SN95G5 V3: Shuttle stopt een V2 in de doos!

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(overleden)
Er worden momenteel Shuttle SN95G5 V3 barebones aangeboden. Echter: bij zowel 4Launch als Informatique is gebleken dat Shuttle dozen heeft afgestuurd waarop duidelijk V3 incl. de speciale eigenschappen van de V3 staat maar in de doos zit een V2 barebone. Voor de twijfelaars, dit staat ook op het moederboard!
Dit is de reinste oplichterij van Shuttle. Er zitten nogal wat hardwarematige verschillen tussen de V2 en V3 dus is dit niet gewoon een "vergissing"
Jullie zijn gewaarschuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:16

Piggen

Lekker bakkie

Je spreekt wel snel van oplichting. Misschien heeft Shuttle gewoon een foutje gemaakt, kan gebeuren. Ik weet niet wat ze er zelf over gezegd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

Verpakkingsfoutjes kunnen gebeuren, denk niet dat Shutle dat bewust doet. Lijkt me nogal een zware beschuldiging om gelijk van oplichting te spreken.
Als je een V3 koopt en een V2 in de doos aantreft kan je gewoon terug naar de winkel en dan de verkeerde barebone omruilen voor een goede ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Lees ook op Sudhian forum. Daar wordt hetzelfde gerapporteerd compleet met foto's.
Als ALLE dozen bij één leverancier foutieve versies bevatten en dit ook bij een andere leverancier het geval is én het ook nog eens hier in Nederland én in het buitenland plaats vind kan ik moeilijk van toeval spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:16

Piggen

Lekker bakkie

Dan zal de hele batch wel verkeerd zijn, he.

Beetje paranoia, dit hele gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Dit was de response van 4Launch:

Ik stuur ze inderdaad terug. Shuttle maakt het echter helemaal niets uit dat ze zo'n melding van ons krijgen. Alleen posts op Tweakers e.d. hebben zin, ook voor dergelijke fouten in de toekomst. Helaas zijn alle fabrikanten nog steeds erg ongevoelig wanneer je dit soort zaken rechtstreeks meldt. Zij zullen nooit gemaakte kosten door hun eigen fouten vergoeden o.i.d. Hopelijk gaat dit in de toekomst verbeteren. De maatstaf wordt steeds hoger gelegd, dus fabrikanten moeten hierin meegaan.

En deze van Informatique:

Uw verhaal klopt, op de doos staat V3 terwijl op het moederbord V2 staat. Ik heb de shuttle even geopend om dit te bekijken. Dit is wat op het moederbord stond:

FN95V2.0

(S5027)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish

Turkish

zhé germans

Het is bovendien het probleem van je leverancier, je koopt bij hun een V3 en als dat niet het geval is kan je hen daarop aanspreken en moeten zij het oplossen. Zij verkopen je een V3 niet Shuttle, je hebt zelf in principe niet veel te maken met Shuttle in eerste instantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
MPmad schreef op maandag 19 september 2005 @ 11:56:
Dan zal de hele batch wel verkeerd zijn, he.

Beetje paranoia, dit hele gedoe.
Er is hier geen sprake van een foute batch:
1. we praten over leveringen aan de andere kant van de grote plas en hier;
2. tussen de eerste meldingen en nu zit al 3 maanden;
3. meerdere dealers hebben dit probleem.

Niets paranoia: op V2 loopt o.m. geen Venice core, wel op een V3 dus al je verder wilt met je systeem wil je dus geen V2. Daarnaast zijn er nog andere verschillen zoals de nVidia ethernetchip met hardware firewall i.p.v. de Marvell, andere nForce3 chipset etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:08

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat heb jij hier verder mee te maken :?
Shuttle heeft verkeerd geleverd aan 4launch, 4launch regelt het maar met Shuttle.

Daarbij hoef jij helemaal niets te betekenen ;)
offtopic:
dus eens met Turkish ^^^

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Turkish schreef op maandag 19 september 2005 @ 12:08:
Het is bovendien het probleem van je leverancier, je koopt bij hun een V3 en als dat niet het geval is kan je hen daarop aanspreken en moeten zij het oplossen. Zij verkopen je een V3 niet Shuttle, je hebt zelf in principe niet veel te maken met Shuttle in eerste instantie ;)
Dat wil de leverancier ook wel als Shuttle ze maar levert. Maar die stuurt V2's in V3 verpakkingen af en de dealer heeft geen enkele garantie dat de volgende zending wél goed is. Dan moet hij ze allemaal stuk voor stuk uit de doos halen en controleren en daar heeft hij (in ieder geval 4Launch) geen zin in. Shuttle jaagt hierdoor zowel klant als dealer op kosten en tijdsverlies nog afgezien van alle ergenis.
Ik hoop dat Shuttle hier nu eens een les uit leert en de kwaliteitscontrole zover opvoert dat dit soort dingen op deze schaal niet meer kunnen gebeuren. Zelfs de meldingen op Sudhian van juli 2005 hebben er tot nu toe nog niet toe geleid dat Shuttle zijn/haar leven betert......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

En daar maak jij je druk om. Ik heb ook wel vaker gehad dat ik een foutief product kreeg, terug gestuurd en opnieuw een fout product. Gewoon nog een keer terug sturen met een briefje erbij of ze er die keer even op willen letten.

Kan gebeuren toch :? Wat is verder je punt van je topic, want die ontgaat me een klein beetje.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Outerspace schreef op maandag 19 september 2005 @ 12:15:
Wat heb jij hier verder mee te maken :?
Shuttle heeft verkeerd geleverd aan 4launch, 4launch regelt het maar met Shuttle.

Daarbij hoef jij helemaal niets te betekenen ;)
offtopic:
dus eens met Turkish ^^^
Ik heb hier in zoverre mee te maken omdat ik het "lijdend" voorwerp ben en ja, de dealer is in principe aansprakelijk voor een foutieve levering. Ik stel dit echter aan de kaak omdat de dealer in dit geval niet de schuldige is van deze onjuiste levering maar Shuttle en deze al maanden doorgaat met onjuiste leveringen
Omdat dit ook anderen kan gebeuren heb ik deze expliciete waarschuwing geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish

Turkish

zhé germans

OrakelJos, je punt is me volledig duidelijk. Echter kunnen we er hier op GoT weinig mee, omdat we niet even bij Shuttle aan de bel kunnen trekken, zeker omdat we geen partij zijn in deze zaak.
Ik vind het heel vervelend dat jij door de verkeerde verpakking het lijdend voorwerp bent geworden.
Echter moet je toch met je leverancier er samen voor zorgen dat je de juiste barebone in handen krijgt :)

Dit topic is een beetje doelloos en neigt een beetje naar een welles/nietes discussie, vandaar dat ik het op slot doe ;)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.