Het gaat mis bij het onderstaande stukje code (vermoedelijk), een ander soortgelijk stuk daar gaat het ook fout. Het maakt niet uit wat ik doe, als ik op de knop klik die het in gang zet krijg ik altijd alle meldingen twee keer, als ik alles goed in vul krijg ik eerst de melding dat de kamer is toegevoegd, direct daarna dat de kamer al bestaat.
Het probleem had ik al eerder, toen is het 'vanzelf' verdwenen nadat ik even hier in aan iets anders was begonnen, en nu is het weer terug. Ik snap niet zo goed waar die dubbele trigger vandaan komt....
Het probleem had ik al eerder, toen is het 'vanzelf' verdwenen nadat ik even hier in aan iets anders was begonnen, en nu is het weer terug. Ik snap niet zo goed waar die dubbele trigger vandaan komt....
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| public void butNieuweKamerToevoegen_mouseReleased(MouseEvent e) { try { int KamerNummerNK = Integer.parseInt(inpKamerNummerNK.getText()); try { int CapaciteitNK = Integer.parseInt(inpCapaciteitNK.getText()); if (CapaciteitNK >= 1) { if (hetHotel.maakKamer(KamerNummerNK, CapaciteitNK)) { JOptionPane.showMessageDialog(null, "Kamer toegevoegd"); } else { JOptionPane.showMessageDialog(null, "Deze kamer bestaat al"); } } else { JOptionPane.showMessageDialog(null, "Minimaal een persoon capaciteit"); } } catch (NumberFormatException nfeNK) { JOptionPane.showMessageDialog(null, "Er mogen alleen nummers ingevuld worden bij de capaciteit"); } } catch (NumberFormatException nfeNK) { JOptionPane.showMessageDialog(null, "Alleen nummers gebruiken in het kamernummer"); } updateLijsten(); } |
iOS developer