locatie van bibliotheek
2. start iTunes
3. "Hey! Ze staan er niet in!"

Wordt allemaal veroorzaakt door de filosofie achter iTunes -> "laat mij het werk maar doen", oftewel: je hoeft zelf al dat ordenen niet meer te doen om je files terug te vinden.. Dat doet iTunes wel voor je...

Maar sommigen vinden dat idd geen fijne manier van werken... Hoewel ik er zelf heel erg blij mee ben, kan ik me wel wat voorstellen bij het probleem wat deze mensen nu dus hebben... Het is idd wel een beetje contra-intuitief...

[ Voor 20% gewijzigd door Liegebeest op 19-09-2005 16:16 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees
  • Laatst online: 29-05 12:34

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

cailin_coilleach schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:15:
Ja, als je ze afspeelt ja :) De mensen hier klagen over het volgende:
1. kopieer bestand naar "fysieke" locatie van bibliotheek
2. start iTunes
3. "Hey! Ze staan er niet in!"

Wordt allemaal veroorzaakt door de filosofie achter iTunes -> "laat mij het werk maar doen", oftewel: je hoeft zelf al dat ordenen niet meer te doen om je files terug te vinden.. Dat doet iTunes wel voor je...

Maar sommigen vinden dat idd geen fijne manier van werken... Hoewel ik er zelf heel erg blij mee ben, kan ik me wel wat voorstellen bij het probleem wat deze mensen nu dus hebben... Het is idd wel een beetje contra-intuitief...
oeps, sorry....

Ik moet zeggen dat ik het ook ontzettend wennen vond in het begin. Dat geldt trouwens nog sterker voor iPhoto, pff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het probleem echt niet...
In plaats van de bestanden naar je fysieke map te verplaatsen moet je gewoon itunes openen in toevoegen aan de bibliotheek via drag & drop, of wel via Bestand -> Toevoegen aan bibliotheek...
Op dat moment worden die liedjes gekopieerd naar je bibliotheek en ordent iTunes ze mooi voor je.

En als je het toch op jou manier wilt doen, verplaats dan het liedje naar je mp3map op je harde schijf, ga naar iTunes en kies voor Bestand -> Toevoegen aan Lbibliotheek. Kies je MP3 map (D:/mp3) en voeg deze volledig toe, iTunes zal namelijk NOOIT bestanden 2 keer toevoegen aan je bibliotheek!! Enkel in de playlists in iTunes kunnen liedjes dubbel voorkomen, dus wees zeker dat je bij de drag & drop methode naar je Library sleept, merk op dat de liedjes op zich niet dubbel op je schijf staan in dat geval, er zijn enkele meerdere entries in één paylist mogelijk voor hetzelfde liedje.

• bdu
@ darkbone, het probleem is dan dat ze dus niet automatisch toegevoed worden.. en dat ik dan dus handmatig moet doen.

Okee "D:/mp3" kan ik toevoegen maar als ik in bijvoorbeeld "D:/mp3/downloads/" een mp3tje download wordt deze niet automatisch aan mij library toegevoegd...

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

ForrestX schreef op maandag 19 september 2005 @ 14:09:
even voor de leek...

Ik rip mijn cd's met audiograbber en plaats de MP3 tjes in "My Music". Ik begrijp dus nu dat deze niet automatisch in mijn bibliotheek worden opgenomen op het moment dat ik iTunes opstart. Hoe krijg ik deze dan op een eenvoudige maier in mijn bibliotheek?

Heb ook gezeik met legaal gekochte mp3's trouwens...de license komt nioet door op een of andere manier..maar dit is wellicht iets offtopic...
Gelukkig werkt dat niet, anders zou iTunes elke start die hele folder moeten doorspitten. Dan zou je pas balen :P

Rip met iTunes (ik heb niets te klagen over de kwaliteit) en die staan meteen in je Library. :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Zorg ervoor dat je je Library map niet hetzelfde maakt als je download map & verwijder de toegevoegde mp3's uit je download map -> opgelost ;)

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:02
anders draai je toch gewoon elke dag/uur/whatever een scriptje dat je hele mp3 directory importeert? Lijkt me niet meer dan een paar regels Applescript of Automator ofzo...

Of je draait dat scriptje steeds bij het opstarten van iTunes. Dan heb je precies wat jij wilt :)

Overigens zie ik het probleem niet echt, als je een cd ript of een nummer koopt staan ze automatisch in je library en downloaden doe ik altijd naar een aparte download folder. Wanneer je het album binnen hebt importeren en dan verwijderen uit de download directory. Moet er niet aan denken dat er ongemerkt een half nummer in mijn "echte" library slipt door een of andere disconnect of fout tijdens het downloaden... Als ik een los nummer download wil ik het doorgaans meteen beluisteren en op het moment dat je een nummer opent staat het ook meteen in je library.

[ Voor 51% gewijzigd door straat op 21-09-2005 09:56 ]

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Straat schreef op woensdag 21 september 2005 @ 09:51:
[..] en op het moment dat je een nummer opent staat het ook meteen in je library.
Dit gaat toch alleen op als je ervoor gekozen hebt dat iTunes je library beheerd ?

Verwijderd

bdu schreef op woensdag 21 september 2005 @ 00:07:
@ darkbone, het probleem is dan dat ze dus niet automatisch toegevoed worden.. en dat ik dan dus handmatig moet doen.

Okee "D:/mp3" kan ik toevoegen maar als ik in bijvoorbeeld "D:/mp3/downloads/" een mp3tje download wordt deze niet automatisch aan mij library toegevoegd...
Neen dat klopt, maar dan het is het enkel een kwestie van regelmatig eens de volledige directory d:/mp3/downloads toe te voegen. Aangezien itunes geen dubbels toevoegd worden dan enkel de nieuw gedownloade mp3's toegevoegd.

Nu mij voorkeur ligt sowieso bij handmatig beheer omdat ik niet graag alle mp3's in mijn bibliotheek heb, maar enkel de volledige albums :)

Dit geldt niet echt voor jou, maar op Mac heb je zo'n mooi P2P programma 'Acquisition', deze kan er automatisch voor zorgen dat gedownloade mp3's aan je bibliotheek worden toegevoegd. Zalig programma :p

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 15:11 ]

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 15:10:
[...]
Aangezien itunes geen dubbels toevoegd worden dan enkel de nieuw gedownloade mp3's toegevoegd.
Mijn ervaring is anders, een keer in een enthousiaste bui de mp3 collectie van een vriend gekopieerd en geïmporteerd, bleek dat er in elke dir óók nog 1 of meerdere playlists stonden :|

Ben vervolgens nog wel ff zoet geweest met het 'ont-dubbelen' ...

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 13:12:
Ik snap het probleem echt niet...
In plaats van de bestanden naar je fysieke map te verplaatsen moet je gewoon itunes openen in toevoegen aan de bibliotheek via drag & drop, of wel via Bestand -> Toevoegen aan bibliotheek...
Op dat moment worden die liedjes gekopieerd naar je bibliotheek en ordent iTunes ze mooi voor je.
Het probleem is dat het super omslachtig is dat er een sync optie ontbreekt. Zeker als je bv een Powerbook gebruikt en je mp3's ergens op de server hebt staan. Gooi je wat mp3's weg moet je deze een beetje handmatig in iTunes verwijderen. Geldt ook voor aanpassen van mp3-tags. Eigenlijk is er imo maar 1 programma die dat echt slim doet en dat is Windows Media Player. Gewoon watchfolder instellen en klaar. Wijzig je een tag, voeg je nummers toe, maakt allemaal niet uit maar de library werkt zichzelf bij. Verder heeft WMP nogal wat nadelen, sloomheid etc. Maar ok, dat die feature niet in bv iTunes zit, en nog steeds niet.. vind ik persoonlijk achterlijk.

De reden is logisch, Apple wil dat je min of meer gedwongen wordt iTunes te gebruiken gezien ook de store, dingen als Airport Express. Maar iets meer denken aan usability kan ook geen kwaad.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• bdu
okee.. jullie hebben het over dat je je mp3tjes naar je library kan slepen en dat deze dan je mp3tje in een map oordert, hoe wordt dit dan gedaan? worden deze georderd aan de hand van de tags van de mp3? of gewoon allemaal in 1 map gegooid.. niet is je lirary maar in die map dan ..

[ Voor 8% gewijzigd door bdu op 21-09-2005 17:17 ]

Pagina: 1