Zonnepaneel installateur
[ Voor 4% gewijzigd door ascona op 19-09-2005 11:46 ]
Verwijderd
Dit lijkt mij de aangewezen oplossing voor het probleem.
3 replys op zelfde tijd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 11:46 ]
Dit topic opende ik niet voor een (geavanceerde) tijdschakelaar, ik weet ook wel dat die bestaan. Een drukknop leek mij een heel leuk idee, en ik vroeg me af of er zo'n ding bestaat.
Zonnepaneel installateur
Het is waarschijnlijk niet goed voor een verhittings apparaat om het vaak aan en uit te zetten, het verwarmingselement zal dan vaker van tempratuur veranderen en dus door uitzetten en krimpen sneller kapot gaan. De meeste expresso apparaaten hebben daarnaast een warmwater reservoir dus je kan de stroom er niet zomaar een tijd van af laten ...een grote drukknop, die maximaal 2 minuten stroom levert als je er op drukt
Het robuust is waarschijnlijk om het expresso apparaat met de verlichting van de kamer mee te schakelen ..., of met de thermostaat of zo ..
'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'
Zo'n apparaat heeft hoogstwaarschijnlijk een boiler in zich zitten, en die kan in twee minuten no-way warm genoeg worden om een lekker bakkie expresso te kunnen zetten. Dus als je persé een druk schakelaar wil nemen, hou de tijdsduur dan in de gatenPjotrP schreef op maandag 19 september 2005 @ 11:42:
Op mn werk hebben we een flinke espresso-machine, die per se niet aan mag blijven staan in het weekend.. Aangezien niemand hem vanzelf uitzet, en een tijdschakelaar niet robuust genoeg is, heb ik het volgende verzonnen:
een grote drukknop, die maximaal 2 minuten stroom levert als je er op drukt
Weet iemand of zo'n knop bestaat, en waar je die kan kopen?
Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???
Signatures zijn voor boomers.
Koop dan gewoon zo'n grote rode drukknop, die alleen contact maakt als je hem ingedrukt houd. Kopje klaarzetten, koffie in apparaat, knop ingedrukt houden, koffie maken, koffie klaar, knop weer losPjotrP schreef op maandag 19 september 2005 @ 11:51:
Ik wil zo min mogelijk electronica in de schakeling (dat is nou net de reden waarom het espresso-apparaat uitmoet)
Dit topic opende ik niet voor een (geavanceerde) tijdschakelaar, ik weet ook wel dat die bestaan. Een drukknop leek mij een heel leuk idee, en ik vroeg me af of er zo'n ding bestaat.
http://www.italora.it/timswitch.htm
maar dan in nederland te koop
Zonnepaneel installateur
Een oom van me heeft die dingen op het toilet gebouwd om de afzuiging in te stellen
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
de goedkoopste tijdklokken zijn gewoon mechanish. (lees: een klein motorje)PjotrP schreef op maandag 19 september 2005 @ 11:51:
Ik wil zo min mogelijk electronica in de schakeling (dat is nou net de reden waarom het espresso-apparaat uitmoet)
maar ja, je hebt ook relais die vertraagd afvallen .. zie conrad
en anders trappenhuisrelais
maar ik zou toch een klok nemen .. maar ja ik ken jouw situatie niet helemaal
[ Voor 17% gewijzigd door Fish op 19-09-2005 23:18 ]
Ik zou idd eerst even in de handleiding opzoeken hoe lang de opwarmtijd is voor het apparaat, telkens een half uur wachten op je eerste bak koffie 's ochtends is niet wat.djexplo schreef op maandag 19 september 2005 @ 11:53:
[...]
Het is waarschijnlijk niet goed voor een verhittings apparaat om het vaak aan en uit te zetten, het verwarmingselement zal dan vaker van tempratuur veranderen en dus door uitzetten en krimpen sneller kapot gaan. De meeste expresso apparaaten hebben daarnaast een warmwater reservoir dus je kan de stroom er niet zomaar een tijd van af laten ...
Het robuust is waarschijnlijk om het expresso apparaat met de verlichting van de kamer mee te schakelen ..., of met de thermostaat of zo ..
Waarom? Omdat het kan!!
2 opties dan:
[list=1]
• Blaadje d'r op plakken met de tekst: "Vrijdagavond espresso ding uitschakelen!!!"
• Espresso-ding koppelen aan alarm-installatie
Bij optie 2 kun je kiezen uit twee mogelijkheden:
[list=1]
• Alarm gaat niet aan/in zolang apparaat nog aan staat
• Alarm gaat af op *random_time* (bij voorkeur 's nachts) in het weekend
Alle gekheid op een stokje: Hier kun je wel vanalles op verzinnen en knutselen, maar dat is symptoombestrijding. Kwestie van het personeel "opvoeden".
[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 19-09-2005 23:18 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
http://www1.nl2.conrad.co...1&area_f_infobox=818000~1
Zonnepaneel installateur
Waarom? Omdat het kan!!

De opwarm-tijd is ongeveer 1 minuut, dus dat is geen probleem.
Zonnepaneel installateur
Personeel wat in plaats van een minuut drie minuten doet over een bakkie halen of de stroom die verbruikt wordt.
Dit op jaarbasis denk ik dat een doodgewone tijdklok het meeste opleverd. Of beter nog aansluiten op de verlichting Als er dan over gewerkt wordt doet de automaat het gewoon.
Een gewone tijdklok zou ook kunnen, maar de werktijden van het personeel zijn nogal dynamisch.. nu zou je de tijdklok dan tijdelijk aan kunnen zetten, maar dan vergeet iemand sowieso een keer deze weer uit te zetten.
Aansluiten op de verlichting is de mooiste, maar lastigste optie. Dus gaan we hiervoor
Zonnepaneel installateur
en knoeien met de stroom aansluitingen is dan wel weer toegestaan
als je bedrijf "oogluikend" prive apparatuur toestaat ivm de brandveiligheid ...
Wat is betrouwbaarder,
een koffiezet apparaat met kema keur. of een random bedrijfsmedewerker die even je (wellicht uitgerekende) lichtgroep belast. (even vanuit de werkgever gezien)
bij ons op werk moeten ze vanwege het stroomverbuik van het licht zelfs regelmatig schakelaars controlereren / vervangen (ze worden er zelfs domweg warm van). en dan hang jij er vrolijk een kilowatje bij
[ Voor 82% gewijzigd door Fish op 21-09-2005 18:22 ]
Hoezo lastigste? Je verlengt de schakeldraad van de verlichtingsknop naar het stopcontact waar de espressomachine op zit. Dat is een uurtje werk voor een electricien.PjotrP schreef op woensdag 21 september 2005 @ 16:58:
Aansluiten op de verlichting is de mooiste, maar lastigste optie.
Signatures zijn voor boomers.