[2003] TS Licentie Server onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• Baarsjes
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Mijn situatie is als volgt, ik heb twee Windows 2003 servers. Op beide staat TS en Citrix, een server is geconfigureerd als TS License Server en de ander hoort dan bij die server om licenses te vragen. Dit werkt niet. Beide servers zijn lid van een Samba domein en het inloggen op dat domein gaat op beide pc's wel goed.

Op de eerste server, de license server, op "Terminal Server Licensing" klik dan zie ik die server staat als "Activated", ik kan ook aantal licenties dat in gebruik is op vragen, de licentie server werkt dus volgens mij. Als ik op de tweede server klik op "Terminal Server Licensing" dan wordt het netwerk vluchtig doorzocht op licentie servers. Ik zie dan server 1 even voorbijschieten. Het zoeken eindigt met de melding:
code:
1
2
3
No Terminal Server license server is available in the current domain or workgoup. 
Tp connect to another license server, click Action, click Connect, 
and then type the server name.

Vervolgens probeer ik dus direct verbinding te maken met de pc dmv de bovengenoemde actie, zonder resultaat, bijna direct na het invullen van de naam van de server en op "OK" klikken verschijnt de melding:
code:
1
Windows cannot connect to a licensing server.

Zou dit inderdaad op de manier moeten werken zoals ik denk, en zo ja, wat doe ik fout? Zo nee, hoe kan ik dan controleren of het licentie verhaal zo goed gaat?

http://www.bonuszoeken.nl

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

staat de servers wel in het zelfde netwerksegment? anders moet je tcp 445 (direct connect) voor deze machines open zetten. Verder kun je de Citrix server duidelijk maken wat de machine is die de terminal license server host (in registry). Zoeken op www.google.com of www.microsoft.com/technet kan jou allicht verder helpen.

• Baarsjes
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
mutsje schreef op maandag 19 september 2005 @ 12:04:
staat de servers wel in het zelfde netwerksegment? anders moet je tcp 445 (direct connect) voor deze machines open zetten. Verder kun je de Citrix server duidelijk maken wat de machine is die de terminal license server host (in registry). Zoeken op www.google.com of www.microsoft.com/technet kan jou allicht verder helpen.
Dat kan inderdaad en heb ik gedaan, in de registry kan je in HKLM\System\CurrentControlSet\Services\TermService\Parameters\LicenseServers\ opgeven wat je license server is. Maar volgens mij heeft dit hetzelfde effect als dat je via de eerder genoemde optie het ip adres of netbios naam invult. Beide heeft in ieder geval geen enkel effect.

Ze zitten in hetzelfde segment en ik kan gewoon pingen of via verkenner naar beide pc's toe. Op beide servers zit geen firewall en lijkt me dus niet dat ik een poort open hoef te zetten.

http://www.bonuszoeken.nl

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

En zie je de servers wel in je networkneigborhoud die onderhouden wordt door je MasterBrowser? Anders moet je de FQDN opgeven van de Terminal License Server.