Toon posts:

Draadloos netwerken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag (duh ;) )

Ik ben gevraagd om ons netwerk uit te breiden met een 30 tal laptops die draadloos via 3 accesspoints verbinding moeten kunnen maken met onze server en bij programma's daarop moeten kunnen en ze moeten kunnen internetten.

Geen probleem, accesspoint hangt en laptop ziet hem netjes , beveiliging op basis van MAC adres.
Ook prima.

Maarrrr, als ik de inlognaam gebruik van de laptops zoals onze gebruikers ze gaan gebruiken :
Bijv : wireless_01, wireless_02, etc etc.

Als ik op enter druk en hij wil gaan inloggen dan kan hij het netwerk niet vinden.
Log ik in als admin dan gata hij NA inloggen pas aangeven dat hij een draadloos netwerk gevonden heeft.
Logisch dus dat hij als gebruiker niet kan inloggen, het netwerk is er niet :S

Ik heb via gpedit.msc al ingesteld dat de laptop ALTIJD moet wachten op het netwerk, dit heeft gene effect :S

Hoe kan ik ervoor zorgen dat VOOR gebruikerslogin alle netwerkprocedures al klaar zijn, zoals DHCP enzo.......

alvast bedankt!

• Tybo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08-2025

Tybo

010101011110010101??

aangezien gpedit.msc, XP home of XP pro?
schets ook nog even de situatie, werk je met een domein (AD/WINNT)? Staan alle rechten lokaal ingesteld of op het domein?

plz, beetje meer uitleg :)

SvennieG

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Klinkt eerder alsof de driver een programma nodig heeft om te starten. Dit hebben namelijk (helaas) meerdere wireless-kaartjes. Dus probeer een driver te vinden die geen programma nodig heeft, of zoek uit welk programma er moet worden gestart. Daarna kun je via diverse downloadbare programma's programma's als service laten draaien om het toch zo werkende te krijgen.

Ik herken dit probleem namelijk uit eigen ervaring. Ik heb zelf een Acer TM 4401. De wirelesskaart is afhankelijk van het programma "wbutton.exe". Nadat dit programma gestart is, doet het wireless gedeelte het dan ook werkelijk.

Xbox360 gamerprofile

Verwijderd

gnimmeL_kraD schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:43:
Klinkt eerder alsof de driver een programma nodig heeft om te starten. Dit hebben namelijk (helaas) meerdere wireless-kaartjes.
Ik herken dit probleem namelijk uit eigen ervaring. Ik heb zelf een Acer TM 4401. De wirelesskaart is afhankelijk van het programma "wbutton.exe". Nadat dit programma gestart is, doet het wireless gedeelte het dan ook werkelijk.
Ik herken dit deels.
Mijn Sitecom kaartje komt ook met zo'n baggerprogrammaatje dat in de taskbar moet staan.
Het disabelt de Windows ZeroConf service.
Ik kan het progje weggooien en de ZeroConf activeren.
Ik zie dan dat de kaart al actief wordt voordat ik ben ingelogd (lampjes).

Ik zou nog ff kunnen kijken of hij dan al een IP adres heeft gekregen; maar ik nu niet thuis.
Advies: Windows Zero Conf ipv naar programmaatje.