pingen met timer in batch bestand!

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik wil op mijn pc een scriptje draaien waarmee ik kan zien of mijn internet (of een ip) nog steeds in de lucht is.

Bijv

ping naar 123.123.123.123 die om een bepaalde tijd (bijv 30 min) opnieuw gaan pingen.

Gaat dit lukken in een batch bestand, of moet dit dan in iets anders gemaakt worden?

[rml][ win2] ping batch script doet vreemd[/rml]

Hier staat goed inuitgelegd hoe dat binnen werkt naar een bestand, maar om een timer in een batch bestand te maken heb ik nog niet kunnen vinden!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-05 22:24

ThunderNet

Flits!

Voor dit doel kun je beter VBscript / Windows Scripting Host gebruiken.. En dan in de taakmanager, het script elke 30minuten laten uitvoeren? :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• andreict
ThunderNet schreef op maandag 19 september 2005 @ 10:53:
Voor dit doel kun je beter VBscript / Windows Scripting Host gebruiken.. En dan in de taakmanager, het script elke 30minuten laten uitvoeren? :)
ben niet thuis in scripting talen.. ook wil ik eigenlijk taakplanner vermijden.. (had ik eigenlijk in Topic start moeten zeggen 8)7 )

heb het programma autoit eens even bekeken en moet zeggen dat het er "goed"uitziet alleen moet ik nog even zoeken hoe ik de codes kan combineren heb via de help dit gevonden:

$begin = TimerInit()
sleep(3000)
$dif = TimerDiff($begin)
MsgBox(0,"Time Difference",$dif)

en

$var = Ping("www.hiddensoft.com",250)
If $var Then ; also possible: If @error = 0 Then ...
Msgbox(0,"Status","Online, roundtrip was:" & $var)
Else
Msgbox(0,"Status","An error occured with number: " & @error)
EndIf

even de ping script getest.. en deze werkt goed.. hij geeft dus gewoon aan dat het ip dat ik in heb gevuld online is.. maar nu is het ook de bedoeling om dit naar een log te schrijven maar hoe heet dit in script taal?

[ Voor 57% gewijzigd door andreict op 19-09-2005 11:35 ]

• andreict
kickje*

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Je zou kunnen kijken naar het FileSystemObject.. hiermee kun je in VBScript, en ECMAscript naar bestanden schrijven, lezen, etc. :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• andreict
oke ik ga even een paar punten benoemen zidat het helemaal duidelijk is.

Ik zoek dus:

Een ping test die pingt naar een aantal ip adressen om bijv de 2 minuten --> mislukt deze test moet de fout melding met datum en tijd naar een txt bestandje weggeschreven worden. Lukt de test wel dan hoeft dit niet gerapporteerd te worden.

het programma van : http://www.tools4ever.com/products/free/freeping/ is opzich een goed programma met de benodigde interval funtie maar dit programma kent geen datum en tijd en geen documentatie naar een logfile.

Ik realiseer me dat ik dit niet in dos voor elkaar ga krijgen , dus moet ik opzoek naar een scripting taal die dit "makkelijk" kan. Ik ben dus n00b in het programmeren maar wil voor dit script best wat uurtjes insteken om het voor elkaar te krijgen.

Ook vind ik het eigenlijk een vereisten dat het een programmatje word die als service gedraaid word, maar dit is achteraf wel een keer op te zoeken.

Taakplanner en dat soort dingen probeer ik te vermijden!

Ohja het moet werken op een windowsxp en NT4 machine en windows2000

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Als het een service moet worden, kan het geen script meer zijn.. Dan moet je bezig met een echte applicatie te programmeren. Denk aan C++ / .NET / etc.

Je kunt nog wel een script gebruiken (VBscript / ECMAscript) maar dan ben je dus een stukje programma nodig, welke deze script start... Wat de taakplanner dus voor je kan doen..

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:01

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dit heeft amper iets met NT te maken, maar is pur scripting. Elke taal kan dit wel, zelfs met een DOS batch file en choice kom je een heel eind.
http://www.computing.net/...wwwboard/forum/11860.html

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.